2022-11-25, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det fetmarkerade är ett citat från ett tidigare inlägg jag skrivit.

Alla åren i Ryssland har inneburit att jag har fått en mycket god inblick i ryskt leverne.
Även andra trådskribenter som har jobbat i Ryssland vittnar om eländet.

Yrkesstoltheten hos många arbetare försvann runt 1990 då CNC-maskinerna tog över deras kunnande vilket ytterligare har ökat bitterheten. Ingen kan längre hantera en manuell svarv eller fräs.

Om du läser runt lite på nätet så kommer du att konstatera att extremt många lever i misär, stenkolsdoft och och i en enorm vodkakonsumptionskultur. 19-centiliterglasen står alltid beredda på köksborden.

Det är liksom en jävla skillnad att som turist åka på en helgresa till Moskva eller St Petersburg.

Jamen du saltar dina förvrängda fantasier om hur du minsann vet precis hur det är i Ryssland med påståenden om att du minsann levt hela din barndom i Ryssland och blivit uppfostrad där för att gång yrkesmassigt besökt ryska fabriker i obygden och då givetvis har extremt stor och gedigen erfarenhet av hur det ser ut där. Du ljuger mytomanaktigt för att understryka dina förvridna fantasier.

Häromdagen slog ryssarna till mot elnätet än en gång. Tågtransporterna i Ukraina stod vad jag vet helt stilla, det var så många ellok som stannade så hela järnvägsnätet kollapsade. Du kan ju tänka dig hundratals tåg stillastående och att komma igång med det fåtal diesellok som finns tar tid. Det talas visst i Ukraina att det faktiskt finns ånglok avställda som kan sättas in nu. Hur som helst: Stillastående militärtransporter för det är huvudsakligen den vägen materiel och soldater transporteras.

I går rapporterade det Ryska MIlitärministeriet de lägsta förlustsiffrorna hitintills under kriget för ukrainarna.

Finns det något samband mellan dessa två saker och i så fall vilket.

(Jag tror att ukrainska förluster i soldatliv är mycket starkt överdrivet hos ryssarna och betvivlar dem starkt men jag tror dock att de har en överesstämmelse med verkligehten i nivå. D.v.s.rapporterar ryssarna höga ukrainska så är de höga men dock mycket mindre osv)
Citera
2022-11-25, 08:46
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Roligt jag läst:

"Putler frågar sin spåman hur det kommer att gå med kriget.
- Du kommer att färdas genom Kyivs gator. Folk kommer att applådera och skratta längs gatorna.
-kommer jag att vinka tillbaka?
- Nej kistan är stängd!

Slava Ukraini!

Putin dör och kommer till helvetet. Han får sin sista önskan att en sista gång få gå på Moskvas gator uppfylld av djävulen innan han stängs in i helvetet.
Putin går in på en bar och beställer en öl och för att höra med bartendern hur folket har det nu i Ryssland efter hans död.
-Det går bra för Ryssland. Kriget är över och folk är glada och nöjda med resultatet! Det är som det ska vara.
Upplyft av detta bestämmer sig Putin att han hört nog och ber att få notan.
-Det blir 150 hryvnia.
Citera
2022-11-25, 08:52
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Därför är det lite roligt när vissa ryssar/pro-ryssar pratar om nödvändigheten att införa en "multipolär värld". Men vad har Ryssland egentligen att erbjuda, förutom våld och förtryck?

Om vi jämför med väst? Eller jämför med Kina?

Kina är visserligen diktatur, men de uppför sig inte som ett förortsgäng i Sverige. Putin och hans regim för mina tankar närmast till ett skjutglatt kriminellt gäng i Sverige som lever på brott och där Putin är gängledaren.
Det finns ju sedan ett århundrade en multipolär värld som skapats av ryzzsvinen som är alive and kicking.
På ena sidan det fria Väst på andra sidan Ryzzhelvetet och Nordkorea, Venezuela, Kuba, Kina.
Lägg därtill u-länder i Afrika och Mellanöstern där konflikter eldas konstant för fullt med ryzka vapen och ryzk politik.
Citera
2022-11-25, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Är du säker på att du är normalbegåvad och är du säker på att det är något positivt att bli betraktad som normalbegåvad i ett sjukt samhälle? Det är klokt att begrunda och vara eftertänksam istället för att känslomässigt reagera som du gör just nu, eftersom det är det som MK Ultra-programmeringen gör med människor. Varför tror du att (främst) MSMedias nyheter alltid betraktar saker ur ett svartvitt perspektiv? Naturligtvis för att folk ska reagera känslomässigt och inte logiskt och resonerande, men det här vet ju du redan eftersom du ju är normalbegåvad.
Och då är frågan är du eller jag normal, jag har inte svaret, vem ska göra bedömningen?
Citera
2022-11-25, 09:03
Medlem
qwerty-66s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02 to 25.11 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 86150 (+430) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 2899 (+1) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 5844 (+5) units,
artillery systems – 1,895 (+6) units,
RSZV / MLRS – 395 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 209 (+0) units,
aircraft – 278 (+0) units,
helicopters – 261 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 1553 (+6),
cruise missiles ‒ 531 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 16 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 4404 (+4) units,
special equipment ‒ 163 (+2).

The enemy suffered the greatest losses in the Bakhmut and Lyman directions.
Citera
2022-11-25, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jamen du saltar dina förvrängda fantasier om hur du minsann vet precis hur det är i Ryssland med påståenden om att du minsann levt hela din barndom i Ryssland och blivit uppfostrad där för att gång yrkesmassigt besökt ryska fabriker i obygden och då givetvis har extremt stor och gedigen erfarenhet av hur det ser ut där. Du ljuger mytomanaktigt för att understryka dina förvridna fantasier.

Häromdagen slog ryssarna till mot elnätet än en gång. Tågtransporterna i Ukraina stod vad jag vet helt stilla, det var så många ellok som stannade så hela järnvägsnätet kollapsade. Du kan ju tänka dig hundratals tåg stillastående och att komma igång med det fåtal diesellok som finns tar tid. Det talas visst i Ukraina att det faktiskt finns ånglok avställda som kan sättas in nu. Hur som helst: Stillastående militärtransporter för det är huvudsakligen den vägen materiel och soldater transporteras.

I går rapporterade det Ryska MIlitärministeriet de lägsta förlustsiffrorna hitintills under kriget för ukrainarna.

Finns det något samband mellan dessa två saker och i så fall vilket.

(Jag tror att ukrainska förluster i soldatliv är mycket starkt överdrivet hos ryssarna och betvivlar dem starkt men jag tror dock att de har en överesstämmelse med verkligehten i nivå. D.v.s.rapporterar ryssarna höga ukrainska så är de höga men dock mycket mindre osv)
Han har väl aldrig sagt han växt upp i Ryssland, bara att han hade koll på hur de uppfostrades, det får man väl genom att vistas där vilket han medgett han gjort. Har rätt bra koll på hur barn uppfostras i Sverige eftersom jag bor här
Citera
2022-11-25, 09:26
Medlem
Reimers avatar
Uppdatering från Kenneth Gregg.

Citat:
Uppdateringen 25.11.2022. Hurra för elnätsreparatörerna. Brovary stad fick sin el åter inatt kl 02.00 efter 48 timmar av strömlöshet. Kl 09:00 inför man igen regelbundna nödstopp men åtminstone har folk fått upp värmen med några grader. Man var nere på 14 grader men under tiden man fick ström steg temperaturen upp till 18 grader. Ett litet steg framåt men man ser att folk ler igen, faktiskt jublade många. Ryzzen kan inte knäcka oss fast hur han försöker.
Nästa missilattack kommer om en vecka eller två. Detta är den tid orcen behöver för att utrusta sina flyg för attack. Man har stora logistiska problem och utrustningen är väldigt gammal.
Frontlinjen står still förutom kring Bakhmut och Marinka. Orcerna har haft lite framgångar söder om Bakhmut men till högt pris. En av våra soldater beskrev orcmassan som attackerar som zombier, de ids inte ens böja sig utan kommer framåt fullt upprätta trots vår spärreld, och de är många. Han beskrev situationen som bisarr, vad får folk att gå rakt in i en spärreld utan minsta tanke på att försöka skydda sig?
Marinka är nästan under rysk kontroll, ett litet samhälle som de försökt inta i två månader redan. Strategiskt har denna lilla stad ingen betydelse än politiskt.
Vi har inlett nästa offensiv med hårda artilleri och missilbeskjutning av området mellan Dnipro och Krim. Vår underrättelsetjänst får tag i orcernas militära kordinater och förstör dem en i taget. Mönstret följer befrielsen av Kherson, Orcerna har dessutom dragit sig tillbaka från strandbanken av Dnipro förutom kring Nova Kakhovka. De har dessutom börjat beskjutningen av Kherson, om det är en manöver för att hindra oss att komma över floden innan de hunnit dra sig mera tillbaka återstår att se.
Personligen är jag kallad till immigrationsbyrån idag angående min ansökan om ukrainskt medborgarskap. Nu har jag tillfälle och se hur långt mina ukrainska språkkunskaper räcker.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2022-11-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Och då är frågan är du eller jag normal, jag har inte svaret, vem ska göra bedömningen?

Du är varken normal eller högbegåvad utan ganska lågbegåvad.

Du ljuger på ett sådant fräckt sätt vis om dina "egna erfarenheter" att du inte blir trodd av mig och när mansedan kontrollerar så kan man konstatera att man har alldeles rätt.

Du är typen som sa: Min pappa har en Ferarri! Sedan såg klasskamraterna din pappa åka förbi i en rostig Volvo dagen efter.

I går rapporterades de lägsta förlustsiffrorna för ukrainarna under hela kriget.

I förrgår stod järnvägsnätet stilla i hela Ukraina.

Ser du eller något samband mellan dessa två konstateranden?

Kan utslaget elsystem påverka krigets vidare förlopp?
Citera
2022-11-25, 09:36
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Att du tror på "ryska militärministeriet" gör hela ditt inlägg till ett skämt.

Du vet att de har ljugit förut och bevisats ljugit. Ändå tror du på dem? Vad gör det dig då till?
Citera
2022-11-25, 09:37
Medlem
Okej, i ärlighetens namn.. Tror vi på att Ukraina kan vinna detta? Hur mycket mer måste väst skicka? Ska vi börja skicka långdistans system till dom så dom kan bomba ryska städer med civila precis som horungen putin gör?
Citera
2022-11-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Putin är feg hare.
Zelensky har ballar av stål och står upp för sitt land, med stora risker för livet, trots att han skulle kunnat fly och levt gott resten av livet.

Han har ju redan flytt. Han sitter i Israel eller Polen. Försök använda annat än Aftonbladet som källa i fortsättningen.
Citera
2022-11-25, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppdatering från Kenneth Gregg.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Kenneth Gregg har c:a 16 miljoner i skulder till finska kronofogden så där kan han knappast bo. Han skulle ju ansöka om Ukrainskt medborgarskap idag vad jag förstår av hans rapportering. Han har ju mycket insamlingar på nätet just nu och han kan väl kanske inte ha eget konto i Ukraina utan medborgarskap så det där besöket gäller säkert rätt mycket för honom och er beundrare som vill kunna skicka pengar direkt i hans ägo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in