Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Återigen, hade du velat ha en militär konflikt kring detta? Kanske hade det varit klokt, men jag förstår inte varför en rysshatare önskar det.
De behöver knappast attackera Ryssland för att utgöra ett allvarligt hot. Det räcker gott med deras ständiga utvidgning av pakten, deras brott mot ingångna avtal och deras provokationer. Nato är en terrororganisation.
Definitivt. Georgiens agerande i Sydossetien och fientligheten mot ryssarna där ledde fram till kriget.
Men nu frågade jag inte dig om det, jag frågade varför Putte inte satte ner foten redan då? Eller uttryckte nån form av protest att Baltländerna gick med? Du kan ju inte svara på det? Du bara säger lite svepande att dom "säkert" var upprörd.
Varför utvidgas NATO? Är det för att NATO anfaller länder, eller vill länder självmant gå med i NATO? Vilka ingångna avtal pratar du om? Vilka provokationer? Kom nu inte dragandes med att NATO hade lovat sovjet nånting för det stämmer inte och har förnekas flera gånger, av båda sidorna.
Putin har förövrigt heller aldrig fått nej att gå med i NATO, om du det var nått du skulle ta upp också.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kriget_i_Georgien_2008
Citat:
Kriget i Georgien var ett krig som inleddes i Sydossetien där Sydossetiska republiken med stöd av Ryssland hävdar självständighet från Georgien.
Nä men så märkligt, vad har man hört det förut?