2022-11-25, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
EU parlamentet: Ryzzland terrorstat

EU-parlamentet har beslutat att klassa Ryssland som en statlig sponsor av terrorism. Detta mot bakgrund av Moskvas militära attacker mot ukrainska civila mål, såsom energiinfrastruktur, sjukhus, skolor och skyddsrum, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.

Det här kommer att få betydande påverkan för Ryzzland både på kort och lång sikt. Både för Ryzzland som stat och för ryssar och för de som stöder Ryzzland. Avgörande betydelse.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

https://www.di.se/live/eu-parlamentet-satter-terrorstampel-pa-ryssland/

Att vara en terrorstämplad stat, eller att stödja en sådan stat är inte ens ett rumsrent beteende nu.

Så ryssland ägnar sig inte åt terrorism - de bara sponsar terrorismen - det som deras statligt anställda o utkommenderade soldater gör o beordras göra gör inte ryssland - utan de blir bara sponsrade till detta av ryssland - vad är detta för jävla fjanterier
Citera
2022-11-25, 11:50
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Du har nog rätt. Zelensky sitter i en mörk tvårummare i en förort till Kiev, utan rinnande vatten och el. Han är ju ändå en folkets man (kroknäsan bortser vi från ett tag).
Zelensky befinner sig oftast ute på fältet. Besöker fronten, sjukhus och skolor etc. En stor ledare som leder sitt folk. En superhjälte. Annat än skithögen Putin som inte vågar utanför sin bunker. Hatad av alla, till och med hans egna barn drömmer om att sticka kniven i honom.
Citera
2022-11-25, 11:54
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jamen en överdrigt kan ha sanning i sig när storleken av överdriften kan säga något om verkligeheten. Likaså kan de ukrainsaka påståenden om ryska förluster säga något om de verklig förlusterna.

När man tänker som du tänker: Ukraina talar alltid sanning oavsett hur mycket de ljuger så får man förvisso svårt att hitta något annat än det man söker.
Det har jag aldrig påstått. Jag misstänker att de ryska förlusterna är överdrivna också. Dock ser vi tydligt vilka som lyckas bäst på slagfältet. Ryssland har dragit sig tillbaka stort på flera områden. Detta visar att de får mer stryk än Ukraina.

Sedan har Ukraina aldrig bevisats ljuga om något. Det har Ryssland vid ett flertal tillfällen. Däri ligger en stor skillnad.

Citat:
Det finns en långa artikel i den största finska dagstidningen på om Kenneth Gregg. Där nämns denna siffra och hur den uppkommit. Googlar du så hittar du den men tidningen har avgiftsspärr så du fär läsa den där den är översattt till engelska om du nu inte betalar för den finlandsvenska.
Jag misstror dig inte om skulden men jag ser gärna länken eller uppgiften innan jag tror dig. Jag har googlat efter den men inte hittat den.

Citat:
Kenneth Gregg har ett långt kriminellt liv och fängeslsevistelser på grund av bedrägerier (enstaka knarkhandel) bakom sig. Hans nuvarande verksamhet tyder på att han fortsätter sin bana. Helt obegripligt att folk låter sig luras.
Men i kriget strider han fortfarande för rätt sida oavsett hans bakgrund.

Putin har ju gjort massa knäppa saker i sitt liv men ändå sitter du här och hejar på honom, eller hur?
Citera
2022-11-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Ukraina har inga problem med ingenjörskompetens, de har separata arméer med elektriker och allt folk de behöver för underhåll och reparation. Reservdelarna står vi i väst för så inga problem.

Allt som ryssen förstör i Ukraina blir ersatt med nytt. Gamla komponenter bytts ut med nya.
Låt ryssen hålla på bara,-Ukraina kommer ha Europas nyaste och bästa infrastruktur medan Rysslands infrastruktur långsamt rostar bort.
Citera
2022-11-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Zelensky befinner sig oftast ute på fältet. Besöker fronten, sjukhus och skolor etc. En stor ledare som leder sitt folk. En superhjälte. Annat än skithögen Putin som inte vågar utanför sin bunker. Hatad av alla, till och med hans egna barn drömmer om att sticka kniven i honom.

Detta är det Putin inte kan förlåta Zelensky för, han visar så tydligt vilken liten feg råtta Putin är. Oförlåtligt.
Citera
2022-11-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Utrikesdepartementet och General Mark Milley säger det och hänvisar till säkerhetsklassad information. Dom har ju alltid så sant så det blir nog bäst. Det finns bättre uppskattningar av döda på båda sidor och det ser inte bra ut för Ukraina. Allt vi behöver göra är att ta en titt på kyrkogårdarna och haven av flaggor och då är det inte alla utan ryssarna har blivit tvugna att gräva ner en hel del kiev-regimen låter ligga.

Ingen vet säkert men många uppskattar 40 000 döda ryska soldater och 150 000 ukrainska. Det är Ukriana som varit på offensiven och slösat soldater medans ryssarna gärna ligger på försvar och nöter ner istället (avmilitärisering).

Bli inte ledsna över det nu för snart kommer Rysslands offensiv och då blir dom tvungen att ta fler förluster och ni kan njuta.
Och sedan kom Harry Potter in flygandes på en uggla?
Jag vet inte vilken värld du lever i men den verkar mysig. Förnekelse kanske den heter.

Men ja, vi inväntar rysk offensiv. Ska bli intressant att följa den.
Citera
2022-11-25, 12:08
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är väl en jävla skillnad!
Ryssland håller just nu på att bomba Ukraina och dess befolkning till grus!
Varken Indien eller Kina vill vara en del av det. De har tydligt tagit avstånd. BRIC, som hittills endast varit en papperstiger, kommer att självdö oavsett vad Lavrov säger.
Har du någon färsk uppgift om motsatsen?

Nej, jag har ingen uppgift om motsatsen. Jag säger att det kan gå bägge vägar, och i såna tillfällen kan man vänta på empirisk bekräftelse/rejection
https://www.bbc.com/news/world-asia-23427726
https://en.wikipedia.org/wiki/Phoenix_Program
DDT och bombningskampanjer in i Laos och kambodja...
Sinnessjukt krig.

USA var därmed värre (än så länge) i Vietnamkriget än hur Ryssland beter sig nu. Med det vill jag säga att på ett par års sikt blir responsen mot Rysslands invasion idag nog densamma från större delen av världen, minus väst.

Men man vet aldrig. En stor skillnad mellan vietnamkriget och idag är att väst var mycket mer ekonomiskt dominerande då. Ryssland är en fis jämfört med USA på 70-talet. Så det är inte säkert vi kan lära av historien.
Citera
2022-11-25, 12:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, jag har ingen uppgift om motsatsen. Jag säger att det kan gå bägge vägar, och i såna tillfällen kan man vänta på empirisk bekräftelse/rejection
https://www.bbc.com/news/world-asia-23427726
https://en.wikipedia.org/wiki/Phoenix_Program
DDT och bombningskampanjer in i Laos och kambodja...
Sinnessjukt krig.

USA var därmed värre (än så länge) i Vietnamkriget än hur Ryssland beter sig nu. Med det vill jag säga att på ett par års sikt blir responsen mot Rysslands invasion idag nog densamma från större delen av världen, minus väst.

Men man vet aldrig. En stor skillnad mellan vietnamkriget och idag är att väst var mycket mer ekonomiskt dominerande då. Ryssland är en fis jämfört med USA på 70-talet. Så det är inte säkert vi kan lära av historien.
Det går inte ens att jämföra Vietnam och Ukraina i fråga om systematiska vidrigheter. Ryssland har å andra sidan krigen i Tjetjenien på sitt samvete — dock mindre i omfattning än kriget i Ukraina.

En del tycker säkert att det var rätt åt de kommunistiska gulingarna i Långtbortistan och att Ukraina är en annan grej pga. vita offer. Ett moraliskt tveksamt resonemang. Det är snarlikt de här harangerna om att de ryska soldaterna är asiater, hunner och icke-vita. I Storbritannien var samma synsätt populärt under första världskriget för att avhumanisera tyskarna.
Citera
2022-11-25, 12:27
Medlem
Sextiopluss avatar
Pjotr Tolstoj en vice i Grobian Duman meddelar att Ukraina skall skickas tillbaka till 1800.-talet.

Förmodligen kommer han att leda det arbetet från sitt bubbelbad - som såklart har guldkranar, ett tecken på hans kompetens.
Citera
2022-11-25, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Märkligt sätt att beskydda sin befolkning på, dör ju högvis med mobiliserade ryZzar varje dag så hade varit humanare att låta allt vara som innan den totala förnedringen

Mycket få Ryska soldater dör, däremot finns 1000 tals video med drivor av döda ukrainska nazister.
Det borde närma sig 500 000 döda ukrainska soldater, men det skiter zelensky i.

Här en ny video som jag avnjöt till morgonfikat.
https://southfront.org/in-video-18-russian-forces-destroyed-ukrainian-stronghold/
Citera
2022-11-25, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Pjotr Tolstoj en vice i Grobian Duman meddelar att Ukraina skall skickas tillbaka till 1800.-talet.

Förmodligen kommer han att leda det arbetet från sitt bubbelbad - som såklart har guldkranar, ett tecken på hans kompetens.

Sådana där uttalanden är alltid kul. Ryssarna verkar inte inse vilka problem de drar på sig. Krossar de Ukraina på det viset, så blir det ju Ryssland som får "nöjet" både att betala reparationerna och hantera de rysshatande ukrainarna. Som jag skrev i ett tidigare inlägg: ryssarna får nog lov att införa skatt på korruption och mutor för att finansiera återuppbyggandet av Ukraina.
Citera
2022-11-25, 12:39
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Mycket få Ryska soldater dör, däremot finns 1000 tals video med drivor av döda ukrainska nazister.
Det borde närma sig 500 000 döda ukrainska soldater, men det skiter zelensky i.

Här en ny video som jag avnjöt till morgonfikat.
https://southfront.org/in-video-18-russian-forces-destroyed-ukrainian-stronghold/

Fint att de täckt över eller tagit bort banden runt armarna (såg inte ett enda ukrainskt, inga ryska för den delen heller)

Skum film... Men vad vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in