Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Jamen en överdrigt kan ha sanning i sig när storleken av överdriften kan säga något om verkligeheten. Likaså kan de ukrainsaka påståenden om ryska förluster säga något om de verklig förlusterna.
När man tänker som du tänker: Ukraina talar alltid sanning oavsett hur mycket de ljuger så får man förvisso svårt att hitta något annat än det man söker.
Det har jag aldrig påstått. Jag misstänker att de ryska förlusterna är överdrivna också. Dock ser vi tydligt vilka som lyckas bäst på slagfältet. Ryssland har dragit sig tillbaka stort på flera områden. Detta visar att de får mer stryk än Ukraina.
Sedan har Ukraina aldrig bevisats ljuga om något. Det har Ryssland vid ett flertal tillfällen. Däri ligger en stor skillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Det finns en långa artikel i den största finska dagstidningen på om Kenneth Gregg. Där nämns denna siffra och hur den uppkommit. Googlar du så hittar du den men tidningen har avgiftsspärr så du fär läsa den där den är översattt till engelska om du nu inte betalar för den finlandsvenska.
Jag misstror dig inte om skulden men jag ser gärna länken eller uppgiften innan jag tror dig. Jag har googlat efter den men inte hittat den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Kenneth Gregg har ett långt kriminellt liv och fängeslsevistelser på grund av bedrägerier (enstaka knarkhandel) bakom sig. Hans nuvarande verksamhet tyder på att han fortsätter sin bana. Helt obegripligt att folk låter sig luras.
Men i kriget strider han fortfarande för rätt sida oavsett hans bakgrund.
Putin har ju gjort massa knäppa saker i sitt liv men ändå sitter du här och hejar på honom, eller hur?