2022-11-24, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Undrar vem det är i Elsas familj som är väldigt ledsen. Hoppas att det inte är nåt allvarligt, typ sjukdom.

Fattar inte varför man ens nämner det sådär, sjukt onödigt
Citera
2022-11-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilangen
Fattar inte varför man ens nämner det sådär, sjukt onödigt
För att man vill framstå som en person som bryr sig om sina medmänniskor. Fastän man egentligen bara är ett enda stort ego.
Citera
2022-11-24, 12:25
Medlem
Från dagens inlägg om jultraditioner: ”njuta av sällskap men kunna vara närvarande, vila och utforska”. Vad i helvete menar hon? Det där betyder ju ingenting, bara rent nonsens!
Citera
2022-11-24, 12:52
Medlem
Det har ju diskuterats tidigare om Elsa var sponsrad av Ett hem, men vad tror ni om Scmaltz delikatessen? Dyker upp titt som tätt..
Citera
2022-11-24, 16:43
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Från dagens inlägg om jultraditioner: ”njuta av sällskap men kunna vara närvarande, vila och utforska”. Vad i helvete menar hon? Det där betyder ju ingenting, bara rent nonsens!

Haha, vilket ordbajseri.
I vilken kontext nämns detta? (Läser ej bloggen)
Citera
2022-11-24, 17:03
Medlem
dracculas avatar
Haha det var verkligen ordbajseri deluxe idag. Vissa meningar kändes copy pasteade och sen översatta med Google translate, tex:

”En annan ny tradition som kommit som att vår familj växt är att vi äter julfrukost hos Sigge och Anna, där kan hennes familj vara med och de kan introducera egna traditioner i julafton.”

Så jävla konstig mening. Men jag tror bara det var så mkt drömmiga jultankar som måste ut att det blev lite rörigt.
Citera
2022-11-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Haha, vilket ordbajseri.
I vilken kontext nämns detta? (Läser ej bloggen)
Hennes ”tankar om hur hon vill fira julen”🫣
Citera
2022-11-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Haha det var verkligen ordbajseri deluxe idag. Vissa meningar kändes copy pasteade och sen översatta med Google translate, tex:

”En annan ny tradition som kommit som att vår familj växt är att vi äter julfrukost hos Sigge och Anna, där kan hennes familj vara med och de kan introducera egna traditioner i julafton.”

Så jävla konstig mening. Men jag tror bara det var så mkt drömmiga jultankar som måste ut att det blev lite rörigt.

Hon kan fan inte skriva för fem öre! Pinsamt var ordet sa Bull
Citera
2022-11-25, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat

Jag antar att hon tycker att det låter smart och medvetet 😅 Kanske menar att hon ska ta ett chill pill och inte tänka på hur hon uppfattas?

Citat:
Ursprungligen postat av draccula

Mm, det där var slarvigt skrivet, men man fattade iaf vad hon menade 😊

En annan sak jag tycker mig ha märkt är att hon upprepar sig i blogg och podd. Det är ofta som något hon skrivit om i bloggen dyker upp i kommande poddavsnitt typ ordagrant. Jag har tolkat det som att de spelat in, hon säger något som hon tycker är bra och inte kan hålla sig utan att direkt skriva det i ett blogginlägg 😅 Kommer inte på något konkret exempel nu, men kanske nån annan som både läser bloggen och lyssnar på podden som noterat detsamma?
Citera
2022-11-25, 09:21
Medlem
Såg nu att katten Mira gått bort. Stackars Elsa, Pontus och Lynn, vet själv hur tungt det kan kännas när man mister ett älskat husdjur som varit del av familjen så länge man kan minnas.
Citera
2022-11-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Såg nu att katten Mira gått bort. Stackars Elsa, Pontus och Lynn, vet själv hur tungt det kan kännas när man mister ett älskat husdjur som varit del av familjen så länge man kan minnas.

En katt ”går” inte ”bort”, en katt dör.
Citera
2022-11-27, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
En katt ”går” inte ”bort”, en katt dör.
Beror helt på hur nära man är katten. Människor ”går” väl inte heller ”bort”. Vi dör som den massa av celler vi är, precis som allt annat. Det handlar bara om ordval för att uttrycka en ömhet eller respekt för den döde , eller ev sina egna känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in