2022-11-25, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Uppenbarligen ägnar de sig åt stölder och med tanke på deras och även din mognadsgrad kan jag mycket väl tänka mig att ni skulle tycka att det var kul att repa andras bilar.

Fast det resonemanget beror på att du är mer omogen än a-traktorungdommarna och har en mindre utvecklad egen moral och där igenom famlar i blindo och inte förstår skillnaden mellan att ta en rolig tuta och göra något fullständigt meningslöst och idiotiskt.
Citera
2022-11-25, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast det resonemanget beror på att du är mer omogen än a-traktorungdommarna och har en mindre utvecklad egen moral och där igenom famlar i blindo och inte förstår skillnaden mellan att ta en rolig tuta och göra något fullständigt meningslöst och idiotiskt.
A-traktorungdomar är ingen homogen grupp. Det finns både mogna och omogna individer i gruppen. Likaså finns de som håller sig i 30 och de som inte gör det. Sluta generalisera.
Citera
2022-11-25, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
A-traktorungdomar är ingen homogen grupp. Det finns både mogna och omogna individer i gruppen. Likaså finns de som håller sig i 30 och de som inte gör det. Sluta generalisera.

Det är det väl bättre du tar med han som började generalisera.

Dessutom är du ju ganska bra på att generalisera själv.

(FB) A-traktor kraschar i 180 - Årjäng 2022-09-16

(FB) EPA-traktorkultur

Precis som du är inne på finns det en kultur inom alla kretsar och i den här kretsen ingår inte att repa bilar eller massa annat trams som du och likasinnade försöker dyvla på dom.

Sunda friska ungar med ett vettigt intresse. Att så många (här inne) stör sig på det handlar så klart om den vanliga ivern att trampa neråt på sånt man inte själv vet så mycket om.

Att en 16åring tar en tuta är i ett större sammanhang naturligtvis något man bara bör gäspa åt.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-11-25 kl. 07:49.
Citera
2022-11-25, 07:52
Medlem
Ytterligare något som borde adderas i listan över varför A-traktor borde helt förbjudas. Det verkar som de överhuvudtaget är alldeles för omogna för att vara i trafiken och det mest handlar om jäkelskap och att bräcka varandra i ombyggen av A-traktorer.
Citera
2022-11-25, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ytterligare något som borde adderas i listan över varför A-traktor borde helt förbjudas. Det verkar som de överhuvudtaget är alldeles för omogna för att vara i trafiken och det mest handlar om jäkelskap och att bräcka varandra i ombyggen av A-traktorer.

Lika dumt resonemang som att totalförbjuda husbilar som griniga pensionärsgubbjävlar använder för att bräcka varandra bara för att dom bryter mot allemansrätten och ställer upp dom veckovis och jävlas med alla som också har laglig rätt att utnyttja natursköna platser.

Stölden av tutan är en sak. Vad den som tog den har för övriga intressen är egentligen irrelevant.
Citera
2022-11-25, 09:02
Medlem
Fö fattar jag mig inget på alla efterblivna föräldrar som låter ungarna åka 5-6 stycken obältade ute på bla e4an samt större vägar.
Citera
2022-11-25, 09:22
Medlem
Citat:
Lika dumt resonemang som att totalförbjuda husbilar som griniga pensionärsgubbjävlar använder för att bräcka varandra bara för att dom bryter mot allemansrätten och ställer upp dom veckovis och jävlas med alla som också har laglig rätt att utnyttja natursköna platser.

Stölden av tutan är en sak. Vad den som tog den har för övriga intressen är egentligen irrelevant.

Varför detta vurmande för A-traktor conny? Kör du själv i en sådan? är du inte för gammal för det?
Du kan inte alls jämföra A-traktor med princip något annat. Det är en helt annan nivå på incidenter, märkliga ombyggen odyl. Det som jag dock tycker är märkligast, är alla dessa föräldrar som måste mycket väl vara vetandes om en hel del och ändå inte verkar göra något eller om de nu har så dålig koll på sina ungar?
Eu-kommissionen är inte heller så jätteförtjust i A-traktor.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bil-och-trafik/eu-tycker-inte-om-svenska-a-traktorer-kan-stoppas/
Citera
2022-11-25, 09:38
Medlem
Infrastruktursabotage bör rendera konfiskering av alla tillgångar, upphävande av medborgarskapet (även om inget annat innehas) och landsförvisning på livstid.
Citera
2022-11-25, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Varför detta vurmande för A-traktor conny? Kör du själv i en sådan? är du inte för gammal för det?
Du kan inte alls jämföra A-traktor med princip något annat. Det är en helt annan nivå på incidenter, märkliga ombyggen odyl. Det som jag dock tycker är märkligast, är alla dessa föräldrar som måste mycket väl vara vetandes om en hel del och ändå inte verkar göra något eller om de nu har så dålig koll på sina ungar?
Eu-kommissionen är inte heller så jätteförtjust i A-traktor.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bil-och-trafik/eu-tycker-inte-om-svenska-a-traktorer-kan-stoppas/

Det finns många skäl förutom dom uppenbara rent praktiska.

Brukar i regel råda väldigt vettiga värderingar, god kamratskap och finnas mycket bra och pålitligt folk i dom där kretsarna.

Alltså när det handlar om sånt som är viktigt på riktigt och inte nån jävla liten tuta.

När tex PK-vindarna blåste som hårdast var det väl i princip bara A-traktor ungarna som vågade sätta ner foten och bjuda motstånd för galenskaperna i många små orter när alla väluppfostrade och deras föräldrar sprang och gömde sig.

Vi har en världsunik motorkultur i det här landet A-traktorn är en viktig inkörsport till att den hålls vid liv och bevaras.

Alla ungar kan inte bli akademiker och flytta till städerna. Några måste vara kvar ute i landet och hålla produktionen vid liv och dom ska naturligtvis också få utöva någon form av nöje.

Jag ställer en motfråga. Tycker du det är relevant med så här mycket uppståndelse för en tuta för några tusenlappar beaktat allt annat skit som händer i samhället? Varför?
Citera
2022-11-25, 09:56
Medlem
Citat:
Det finns många skäl förutom dom uppenbara rent praktiska.

Brukar i regel råda väldigt vettiga värderingar, god kamratskap och finnas mycket bra och pålitligt folk i dom där kretsarna.

Alltså när det handlar om sånt som är viktigt på riktigt och inte nån jävla liten tuta.

När tex PK-vindarna blåste som hårdast var det väl i princip bara A-traktor ungarna som vågade sätta ner foten och bjuda motstånd för galenskaperna i många små orter när alla väluppfostrade och deras föräldrar sprang och gömde sig.

Vi har en världsunik motorkultur i det här landet A-traktorn är en viktig inkörsport till att den hålls vid liv och bevaras.

Alla ungar kan inte bli akademiker och flytta till städerna. Några måste vara kvar ute i landet och hålla produktionen vid liv och dom ska naturligtvis också få utöva någon form av nöje.

Jag ställer en motfråga. Tycker du det är relevant med så här mycket uppståndelse för en tuta för några tusenlappar beaktat allt annat skit som händer i samhället? Varför?

Jag håller med dig här.
Självklart är det lååångt ifrån okej med stöld.

Men om vi engagerar oss lite mer i det som är viktigt i Sverige idag istället.. jag menar att prioritera att överleva dessa skjutningar och sprängningar. Och straffa alla dessa babbesvin och pundare, så tar vi resten sen..

Ärligt talat.. kan vi verkligen vara säkra på att man kommer hem oskadad och levande från en julhandling i ett köpcentrum i Sveroge 2022?

Inget jag går runt och tänker på kanske, men det är tragiskt hur fan illa Sverige är idag.

Då oroar jag mig mindre för bus streck av våra egna ungdomar..

Men det kanske bara är jag.
Citera
2022-11-25, 09:59
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Förbannade tråkmånsar i tråden. Det är ett jävla pojkstreck. Sånt där gör alla tonåringar. Han försökte bara vara cool och impa på polarna.

Ta ifrån honom bilen i ett par månader och tvinga honom att skruva upp sirenen igen så är saken ut världen.

Jag trodde sådana här brott klarades upp lokalt i Norrland.

1: Snuten åker hem till snorungens hus, skäller ut ungens alkoholiserade farsa inför farsans fru (som snuten knullat när de var yngre) och tar med sig tutan.
2: Pissfull Fyllefar, rasande över förnedringen, slår sonen (igen) inför sonens vänner. En bedrövlig scen där sonen börjar gråta 10 minuter in i misshandeln.
3: En blåslagen, märkart tystare, snorunge infinner sig på snutens kusins gård för att gräva ned slaktavfall från tjuvjakt som betalning för skippad lagföring.
4: Problemet löst. Snorungens vänner diskuterar aldrig misshandeln, men fruktar att snorungen är bög som gråter på fyllan och rycker till när någon höjer rösten.
Citera
2022-11-25, 10:02
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Förbannade tråkmånsar i tråden. Det är ett jävla pojkstreck. Sånt där gör alla tonåringar. Han försökte bara vara cool och impa på polarna.

Ta ifrån honom bilen i ett par månader och tvinga honom att skruva upp sirenen igen så är saken ut världen.

Precis!
Därefter mönstring och värnplikt, så blir det ordning på han till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in