Citat:
Ursprungligen postat av
Ronkmonken
Är ju nya fina bilar de bygger om till A-traktorer nu för tiden.
Låt ungarna få leka lite, det behöver de efter allt trams de fått uppleva i sin barndom med cykelhjälmar m.m.
180 i en merca på en asfalterad isfri väg är väl inget.
Tycker det är sjukt jävla gott att se ungdomar med motorintresse. Blir glad när man ser Cheva/Dodge-pickisar som byggts om till a-traktorer. Det är lite friskhetstecken att dagens ungdom i Swedistan inte bara sysslar med islam/återvinning och bögerier.
Dock så får jag också ändå säga att jag tror att man kommer införa betydligt stramare regler för a-traktorer snart. Det har varit jävligt många allvarliga olyckor senaste tiden, idag kan man bygga om vilken bil som helst till a-traktor med mjukvara iprincip. Förr i tiden krävdes dubbla manuella lådor, igensvetsade bakdörrar, osv. Var 15 år 2005, och då var det EN JÄVLA massa regler för a-traktorer.
Kan bara själv säga att jag var inte mogen för att framföra en bil som kunde göra 250 km/h-lätt när jag var 15, jag hade missbrukat det.
Fan, blev till och med dömd för grovt rattfylleri år 2020, hade B, C och CE behörighet...mådde ju pissigt på den tiden och drack för att jag mådde dåligt, men har ändå tagit mitt straff och insett att jag gjorde fel.
En 15 åring i en bil som lätt är kapabel att göra 250-300 km/h och enbart är spärrad med mjukvara som kan manipuleras med lätthet, är fel.