Citat:
Måste och måste, jag säger bara att det är helt verklighetsfrånvänt att du påstår att ett ungt par med en bra (men inte fantastisk) skulle vara OK med att ha en boendekostnad på 40k och att det på något sätt skulle vara normalt. Det finns inte en chans att två personer med en gemensam bruttolön på 90k skulle vara OK med den kostnaden. Speciellt om vi pratar ett ungt par så skulle en kvinna med en lön på 45 brutto lätt bränna 15k på skönhet, shopping och drinkar.
Utöver det, har du någonsin hört talas om omkostnader? Som jag har påpekat många gånger tidigare i tråden så har folk dyra bilar, dyra vanor och gillar att åka på dyra resor. Är det sunt? Nej.. men det är inte en boendekostnad på 40k heller. Då snackar vi en boendekostnad motsvarande Manhattan eller Paris, i ett trött, nordligt land med vilda muslimer överallt som utomstående dessutom blandar ihop med en Centraleuropeisk bergsnation.
Jag är absolut inte för att snacka ner Sverige bara för att. Vi har en både rik och fin kultur men att tro att Sverige skulle vara något slags drömland dit folk flockas är ju bara skrattretande. De enda som flockas hit är män i åldern 16-30 från MENA.