Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Min fetning. Väl formulerat och jag tror du prickat rätt i beskrivningen av hennes känslor och egenskaper.
En sak som stört GW väldigt mycket är att dom är ostraffade. Och ja, det är ovanligt att man debuterar med ett mord. Men dom var 18 och 19 år! Mördare är i genomsnitt 30 år vid tiden för mordet, och då har dom alltså haft 10-15 år på sig att hitta på stök.
Vi får se. Inte mycket att gå på mer än egna livserfarenheter och lärdom från några andra fall.
Och det lilla vi fått till oss kan mycket väl visa sig inte stämma. Man läser lätt in sina förväntningar, vad man tror finns.
T ex har vi fått veta en del negativt om JJ innan vi löste den rättspsykiatriska undersökningen. Då tycker jag mig se det ens och det andra, men egentligen så sticker inget ut tydligt. Vi vet inte hur samtalet utvecklade sig och vilka frågor som besvarades. Det som kan se okänsligt ut rörande offret och det som hade hänt kanske inte handlade om just det, utan en fråga om hur mående var och allmänt om hur det var att vara på häktet?
Och även det som framkommer kan vara väldigt partiskt, och de som har något gott att säga om JJ kanske är rädda att skriva i tråden, eller uttala sig i media/ podden med tanke på allt har som finns nu mot de misstänkta.
Faktum är att det mycket väl kan hända att JJ inte alls är fullt så hemsk som det verkar. Iaf inte på ytan.
Jag tycker ändå att trots att det inte finns några tidigare domar mot dom, så finns det en oro att JJ kan ha varit den som tuttade eld på sambons dörr. Någon skrev att JJ var misstänkt och förhörd, men stämmer det?
Men det gick iaf inte att komma vidare med fallet. Ingen dömd.
Men bara det att det finns människor som misstänker en så ung och till synes välfungerande person gör att man undrar.
Så… ja. Inte tidigare dömda, men kanske JJ iaf kan ha gjort något riktigt riktigt allvarligt som kunde ha lett till att människor kunnat dö.