2022-11-24, 12:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Alternativa GM

För att få stopp på spekulationer om alternativa GM så borde Rullman och Co gå ut i media med information om brottsplats är inne eller ute, om brottsplats är identisk med fyndplats av T samt tider JJ och TT rört sig från plats A till B och från B till A.
Ju mer polisen går ut med, desto mer kan vittnen bli påverkade och då blir deras vittnesmål vid rättegången mindre värt.
Det finns en anledning till att vi har förundersökningssekretess, så info bör inte lämnas ut över huvud taget.
Vi nyfikna får vara tacksamma för att polisen sett till allmänintresset och trots allt delgivit oss viss central info, tycker jag.
Citera
2022-11-24, 12:49
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuttig
Utredarna har garanterat diverse panikartade Google-sökningar som JJ och MH gjort: När sätter likstelhet in? Hur städa bort spår efter man råkat döda nån? Hur flyttar man enklast en död kropp? Var dumpar man ett lik? Osv.
Blir lite svårt att förklara bort de sökningarna. Särskilt som de gjorts exakt under samma tidsspann deras vän beräknas avlidit… Har de även googlat på kartor över området så kanske även det hjälpt till att lägga pusslet där hon senare hittades.

Kroppen hittades ju i ett område JJ känner till väl så kartor lär det inte behövt. Resten behövs väl nödvändigtvis inte googlas, att bära/köra en kropp ut i skogen är ju inte rocket science direkt
Citera
2022-11-24, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Som diskuterats tidigare angående "fall detection" på Smart Watches och även om det är inte klarlagt att AW fick ett "oroväckande" telefonsvararmeddelande 02:30. Men om så är fallet, så kanske samtalet hade låtit något i stil med nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=0AD-vcOuwuc

Intressant möjlighet, har själv en funktion på mobilen, android, som skickar ett nödmeddelande till närmast anhörig med GPS koordinater om jag trycker på strömknappen 3 ggr.
Citera
2022-11-24, 12:57
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Gissningsvis eftersom du har en bild av hur hon enligt dig ”är” eller ”bör” vara.

Tror många är besvikna att inte P7 gav bredare utslag på att hon skulle vara en total galning. En bild av hur hon är har målats upp sedan start, mycket utifrån fotografier och indicier. MEN såklart också av vissa vittnesmål på både gott och ont (om jag inte missminner mig).

Håller iallafall med dig om att hennes oro över att livet kanske är förstört känns större än att TT är död.

Du har säkert helt rätt i att jag och många andra i tråden har målat upp förutfattade meningar om både JJs och MHs personligheter utifrån det som har framkommit här.

Sen vad gäller hennes oro för sitt eget liv efter allt detta så kan det även såklart tilläggas att man alltid är sig själv närmast - oavsett hur empatisk man är gentemot andra. De som påstår något annat far med osanning. Så självklart kan jag ha helt fel i mina antaganden även där.

Jag tycker ändå att JJs P7:a är väldigt tunn. Det bevisar såklart ingenting i relation till fallet i sig, utan är fortfarande bara min högst personliga observation.
Citera
2022-11-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Kroppen hittades ju i ett område JJ känner till väl så kartor lär det inte behövt. Resten behövs väl nödvändigtvis inte googlas, att bära/köra en kropp ut i skogen är ju inte rocket science direkt

Hört talas om panik?

Självklart menar jag detta som tillägg i deras bevismaterial. Det har hänt mer än en gång att åklagare bett en misstänkt förklara diverse Googlesökningar när ett brott har begåtts.

Det finns väl ingen anledning att vara näsvis?
Citera
2022-11-24, 13:08
Medlem
Citat:
Utredarna har garanterat diverse panikartade Google-sökningar som JJ och MH gjort: När sätter likstelhet in? Hur städa bort spår efter man råkat döda nån? Hur flyttar man enklast en död kropp? Var dumpar man ett lik? Osv.
Blir lite svårt att förklara bort de sökningarna. Särskilt som de gjorts exakt under samma tidsspann deras vän beräknas avlidit… Har de även googlat på kartor över området så kanske även det hjälpt till att lägga pusslet där hon senare hittades.

Här radar du upp saker jag tror är väldigt spot on och har varit till stor hjälp att få dem att sitta kvar där dem sitter.

Tror också på paniksök angående lik både på natten och allra helst dagen efter, i tron om att det bara är att radera historiken.

Det är inga avancerade seriemördare här utan 18, 20åringar från en liten håla.
Citera
2022-11-24, 13:09
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Hört talas om panik?

Självklart menar jag detta som tillägg i deras bevismaterial. Det har hänt mer än en gång att åklagare bett en misstänkt förklara diverse Googlesökningar när ett brott har begåtts.

Det finns väl ingen anledning att vara näsvis?

Näsvis? Du skrev "garanterat", min poäng var bara att de inte nödvändigtvis inte behövt googla nåt eftersom de känner till platsen där de placerade kroppen och iom att de "bara" har flyttat en kropp så.. ja. Till skillnad om de behövt ta reda på hur man styckar eller sänker i en sjö etc. No näsvishet intended
Citera
2022-11-24, 13:12
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Här radar du upp saker jag tror är väldigt spot on och har varit till stor hjälp att få dem att sitta kvar där dem sitter.

Tror också på paniksök angående lik både på natten och allra helst dagen efter, i tron om att det bara är att radera historiken.

Det är inga avancerade seriemördare här utan 18, 20åringar från en liten håla.

Dock är frågan om de skulle klara av att neka såhär länge emot sådan bevisning?
Citera
2022-11-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Förstår inte hur alla här tror att JJ är mördaren? Ofattbart för mig! Det var ju grannen som mötte TT och tog bort henne! Han blev överraskad av duns-ljuden som fick hans pappa att titta ut och gömde TT. Sen kom plötsligt JJ ut så han blev tvungen att köra henne för att inte bli avslöjad. Då JJ reagerade på att cykeln var kvar så frågade han vems det var. Resten vet vi troligen. TT,s mobil och kanske TT låg redan i bilen (eller grannen hade den i fickan). JJ drog med sig MH för att köra hem henne men betedde sig konstigt för att cykeln fortfarande stod kvar.. Kanske blev JJ förundrad då TT,s mobil förföljde henne, därav grannens uppgift att JJ höll på med mobilen under färden.
Mycket underligt isåfall att åklagaren har starkt stöd i förundersökningen för att misstänka JJ & TT men inga misstankar alls avseende grannen..
Citera
2022-11-24, 13:26
Medlem
Citat:
Kan vara lättare mentalt att förneka och förtränga all inblandning än att berätta precis vad som hände och i tanken genomleva det en gång till, särskilt om man är en skör individ som MH.
Citera
2022-11-24, 13:27
Medlem
Citat:

Ja det är underligt, samtidigt vet man ju ingenting ur deras ordinarie förhör.
Det återstår till FUP.

Men om man skall jämföra de Fupar jag läst så brukar det vara fullsmetat med den typen av bevisning vid det här laget och här har man ju tom meddelat att man har följt deras telefoner under natten.

Här kan vara fördelen/kruxet att man är 2.
Det finns alltid chansen till att den andra kan ha gjort det när man säger att "man sov" eller "jag vet inte".

Däremot kan ju liknande frågor dyka in tidigt i utredningen när det framkommit historik från operatören som ex:
- har JJ koden till din mobil?
- brukar hon använda din mobil?

Fast förmodligen på ett smartare sätt än I mina exempel.
Citera
2022-11-24, 13:30
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Vart får du den infon ifrån?
Jag kan inte se någon sådan på adressen?

Vet inte riktigt vad du menar, men jag använder Upplysning.se avancerad sökning, då kan man välja kön och ungefärliga åldrar, tycker den är den bästa för att leta folk. Sedan har de med alla i Sverige mer exakt än övriga sökmotorer. Men står ju inget om bilar straff etc i den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in