2022-11-24, 10:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Eller så är det så att ni förbannade rasisters eviga negativa påverkan på adopterade som ni vägrar att acceptera pga deras hudfärg orsakar problemen. Den har du aldrig tänkt på va? Näe, trodde inte det heller.... Ni rasister orsakar mer problem i samhället än vad adoptioner gör. Det kan jag lova dig. Du är problemet.

Bra där.

Jag kan verkligen förstå att MH har haft det kämpigt med sin uppväxt på många sätt.

Och precis som du påpekar är just rasism en faktor som MH har behövt växa upp med.

Förutom de andra utmaningarna hon har haft, tillkommer säkerligen en känsla av utanförskap pga av sådana strömningar och uttalanden.

Det är både okunskap och empatilöst.

Man kan förstå hur MH lätt kunnat binda sig till JJ om hon känt att hon har fått en känsla av tillhörighet.

Någon skrev idag ett insiktsfullt inlägg om det.

Jag tror att det här mordet är ett hopkok av många psykologiska ingredienser, och inte har rasism mot personer med annan hudfärg bidragit till något bättre, utan exakt tvärtom.

Håller verkligen med dig!
Utanförskap är ett allvarligt problem, både på individnivå och samhällsnivå. Stora risker med inte bara lidande utan skapar inte sällan hat och aggressioner.

Vi får väl se hur dynamiken mellan de två tjejerna sett ut.
Citera
2022-11-24, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angulus
Att hon och JJ är så pass tajta betyder inte att de haft en jämlik relation. En inte alltför smart flying monkey kan vara praktisk för JJ att ha omkring sig.

Tveksamt att JJ med den narcissistiska personlighet som beskrivs skulle ha täckt upp för att MH hade råkat begå ett brott så rimligen är det tvärtom och MH är på ett sätt i så fall också ett offer för detta.
Kan vara så, att båda två med sina respektive personlighetsdrag (d v s de antagna personlighetsdrag som nämns här i tråden) har svårt för att få vänner. En av dem beskrivs bl a som manipulativ, den andra som tyst och tillbakadragen. Inget av det brukar vara framgångsfaktorer för vänskap. De har kanske fått välja varandra i brist på andra. Sedan att de i vissa avseenden kanske passar varandra som handen i handsken (manipulativ versus eftergiven) kan gissningsvis JJ ha dragit nytta av.
Citera
2022-11-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Eller så är det så att ni förbannade rasisters eviga negativa påverkan på adopterade (som ni vägrar att acceptera pga deras hudfärg) som orsakar problemen. Den har du aldrig tänkt på va? Näe, trodde inte det heller.... Ni rasister orsakar mer problem i samhället än vad adoptioner gör. Det kan jag lova dig. Du är problemet.

Att du blir sekundärkränkt kommer inte lösa brottet. Givetvis har hennes adoptionsbakgrund någon sorts inverkan på hennes beteende.
Citera
2022-11-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag vet inte om du är full och bara yrar, och varför någon skulle få ekonomisk vinst på att hålla sekretessen, men jag tycker din ”teori” och hur du beskriver fallet stämmer överens med vad jag också tror har hänt. Låter väldigt trovärdigt. Tarmtömning i samband med kvävning förklarar varför JJ åkte till Dollar Store (om det stämmer) på söndagen för att köpa rengöringsmedel.

Jag har också tänkt det bara är en tidsfråga innan MH bryter ihop totalt. Jag vet som sagt inte om du bara fabulerar ihop massa, men hon skulle mycket väl behöva psykiatrisk hjälp. En tjej med en hel de psykiska besvär samt flertalet suicidförsök, hon är nog väldigt sårbar instängd i häktet efter hon och hennes kompis har mördat en tredje kompis. Tror även hon har berättat mycket redan för utredarna. Jag tror inte hon kommer klara av att låtsas som ingenting längre.

Håller helt och hållet med här. Enligt mig låter det som en trolig händelse.
Citera
2022-11-24, 11:10
Medlem
Pythia_88s avatar
Alternativa GM

För att få stopp på spekulationer om alternativa GM så borde Rullman och Co gå ut i media med information om brottsplats är inne eller ute, om brottsplats är identisk med fyndplats av T samt tider JJ och TT rört sig från plats A till B och från B till A.
Citera
2022-11-24, 11:12
Medlem
zugfahrers avatar
Som diskuterats tidigare angående "fall detection" på Smart Watches och även om det är inte klarlagt att AW fick ett "oroväckande" telefonsvararmeddelande 02:30. Men om så är fallet, så kanske samtalet hade låtit något i stil med nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=0AD-vcOuwuc
Citera
2022-11-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Nu har de ju gått ut med att de sökt i det aktuella området, men INTE just på den platsen.

Det låter ju helt klart som det är deras mobiler dom spårat. Först fick dom fram en tårtbit på kartan sydöst om Vetlanda. Det var väl efter det dom började söka frekvent i områdena runt fyndplatsen. Senare fick dom fram en relativt exakt koordinat där det visade sig att kroppen låg.

Avel kan säkert ge en bra förklaring till hur dom fick fram den exakta koordinaten.

Tjejerna har säkert förklarat sin närvaro på platsen med att dom hade andra ärenden där. Nästa steg är att knyta T s kropp till J s bil genom DNA och markering av hund.
Citera
2022-11-24, 11:20
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Alternativa GM

För att få stopp på spekulationer om alternativa GM så borde Rullman och Co gå ut i media med information om brottsplats är inne eller ute, om brottsplats är identisk med fyndplats av T samt tider JJ och TT rört sig från plats A till B och från B till A.

Under pågående utredning? Det vore ganska korkat. När FUP kommer ut så kommer dessa månader att i stort sett bli bortglömda.
Edit: Det finns inget som kan stoppa spekulationer om alternativa GM.
Senast redigerad av Matamata 2022-11-24 kl. 11:22.
Citera
2022-11-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Alternativa GM

Man kan dra slutsatser om detta av det som de redan sagt. T.ex. "Det finns inget som pekar på att någon annan än de häktade kvinnorna skulle vara inblandade i de aktuella brotten." Och även om andra meningen i "Polisens uppfattning är att huvuddelen av brottsligheten har begåtts mellan 02.00 och 02.45. Alternativt att brottsligheten har påbörjats denna tid." gör det något mer osäkert, så är det en tidpunkt då vi kan vara rätt säkra på att de inte var vid fyndplatsen.
Citera
2022-11-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag måste säga att JJ:s P7:a var ungefär som jag hade tänkt mig. En beräknande, manipulativ, "kall" resulterar i en sådan P7:a. En noga tillrättalagd bild av henne med idel goda egenskaper och noll djupare insikt. En entimmes intervju där de allra flesta lyckas upprätthålla en bra fasad om de bara vill.

Förstår inte hur alla här tror att JJ är mördaren? Ofattbart för mig! Det var ju grannen som mötte TT och tog bort henne! Han blev överraskad av duns-ljuden som fick hans pappa att titta ut och gömde TT. Sen kom plötsligt JJ ut så han blev tvungen att köra henne för att inte bli avslöjad. Då JJ reagerade på att cykeln var kvar så frågade han vems det var. Resten vet vi troligen. TT,s mobil och kanske TT låg redan i bilen (eller grannen hade den i fickan). JJ drog med sig MH för att köra hem henne men betedde sig konstigt för att cykeln fortfarande stod kvar.. Kanske blev JJ förundrad då TT,s mobil förföljde henne, därav grannens uppgift att JJ höll på med mobilen under färden.
Citera
2022-11-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Det var ju grannen som mötte TT och tog bort henne!

Mötte var, när och varför? Är det fortfarande byggt på idén att grannen ska ha kommit hem från jobbet så finns det absolut inga sådana uppgifter.
Citera
2022-11-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Förstår inte hur alla här tror att JJ är mördaren? Ofattbart för mig! Det var ju grannen som mötte TT och tog bort henne! Han blev överraskad av duns-ljuden som fick hans pappa att titta ut och gömde TT. Sen kom plötsligt JJ ut så han blev tvungen att köra henne för att inte bli avslöjad. Då JJ reagerade på att cykeln var kvar så frågade han vems det var. Resten vet vi troligen. TT,s mobil och kanske TT låg redan i bilen (eller grannen hade den i fickan). JJ drog med sig MH för att köra hem henne men betedde sig konstigt för att cykeln fortfarande stod kvar.. Kanske blev JJ förundrad då TT,s mobil förföljde henne, därav grannens uppgift att JJ höll på med mobilen under färden.

Du får kontakta polisen med dina banbrytande upptäckter. Att polisen kan vara så här lättlurad.

Givetvis är JJ den skyldige. Frågan är hur delaktig MH har varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in