Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Eller så är det så att ni förbannade rasisters eviga negativa påverkan på adopterade som ni vägrar att acceptera pga deras hudfärg orsakar problemen. Den har du aldrig tänkt på va? Näe, trodde inte det heller.... Ni rasister orsakar mer problem i samhället än vad adoptioner gör. Det kan jag lova dig. Du är problemet.
Bra där.
Jag kan verkligen förstå att MH har haft det kämpigt med sin uppväxt på många sätt.
Och precis som du påpekar är just rasism en faktor som MH har behövt växa upp med.
Förutom de andra utmaningarna hon har haft, tillkommer säkerligen en känsla av utanförskap pga av sådana strömningar och uttalanden.
Det är både okunskap och empatilöst.
Man kan förstå hur MH lätt kunnat binda sig till JJ om hon känt att hon har fått en känsla av tillhörighet.
Någon skrev idag ett insiktsfullt inlägg om det.
Jag tror att det här mordet är ett hopkok av många psykologiska ingredienser, och inte har rasism mot personer med annan hudfärg bidragit till något bättre, utan exakt tvärtom.
Håller verkligen med dig!
Utanförskap är ett allvarligt problem, både på individnivå och samhällsnivå. Stora risker med inte bara lidande utan skapar inte sällan hat och aggressioner.
Vi får väl se hur dynamiken mellan de två tjejerna sett ut.