2022-11-24, 15:23
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Enligt M själv drack hon två drinkar och ett par glas vin, och hade inga blackouts. Det alkoholintaget går emot, att hon skulle vara så full att hon behövde lägga sig för att senare spy.

Men hon kan fått minnesluckor av den traumatiska upplevelse hon hade. Men jag tror hon ljuger och minns exakt vad som hände.

Både JJ och MH säger ju dock att MH mått dåligt under kvällen i sina P7. Tänker att hon druckit mer än hon säger/tror, eventuellt innan de gick till krogen. Eller så ljuger de båda om just det men det tkr jag låter lite omotiverat att gemensamt komma öberenns om att säga
Citera
2022-11-24, 15:26
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Både JJ och MH säger ju dock att MH mått dåligt under kvällen i sina P7. Tänker att hon druckit mer än hon säger/tror, eventuellt innan de gick till krogen. Eller så ljuger de båda om just det men det tkr jag låter lite omotiverat att gemensamt komma öberenns om att säga
Fast det var ju versionen JJ drog för grannen...så den borde de ju hålla ihop om..
Citera
2022-11-24, 15:27
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Fast det var ju versionen JJ drog för grannen...så den borde de ju hålla ihop om..

Ja det har du ju faktiskt rätt i ja! Tänkte inte på det
Citera
2022-11-24, 15:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag tänker att indicierna (bråk/att det varit med varann hos JJ, oljudet från lägenheten, TTs mobil med JJ, att de åkt bil på morgonen efteråt (upptäcks senare vara i anslutning till fyndplats) räcker till sannolika skäl för människorov och sedan mord när kroppen hittas? Eller borde det finnas mer och konkretare bevisning för att det ska räcka till sannolika skäl?

Jag tror att åklagaren har bevis så att det räcker för en fällande dom. Däremot så tror jag (helt min spekulation) att åklagaren använder sig av en ny förhörsmetod, det kanske innebär inte så intensivt i början, alternativt att man redan har väldigt mycket på dem. De blev väl t o m anhållna på den högre misstankegraden om jag inte missminner mig.....

Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Kan vara så att MH är mer rädd för JJ än för polisen.

Så kan det ju vara, speciellt om MH tror att JJ kommer att klara ut dem ur det här......

Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
I en rättegång ska väl åklagaren styrka vem det är som gjort vad om de är två? Det är väl inte rimligt att åka dit för mord om man hjälper till att bära, transportera och dumpa en person som annan mördat?

Nej, de kan dömmas för "i samförstånd" och då spelar det ingen roll vem som gjort vad, speciellt inte för den som då eventuellt är mindre skyldig, men håller käften!
Citera
2022-11-24, 15:31
Medlem
Citat:
Deras förklaring till oljudet i lägenheten är ju att MH varit full,ramlat och spytt.

Finns nog gått om vittnen på nöjet som kan vittna om hur full MH var, det var även en 3e person som var med på förfesten som kan vittna om vilka mängder som dracks då.
Citera
2022-11-24, 15:32
Medlem
Citat:
Jag tänker att indicierna (bråk/att det varit med varann hos JJ, oljudet från lägenheten, TTs mobil med JJ, att de åkt bil på morgonen efteråt (upptäcks senare vara i anslutning till fyndplats) räcker till sannolika skäl för människorov och sedan mord när kroppen hittas? Eller borde det finnas mer och konkretare bevisning för att det ska räcka till sannolika skäl?

Det finns inga bevis för att JJ haft TTs mobil! Den lika väl ha legat i grannens bil eller i grannens ficka!
Citera
2022-11-24, 15:36
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror att åklagaren har bevis så att det räcker för en fällande dom. Däremot så tror jag (helt min spekulation) att åklagaren använder sig av en ny förhörsmetod, det kanske innebär inte så intensivt i början, alternativt att man redan har väldigt mycket på dem. De blev väl t o m anhållna på den högre misstankegraden om jag inte missminner mig.....
Ja så skulle det iofs kunna va ja... Typ att när man har allt helt klart för sig till 100% så kan verkligen skräddarsy ihop en så bra förhörstrategi som möjligt för att få dom att erkänna. Iom att de (statiskt förvånande) har blånekat känner man att man vill verkligen inte vill ha några överaskningwr i förhören... Ja tack, det är en alternativ förklaring som stillar mitt sinne lite om det här just nu
Citera
2022-11-24, 15:39
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Det finns inga bevis för att JJ haft TTs mobil! Den lika väl ha legat i grannens bil eller i grannens ficka!

Ja och sen har han snott JJs bil osv osv osv 🙄
Citera
2022-11-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma

Ja, och sen tänker jag att omständigheterna var sådana att det vore konstigt för M att gå och lägga sig. Det hade varit handgemäng, vakter och polis hade påkallats och en konflikt skulle lösas i lägenheten.

Detta involverade en gammal vän och hennes nya bästis. Klart som korvspad att hon åtminstone ville vara vittne till denna upplösning.
Citera
2022-11-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ja så skulle det iofs kunna va ja... Typ att när man har allt helt klart för sig till 100% så kan verkligen skräddarsy ihop en så bra förhörstrategi som möjligt för att få dom att erkänna. Iom att de (statiskt förvånande) har blånekat känner man att man vill verkligen inte vill ha några överaskningwr i förhören... Ja tack, det är en alternativ förklaring som stillar mitt sinne lite om det här just nu
Precis eller ta till tårarna och få flickstackarna att relatera till riktiga känslor istället för "i rymden finns inga".

Edit: jag har varit på kollo
Senast redigerad av NiederErmaFrost 2022-11-24 kl. 15:48.
Citera
2022-11-24, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Kan eventuellt snackat ihop sig före more mordet också, vad är det som säger att det var frågan om ett "spontanmord"? Man vet inte heller om JJ och MH före mordet, typ fantiserat om att ta död på T och hur de i så fall skulle hantera det för att inte bli dömda som skyldiga. Jag menar, de kan mentalt haft en bild av hur ett mord på T skulle gå till, även om de inte ens själva trodde att de skulle genomföra det.

Sannolikheten är lika med 0...av flera olika anledningar varav den främsta borde vara att man inte planerar att döda någon i sitt eget vardagsrum..
Citera
2022-11-24, 15:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Beatas mördare presenterade nya stories efter hand som han blev konfronterad med nya bevis, men näppeligen något som kunde förefalla trovärdigt.
Så ja, det går att neka sig igenom det mesta, om man är lagd åt det hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Även Gyllensvaan nekade genom hela utredningen trots DNA och annan teknisk bevisning.

Ja, båda uppfann så småningom mållor, när bevisningen blev för tydlig.
Och ensamma om att hitta på mållor är de inte. Även Stefan Davidsson uppfann mållor.

Det är nog inte vem som helst som i förhör efter förhör kan ljuga sig igenom ytterligare en ny version allteftersom bevisningen läggs fram.

Uppfinningsrikedomen ör det inget fel på. Och skamkänslor verkar saknas för de alltmer idiotiska och genomskinliga lögnerna.

Både Cezary och Stefan Davidsson ändrade sina versioner efter att ha läst FUP. Minns inte hur det var med Edvin Gyllensvan.

Det gemensamma verkar vara att de ljuger med lätthet och skäms inte. Inte heller verkar de ägna andra, såsom offer eller offrets anhöriga många tankar. Om ens några?
Däremot finns offerkofta- mentalitet som inte är smickrande.

JJ kan jag misstänka kan ha liknande lätthet till lögner eller invikande av att svara på frågan. Men MH?

Det återstår att se. Intressant är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in