2022-11-24, 13:35
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Kan vara lättare mentalt att förneka och förtränga all inblandning än att berätta precis vad som hände och i tanken genomleva det en gång till, särskilt om man är en skör individ som MH.

Ja kanske, fast å andra sidan har dom ju varit häktade länge nu. Känns rimligt att vilja få slut på eländet om man får konkret bevisning emot sig och förstår att det är kört oavsett. Speciellt om det nu skulle va så att MH inte har med själva mordet att göra. Klassikern är väl annars att de börjar skylla på varandra när bevisen börjar trilla in...

Jag får känslan av att de snackat ihop sig ordentligt på morgonen efter och att polisen saknar starkare bevisning än det vi fått reda på i media. Och att det kan bli svårt att styrka MGMs inblanding om inget i obduktionen styrker mer än att TT blivit mördad

Edit: eller om obduktionen visar att man inte kan styrka brott med 100% säkerhet
Senast redigerad av tingsryd2.8 2022-11-24 kl. 13:59.
Citera
2022-11-24, 13:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Dock är frågan om de skulle klara av att neka såhär länge emot sådan bevisning?
Beatas mördare presenterade nya stories efter hand som han blev konfronterad med nya bevis, men näppeligen något som kunde förefalla trovärdigt.
Så ja, det går att neka sig igenom det mesta, om man är lagd åt det hållet.
Citera
2022-11-24, 13:48
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Mig veterligen har väl i princip ingen i tråden trott att JJ lider/led av en allvarlig psykisk störning som vid eventuell dom utfaller i RPV.
Däremot uppvisar hon någon sorts personlighetsstörning, vilket framkommer av hennes beteende och vittnesmål från vänner. Helt ”normal” är hon inte.

Alla människor har en personlighet som går in i de uppgjorda kriterierna, men de är o olika grader. Det är bara när det svänger över för mycket av en viss typ man kan få problem.
Citera
2022-11-24, 13:48
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Beatas mördare presenterade nya stories efter hand som han blev konfronterad med nya bevis, men näppeligen något som kunde förefalla trovärdigt.
Så ja, det går att neka sig igenom det mesta, om man är lagd åt det hållet.

Ja jo, alltså indiciebevis som att tex man har kunnat se att de kört bil på morgonen i närheten av fyndplats, att TTs mobil var med JJ till MacDonalds mm, det kan man ju snacka runt

Men tänker bevisning i stil med "googlat hur man gör X när man mördat nån" eller "vi har hittat blodspår från TT i lägenheten som ni inte lyckats tvätta bort"

Nåt sånt tänker jag borde knäckt nån av dom.
Citera
2022-11-24, 13:53
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Det menade jag inte heller. Men många hobbypsykologer slänger sig med skit de faktiskt inte har en aning om.

Jag tror inte heller är JJ är helt normal. Men mitt inlägg handlade om varför personen jag citerade hade den känsla den hade.

Man kan leka med tanken om Tove varit gärningsman vad skulle folk säga om henne då? de skulle säkert hitta fel på henne
Citera
2022-11-24, 13:59
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Alla människor har en personlighet som går in i de uppgjorda kriterierna, men de är o olika grader. Det är bara när det svänger över för mycket av en viss typ man kan få problem.
Om du insinuerar att alla lider av en psykisk störning bara av olika utvecklad grad har du förstås inte bara fel utan helt fel.
Citera
2022-11-24, 14:02
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Om du insinuerar att alla lider av en psykisk störning bara av olika utvecklad grad har du förstås inte bara fel utan helt fel.

Vet inte om histrionisk narcissistisk etc är psykiska störningar mera ett sätt att vara. Men går det ytterlighet blir det problem i livet som vi skapat det
Citera
2022-11-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Man kan leka med tanken om Tove varit gärningsman vad skulle folk säga om henne då? de skulle säkert hitta fel på henne
Ja skulle du fråga Stefan Davidsson så hade hon fel pH-värde
Han var inte "surströmming".. men med lite autism kunde han sminka om situationen helt och hållet.
Man ska ju benämna saker och ting i des rätta bemärkelse ?
Samt saker och ting har ju faktiskt ett värde trots autism. (Jag skojar lite, vill inte ha svart-vitt samhälle)
Citera
2022-11-24, 14:08
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Mötte var, när och varför? Är det fortfarande byggt på idén att grannen ska ha kommit hem från jobbet så finns det absolut inga sådana uppgifter.
Finns inga uppgifter om nått egentligen
Citera
2022-11-24, 14:17
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ju mer polisen går ut med, desto mer kan vittnen bli påverkade och då blir deras vittnesmål vid rättegången mindre värt.
Det finns en anledning till att vi har förundersökningssekretess, så info bör inte lämnas ut över huvud taget.
Vi nyfikna får vara tacksamma för att polisen sett till allmänintresset och trots allt delgivit oss viss
central info, tycker jag.

I detta fall finns inga direkta vittnen till själva mordet så att gå ut med dödsorsaken kan väl inte förstöra.
Citera
2022-11-24, 14:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ja kanske, fast å andra sidan har dom ju varit häktade länge nu. Känns rimligt att vilja få slut på eländet om man får konkret bevisning emot sig och förstår att det är kört oavsett. Speciellt om det nu skulle va så att MH inte har med själva mordet att göra. Klassikern är väl annars att de börjar skylla på varandra när bevisen börjar trilla in...

Jag får känslan av att de snackat ihop sig ordentligt på morgonen efter och att polisen saknar starkare bevisning än det vi fått reda på i media. Och att det kan bli svårt att styrka MGMs inblanding om inget i obduktionen styrker mer än att TT blivit mördad

Jag är nog inte så förvånad av att de "klarar av" att neka så här länge och även längre. Jag tror att de båda (men speciellt JJ) är så van att genom hela sin uppväxt kunnat ljuga och fuska om det mesta, både hemma, på dagis, i skolan, jobben, m.m. utan någon mer ingående kontroll och/eller konsekvens. JJ verkar ju njuta av att så split mellan vänner, försöka att styra upp vem som ska umgås med vem, vem som ska uteslutas ur gemenskapen. Någon i tråden påstod att JJ gillar att ragga på andras killar.....(för mig betyder det mer att JJ vill skada tjejen i det förhållandet än att hon är genuint är intresserad av killen, och/eller JJ vill på detta sätt få någon slags bekräftelse på att hon (JJ) är bättre, snyggare, sexigare m.m. än killarnas egna tjejer. För JJ är allting en slags sport.

MH har JJ redan manipulerat, JJ vet att MH inte är den skarpaste kniven, så hon ger MH ett mycket lätt kommando:- Du sooov heeeeela tiden, förstår du det!!! Nu upprepar du detta 100 ggr....

MH försöker nog hålla sig till kommandot, JJ är säkerligen den ända riktiga vän MH har haft i tonåren, och kanske har MH även en "crush" på JJ, så MH försöker verkligen att hålla sig till sin enkla uppgift. Men troligen kommer det att stupa på att MH har behov av att göra sig till lags, hon vill/behöver vara snäll och hjälpsam, mot psykiatern, förhörspersonal, häktespersonal.

Jag är inte alls orolig för obduktionsresultaten, jag tycker att polisen ovanligt snabbt gick ut med mordmisstanke och gravfridsbrott efter att kroppen hittats, i princip bara efter en visuell inspektion av kroppen på fyndplatsen, och även identifieringen var mycket snabbt släppt i media. Att det dröjer lite med slutgiltigt protokoll tror jag mer beror på att analysera hur ev skador på kroppen uppkommit och blodanalyser etc. Möjligt att man analyserat efter en viss fråga som inte givit något klart svar, då behöver man göra om och/eller ställa en ny fråga till blodanalytikerna.

Som ett exempel när det gäller död i misstänkt överdos så testas blodet för ca 5 vanliga drogsubstanser, men det finns mer än 50 stycken.

Att slutprotokollet dröjer ser jag mer som att man verkligen utför en gedigen rättsobducering, man vill kunna täppa till alla tänkbara och otänkbara lögner som JJ tänker försöka att förklara bort allt med, sin vana trogen......
Citera
2022-11-24, 14:21
Medlem
Citat:

Jag får känslan av att de snackat ihop sig ordentligt på morgonen
efter och att polisen saknar starkare bevisning än det vi fått reda på i media. Och att det kan bli svårt att styrka MGMs inblanding om inget i obduktionen styrker mer än att TT blivit mördad

Edit: eller om obduktionen visar att man inte kan styrka brott med 100% säkerhet
Kan eventuellt snackat ihop sig före more mordet också, vad är det som säger att det var frågan om ett "spontanmord"? Man vet inte heller om JJ och MH före mordet, typ fantiserat om att ta död på T och hur de i så fall skulle hantera det för att inte bli dömda som skyldiga. Jag menar, de kan mentalt haft en bild av hur ett mord på T skulle gå till, även om de inte ens själva trodde att de skulle genomföra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in