2022-11-24, 07:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Det som sagts officiellt är att de hittade fyndplatsen genom kartläggning av de misstänktas rörelser. Nyckelfrasen är då "de misstänktas" i jämförelse med "en av de misstänktas" eller "den misstänktes".

Åklagaren har också på en direkt fråga om någon "är mer misstänkt än den andra" svarat att båda MGM misstänks för alla åtalspunkter.

Utöver det så finns en obekräftad uppgift (postad av mig igår) om att båda MGM kan knytas till dumpningen av kroppen. Enligt min källa (som jag inte kan precisera, därav får var och en själv välja om de tar hänsyn till uppgifterna) finns redan tillräckligt för att få båda fällda för brott mot griftefriden.
Jag tvivlar inte på att båda var på plats utan bara spånade om mobilerna i sig är bevis.
Citera
2022-11-24, 08:03
Medlem
Känns som det är dags att släppa alternativa gärningsmän framöver efter att ha hört på sr Jönköping om hur man hittade kroppen....Tjejerna sitter bra där de sitter helt enkelt.....uppkopplade mobiler som fällt dem o till slut gett en specifik plats(dumpningsstället)....Poliserna åkte ju så gott som rätt ut på rätt plats dagen hon hittades(jag själv trodde att en av tjejerna berättar då det var omhäktning kl 09 den dagen o hon hittades väl runt 12-13)....
Citera
2022-11-24, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Med tanke på att mamman skulle ha skjutsat JJ till donken (om det nu stämmer) så verkar det märkligt om hon inte var hemma…

Ja jj drog ju till med att mamman skulle skjutsa till donken då grannen stötte på henne i trapphuset, hon har ju inte sagt till grannen att hon sov/åkte till mamman. Har nog dragit lite olika historier till vänner/anhöriga/polis/grannar, tror ärligt inte hon/dom fattade hur stort pådrag de skulle bli hos polis och att en jävla massa människor skulle höras. Verkar inte ens fattat hur mycket polisen får fram av mobilerna.
Citera
2022-11-24, 08:33
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja MH visar tecken på ångrar samtidigt som hon skyller på JJ.

JJ saknar förmågan att känna ånger... Hon är istället bekymrad över att hon har förstört sitt liv... vilket blir konsekvenserna när hon precis har mördat någon.

Varför uttalar du dig om något som du inte vet ett skit om?
Citera
2022-11-24, 08:41
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Gissningsvis eftersom du har en bild av hur hon enligt dig ”är” eller ”bör” vara.

Tror många är besvikna att inte P7 gav bredare utslag på att hon skulle vara en total galning. En bild av hur hon är har målats upp sedan start, mycket utifrån fotografier och indicier. MEN såklart också av vissa vittnesmål på både gott och ont (om jag inte missminner mig).

Håller iallafall med dig om att hennes oro över att livet kanske är förstört känns större än att TT är död.
Mig veterligen har väl i princip ingen i tråden trott att JJ lider/led av en allvarlig psykisk störning som vid eventuell dom utfaller i RPV.
Däremot uppvisar hon någon sorts personlighetsstörning, vilket framkommer av hennes beteende och vittnesmål från vänner. Helt ”normal” är hon inte.
Citera
2022-11-24, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Känns som det är dags att släppa alternativa gärningsmän framöver efter att ha hört på sr Jönköping om hur man hittade kroppen....Tjejerna sitter bra där de sitter helt enkelt.....uppkopplade mobiler som fällt dem o till slut gett en specifik plats(dumpningsstället)....Poliserna åkte ju så gott som rätt ut på rätt plats dagen hon hittades(jag själv trodde att en av tjejerna berättar då det var omhäktning kl 09 den dagen o hon hittades väl runt 12-13)....

Instämmer! Otroligt bra jobbat av polisen!
Citera
2022-11-24, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Och droger på det. Helt sjukt att det langas till unga människor som MH. Undrar om hon var bjuden.

Bra fundering. Har det framkommit om hon hade någon typ av extrajobb? Uppenbart festade hon ofta, drack mycket och tog även andra droger. Dyra saker. Blev hon bjuden av sina kompisar av ”vänlighet” (de flesta i den åldern har knappast god ekonomi av förklarliga skäl) eller av killar och män för att utnyttjas?

Eller var det stackars pingstpastorn som möjliggjorde hennes självdestruktiva leverne genom frikostiga fickpengar?

Citat:
De har väl insett hur fatalt de misslyckats med att uppfostra och ta hand om sin adoptivdotter... Naturligtvis är MH själv ansvarig för sina gärningar, men som förälder är det svårt att inte klandra sig själv i någon omfattning när ens barn ställer till med något allvarligt. Om man ska dra det hela till sin spets, så hade ju inte MH kunnat vara inblandad i mordet på TT om inte föräldrarna fått för sig att hämta hit ett negerbarn från Afrika.

De trodde gissningsvis att de gjorde en god kristlig gärning när de ”räddade” ett utsatt barn till en åtminstone materiellt bättre tillvaro i den andra änden av jordklotet. Men bevisligen drabbades hon även här i tidig ålder av psykiska problem som krävde insatser och medicinering och redan i unga år satte hon igång att dricka sig själv till minnesluckor.

Förhoppningsvis accepterades hon och hennes hudfärg fullt ut i ”kompisgänget”, men vem vet om hon inte har utsatts för rasism på andra håll? Hur kändes det för en klent begåvad flicka att ”sticka ut” med ett avvikande yttre i en ålder när man oftast bara vill vara en i mängden?

Hennes intellektuella och psykiska problem kan mycket väl vara genetiska men risken lär inte vara liten heller för att hennes mor drabbades av näringsbrist och/eller tog droger under graviditeten och, som någon skrev, att MH själv utsattes för bristfällig kost under sina första kritiska 9 månader i livet.

Pingstparet ville visa sig som goda kristna och med MH:s adoptivbror gick det förhoppningsvis bra. Men genom att ”rädda MH till ett bättre liv” blev följden istället att de förstörde sina egna och många andras. Man måste nog vara väldigt stark i tron för att acceptera ”Guds vilja” då.
Citera
2022-11-24, 09:06
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har också funderat på den där grannen
Kan det vara så att TT faktiskt var på väg fr JJ bostad och blir där ute överfallen av grannen
Våldtagen.. Eller ett försök till våldtäckt som går snett? TT avlider
Det kanske är grannen som har TT mobil i bilen/fickan?

Men då är frågan varför JJ och ev Maja var ute och åkte bil senare?

Det är så tyst om fallet av polis/media
Könns som polisen fastnat och kommer inte framåt?

Menar du grannen som är hemma, och som med sin pappa hör dunsarna? Hur skulle det ha gått till? När skulle han ha hunnit det?
Det är inte tyst från polis/media. De berättar mycket mer än vad de brukar under en pågående utredning.
Citera
2022-11-24, 09:07
Medlem
Polisarbete låg bakom att hon hittades. https://sverigesradio.se/artikel/sa-lyckades-polisen-hitta-tove
Citera
2022-11-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Mig veterligen har väl i princip ingen i tråden trott att JJ lider/led av en allvarlig psykisk störning som vid eventuell dom utfaller i RPV.
Däremot uppvisar hon någon sorts personlighetsstörning, vilket framkommer av hennes beteende och vittnesmål från vänner. Helt ”normal” är hon inte.
Det menade jag inte heller. Men många hobbypsykologer slänger sig med skit de faktiskt inte har en aning om.

Jag tror inte heller är JJ är helt normal. Men mitt inlägg handlade om varför personen jag citerade hade den känsla den hade.
Citera
2022-11-24, 09:45
Medlem
anguluss avatar
Citat:
Med tanke på vad som framkommit om hennes personlighet, tvångstankar, funktionsvariationer m.m. så tycker jag inte att det är särskilt förvånande. Mappen med unga killar kan t.ex. ha uppkommit i en period när hon brottades med sin läggning. Exempelvis kan hon ha lagt upp bilder på killar för att dölja sin dragning till tjejer. Tänk på att hon inte är särskilt gammal nu, mentalt ännu yngre, och mapparna kan ha fyllts på under flera års tid.

Det har framkommit att MH har en funktionsnivå som ligger strax över gränsen till att klassas som intellektuell funktionsnedsättning.

Begåvningsprofilen är ojämn och den språkliga förmågan (tack vare synnerligen coachande adoptivföräldrar tex) drar tydligen upp genomsnittet rejält. Dvs MH kan låta ”normal” eftersom hon använder språket på ett till synes adekvat sätt. Däremot borde hon ligga på nivå utvecklingsstörning/särskola på andra mer svårtränade delar som då handlar om att verkligen förstå vad man säger, konsekvenstänkande, logik etc.

Med ett tillägg som anats om autistiska drag och osäker könsidentitet (väldigt vanligt bland flickor med denna profil, de känner att något är fel och projicerar det kanske lite för mycket på kön, det är sjukt svårt att vara avvikande flicka) så skulle jag gissa att bilderna på pojkar i den åldern när puberteten börjar snarare har att göra med identifikation/inspiration/förebilder till en ”look” som MH kan ha funderat på om hon kände igen sig bättre i.

Att hon och JJ är så pass tajta betyder inte att de haft en jämlik relation. En inte alltför smart flying monkey kan vara praktisk för JJ att ha omkring sig.

Tveksamt att JJ med den narcissistiska personlighet som beskrivs skulle ha täckt upp för att MH hade råkat begå ett brott så rimligen är det tvärtom och MH är på ett sätt i så fall också ett offer för detta.
Citera
2022-11-24, 09:50
Medlem
notknapparens avatar
Det känns verkligen som att polisen har lagt ner hela sin själ i arbetet med att hitta Tove:

”– Vi jobbade mer eller mindre dag och natt och ingen kunde släppa det. För varje dag som går blir det svårare och svårare på något sätt, säger han till radion.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=998960

Uttalandet är från Richard Finndahl, chef för grova brott.

Att dom hittade henne var resultatet av ett ” gediget polisarbete”

Han säger att han kommer att komma ihåg den här dagen resten av sitt liv, till och med klockslag och datum.

Man förstår också att det hela är känslofyllt, då han
beskriver hur beskedet om att Tove hade hittats blev fyllt av många känslor. Något man innerst inne inte vill men ändå förstår att det är på det viset.

Det måste kännas fint för de anhöriga att polisen jobbat så dedikerat och att många människor har lagt mycket tid, känslor och kraft för att lösa det här.

Jag kan känna igen känslorna. Man förstår att det inte finns något hopp, man vet. Men när kroppen hittas blir man ändå chockad. Det blir så definitivt.

Ett liv som man nu vet aldrig kommer tillbaka.

Lika bra som det kan upplevas att polisen gör sitt allra bästa, måste det kännas hemskt för de anhöriga där det varit bristfällig eller slarvigt arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in