2021-11-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Tråkigt att ingen vill koka det längre!

Det jag kommer ihåg från Genie var att det var ett jävla uppåt-rus där det kändes som om fötterna lämnade marken och du lyftes upp i bröstet + en jävla massa eurofori.

Jag har aldrig känt en sådan effekt sedan dess.

Det kanske var CP 47,497 som gav det ruset?

Korrekt, CP47, 497 är enormt euforisk. Känslan av att levitera, bokstavligen, finns där. Blandningen av CP47, 497 OCH JWH-073 var det bästa rus jag någonsin upplevt.
En mix som hette WWW innehöll dessa 2.
Citera
2021-11-12, 17:30
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Du kommer med ett kontroversiellt påstående och presenterar inga bevis. Att odlarna själva besprutar för att danska politiker ska legalisera låter som rena foliehattsteorier. Varför skulle någon lita på dig?

Hade du skrivit att du har utomjordingar i vardagsrummet men inte kunde presentera bevis för saken så hade jag reagerat likadant.

Vidare så är kilon faktiskt mycket små mängder när det kommer till kritan.
Spice är i gram pris högre än weed så nä, glöm. Folklore i modern tappning
Citera
2022-11-24, 09:42
Medlem
voidxs avatar
Är all cannabis verkligen besprutad med syntetiska cannabinoider?

Såg en dokumentär från Vice på Youtube där en visselblåsande langare av high-grade weed gick ut med att all cannabis är besprutad med syntetiska cannabinoider och att kunder klagar på kvaliteten om så inte har skett.

Denna intervju skedde i Tyskland, men det är inte långsökt att tro att samma sak händer i Sverige då vi delar grossister på det mesta.

Vet någon om top-shelf weed här i Sverige är besprutat med Spice? Detta skulle gälla strains som Lemon Haze och OG Kush osv. Budsen såg riktigt fina ut, top shelf alltså. Har själv känt på vissa mjuka haschsorter att ruset inte kändes naturligt... Kan så ske med hasch ocskå?

Länk till dokumentären: https://www.youtube.com/watch?v=fSjzOYmFIsg&t=305s
Citera
2022-11-24, 09:53
Medlem
StonedMonkeys avatar
Hört talas om men aldrig stött på personligen, tror det är relativt ovanligt
Citera
2022-11-24, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voidx
Såg en dokumentär från Vice på Youtube där en visselblåsande langare av high-grade weed gick ut med att all cannabis är besprutad med syntetiska cannabinoider och att kunder klagar på kvaliteten om så inte har skett.

Denna intervju skedde i Tyskland, men det är inte långsökt att tro att samma sak händer i Sverige då vi delar grossister på det mesta.

Vet någon om top-shelf weed här i Sverige är besprutat med Spice? Detta skulle gälla strains som Lemon Haze och OG Kush osv. Budsen såg riktigt fina ut, top shelf alltså. Har själv känt på vissa mjuka haschsorter att ruset inte kändes naturligt... Kan så ske med hasch ocskå?

Sverige är ett av dom mest självförsörjande länderna i Europa när det kommer till gräs, mest bruning som importeras, har aldrig stött på det själv.
Citera
2022-11-24, 11:34
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Hört talas om men aldrig stött på personligen, tror det är relativt ovanligt

Eller hur, tror att någon ser potentialen för en viral story och pushar skiten.
Lite som när vid hallowen varje år så kommer det artiklar om hur pundare stoppar in droger i godispåsarna. Asså på riktigt, vilken pundare hade gett bort sitt knark, till icke-knarkare dessutom
Citera
2022-11-24, 11:47
Medlem
Kanonklass avatar
Man vet ju inte. Blir helt jävla borta nu när jag röker denna hasch som jag har nu. Fast kvaliten ser bra ut.
Citera
2022-11-24, 12:08
Medlem
Palisongs avatar
Är övertygad om att det är vanligare förekommande här än vad man kanske kan tro. Varför skulle just Sverige vara förskonat från detta fenomen? Allt handlar ju om profit i slutändan.
Citera
2022-11-24, 12:20
Medlem
Självklart är inte all cb besprutat med syntetiska cannabinoider.
Citera
2022-11-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voidx

Såklart inte tror du att alla garderobs och hobbyodlare runtom i landet gör sig besväret att bespruta sina buds med cannabinoider
Citera
2022-11-24, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Självklart är inte all cb besprutat med syntetiska cannabinoider.
Nej, i Mexiko besprutar kartellerna det med fentanyl ibland :-)
Eller om det är en snut-skröna..
Citera
2022-11-24, 14:44
Medlem
Kalla mig naiv, men tror det mesta gräset som säljs är bara gräs och inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in