2016-12-21, 17:35
Medlem
vetingetellers avatar
Vill passa på att varna alla rökare där ute.
Har av säkra källor fått bekräftat att både sämre maja och hasch har besprutats med Spice.

Framförallt hasch som säljs som "svart afghan" och maja av sämre kvalite.
Har hört att det både görs av större grossister samt av cannabisaktivister.

Den ena för att höja ruset på dåligt röka och den andra för att på så vis få till legalisering.

Var försiktiga där ute mina vänner, många dödsfall har rapporterats av Spice.
Citera
2016-12-21, 17:45
Moderator
kvm3s avatar
Du får gärna redogöra för dina "säkra källor". Innan bevis presenterats ligger trovärdigheten för ett sådant uttalande nära noll.
Jag skulle inte bli förvånad om fenomenet förekommer i lägre utsträckning, men ditt påstående gäller alltså säkra källor som vet att det sprids spetsat röka av "grossister" och "cannabisaktivister". Vad menar du med att cannabisaktivister skulle spetsa rökat, förresten? Vet du ens vad ordet aktivist betyder?
Citera
2016-12-21, 17:45
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Vill passa på att varna alla rökare där ute.
Har av säkra källor fått bekräftat att både sämre maja och hasch har besprutats med Spice.

Framförallt hasch som säljs som "svart afghan" och maja av sämre kvalite.

Den ena för att höja ruset på dåligt röka och den andra för att på så vis få till legalisering.

Var försiktiga där ute mina vänner, många dödsfall har rapporterats av Spice.

Bra att du varnar. Enda sättet att vara säker på nuförtiden är att odla eget. Men jag ifrågasätter starkt att "cannabisaktivister" skulle göra något sådant. Dels har de knappast nått rimligt incitament till detta, dels har jag svårt att se hur de skulle få tillgång till så stora mängder Cannabis att det skulle löna sig på något sätt.
Citera
2016-12-21, 17:51
Medlem
beardbraids avatar
Det är inte så att alla i din förort röker billig svart afghan och du har själv svårt att bli av med din maroccan av sämre och äldre sort?
Citera
2016-12-21, 18:09
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Det är inte så att alla i din förort röker billig svart afghan och du har själv svårt att bli av med din maroccan av sämre och äldre sort?

Jag bor i Köpenhamn och har god kontakt med folk som säljer större mängder, som tidigare sålde i Christiania.
Jag har både fått se ett hasch, svart afghan, som enligt dom själva innehåller spice, för att höja effekten. Liksom har jag sett "bushweed" med samma innehåll av samma anledning.

Och då menar jag vacuumpackade kilon, inte några mindre mängder.

Angående aktivister så har jag pratat med många i Köpenhamn där vissa till och med engagerat sig politiskt i många år för att få till en legalisering.

Enligt dom så är det en smäll man får ta för ett högre syfte.
Alltså odlare i Danmark som själva besprutar rökat.

Anledningen skall vara att tillsammans med alla dödskjutningar och krig kring marijuanan så skall denna "farliga" besprutning vara ett steg i att få politikerna att inse att det nog är bäst att bara legalisera och reglera.

"Bevis" för det jag skriver blir ju svårt att få fram. Ni får helt enkelt använda eran logik och bedöma själva. Jag ville bara varna.
Citera
2016-12-21, 18:15
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
"Bevis" för det jag skriver blir ju svårt att få fram. Ni får helt enkelt använda eran logik och bedöma själva.
Du kommer med ett kontroversiellt påstående och presenterar inga bevis. Att odlarna själva besprutar för att danska politiker ska legalisera låter som rena foliehattsteorier. Varför skulle någon lita på dig?

Hade du skrivit att du har utomjordingar i vardagsrummet men inte kunde presentera bevis för saken så hade jag reagerat likadant.

Vidare så är kilon faktiskt mycket små mängder när det kommer till kritan.
Citera
2016-12-21, 18:24
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Du kommer med ett kontroversiellt påstående och presenterar inga bevis. Att odlarna själva besprutar för att danska politiker ska legalisera låter som rena foliehattsteorier. Varför skulle någon lita på dig?

Hade du skrivit att du har utomjordingar i vardagsrummet men inte kunde presentera bevis för saken så hade jag reagerat likadant.

Vidare så är kilon faktiskt mycket små mängder när det kommer till kritan.

Ja, du får väl använda din logik till att själv avgöra vad som är troligast. Att jag har aliens i garderoben eller att folk mixtrar med cannabis för effekt. Var ju många som inte trodde att folk hade mage att bespruta med glassplitter när det var i omlopp tills folk hostade blod.

Jag vidhåller mitt. Några bevis kan jag inte lägga fram utan ni får använda sunt förnuft och ha det i bakhuvudet när ni tycker något röka ger konstig smak/rus.
Citera
2016-12-21, 18:33
Medlem
CommonSenses avatar
Har man ingen koll på sin kran eller vart grejorna kommer ifrån får man skylla sig själv.

Sen fattar jag inte varför man sprutar skit på saker, det gör ju att kunderna försvinner. Det är som att sälja en bmw men under är det en lada
Citera
2016-12-21, 19:48
Medlem
Påminner om ryktet som gick att man besprutade maja bladen med glas - som när man rökte det gjorde att lungorna började blöda och att man dog som en sten.

Knarkare är lättpåverkade idioter som har noll eller ingen kunskap om ingenting. Påminner om muslimer, som tror på allt - från spöken till häxor.

Skaffa utbildning minst gymnasiet - så kan ni med lätthet sortera i allt fucking skitsnack.

Jag gillar speciellt det där med "anekdotisk bevisföring" : Jag har en kompis som såg det i Christiania och det var flera kilon...Idiot
Citera
2016-12-21, 20:01
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Jag bor i Köpenhamn och har god kontakt med folk som säljer större mängder, som tidigare sålde i Christiania.
Jag har både fått se ett hasch, svart afghan, som enligt dom själva innehåller spice, för att höja effekten. Liksom har jag sett "bushweed" med samma innehåll av samma anledning.

Och då menar jag vacuumpackade kilon, inte några mindre mängder.

Angående aktivister så har jag pratat med många i Köpenhamn där vissa till och med engagerat sig politiskt i många år för att få till en legalisering.

Enligt dom så är det en smäll man får ta för ett högre syfte.
Alltså odlare i Danmark som själva besprutar rökat.

Anledningen skall vara att tillsammans med alla dödskjutningar och krig kring marijuanan så skall denna "farliga" besprutning vara ett steg i att få politikerna att inse att det nog är bäst att bara legalisera och reglera.

"Bevis" för det jag skriver blir ju svårt att få fram. Ni får helt enkelt använda eran logik och bedöma själva. Jag ville bara varna.

Nyss bodde du i Göteborg hos dina föräldrar trots att du är 24 år...
(FB) Den stora tråden om hemförsäkringar
Citera
2016-12-21, 20:02
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Va? Legaliseringsrörelsen gynnas inte av att någon röker weed och hamnar på sjukhus.
Citera
2016-12-21, 20:08
Medlem
-spitzlix-s avatar
Har bara fått noid besprutat weed/brunt typ 5gånger under dom åren jag rökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in