Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Tidigare objekt postat i tråden.
Blir spännande att se vad Torpvägen får för slutbud.
Köpt för 6.5 miljoner 2021 på toppen. Stått osåld över 1 mån trots prissänkning till 5.8.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-viksjo-jarfalla-kommun-torpvagen-4-19122155
Helt otroligt. 6.5 miljoner för den där lilla skokartongen? Det får ju inte ens plats ett riktigt badkar i badrummet där. En riktig zigenarbostad. Dessutom i Jakan!
Jag har ju internationellt perspektiv. Inte ens afroamerikanerna i min stad skulle tycka att det där huset var acceptabelt. Det är helt enkelt för litet. Mitt eget hus kostade nästan exakt samma. Men då pratar vi byggt 2013. 350 kvadrat. Trippelgarage (inomhus garage så klart), luftkonditionering, luftfuktare (väljer exakt vilken luftfuktighet jag vill ha i hela huset, 38% är lagom nu på vintern), sprinklers pepprade över hela gräsmattan, två öppna spisar med gas som jag bara trycker på en knapp så flammar de upp på sekunden, marmor i badrum och kök osv.
Ja jag säger då det. Max 2 miljoner är den där lilla skokartongen värd på en rimlig bostadsmarknad. Men vi kan väl sträcka oss till 3.5 om vi ska vara väldigt generösa. Ska bli väldigt spännande att följa. Svettigt för BLT som trodde att han gjorde ett klipp där. 6.5 miljoner för en skokartong i Jakan, ho ho ho.