2022-10-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Jag vet inte hur många gånger förvarningar jag har hört att killar ska till varje pris undvika tjejer över 30 år. Självklart finns det undantag att det finns 1 av 100 är fortfarande emotionell stabil och frisk men en majoritet av tjejerna som är 30 år och fortfarande singlar är en stor enda red flag som indikerar att det är något som inte är normal med henne och därför att hon fortfarande inte hittat någon.

Om man frågar dessa tjejer varför de fortfarande är singlar och inte har några barn så säger de ”jag har inte hittat rätta”, detta trots att de är mer på dejter och träffar killar mer än vad en kille får göra på ett år. Det är alltså fel på alla killar de träffar, så det skulle ju vara bara de själva som är perfekta? Nej, så är inte fallet, enligt många psykologer och relation experter inklusive dejting coacher så är det något som händer i en kvinnas hjärna så fort hon är över 32 år. På engelska heter det ”Hitting The Wall”.

En sammanställning av vad som händer med kvinnor över 30 år:

Slut citat.

Ni som är mycket på dejter kan ni relatera till detta lite grann?

Personligen säger jag bara hitta någon som är under 30 år och så fort som möjligt så att du inte hinner bli 40 år. För shit getting real.

Jag kan inte tänka mig att någon respektabel psykolog skulle hävda nåt sånt.
Citera
2022-10-12, 22:21
Medlem
speedygonsalezs avatar
De goda kvinnorna finns alla på kyrkogården. //Franskt ordspråk.
Citera
2022-11-23, 21:01
Medlem
Castles avatar
Varför har kvinnor så svårt att medge om de har fel?

En liten fråga bara.

Det verkar som att kvinnor aldrig kan erkänna om de gör fel. Att deras synsätt inte kan vara fel. Även om man förklarar det enkelt och logiskt med oklanderlig matematisk stringens så han man få höra "ja men jag tycker inte så". Är det något biologiskt eller? När hörde du senast en kvinna erkänna att hon hade fel, eller gjorde fel? En kvinnas ord är per definition rätt?
Senast redigerad av Castle 2022-11-23 kl. 21:03.
Citera
2022-11-23, 21:02
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
En liten fråga bara.

Det verkar som att kvinnor aldrig kan erkänna om de gör fel. Att deras synsätt inte kan vara fel. Även om man förklarar det enkelt och logiskt med oklanderlig matematisk stringen så han man få höra "ja men jag tycker inte så". Är det något biologiskt eller? När hörde du senast en kvinna erkänna att hon hade fel, eller gjorde fel?

De är känslostyrda puckon.
Citera
2022-11-23, 21:04
Bannlyst
Nu har inte jag någon flickvän men jag har hört flera säga samt fått samma uppfattning att kvinnor är så sjukt känslostyrda dumma jävla horor som seriöst prioriterar att allt ska se bra ut och låta bra och sedan är det skit samma om det är förankrat i verkligheten. Jag vill seriöst slå ihjäl varenda kvinna jag ser när jag går ute på gatorna men jag har inte ännu stött på någon ensam i en gränd så att säga där jag förmodligen skulle komma undan.
Citera
2022-11-23, 21:06
Medlem
Historiskt är det ju så att kvinnan inte kan vinna över män fysiskt men de kan vinna psykiskt genom att vara envisa.
Citera
2022-11-23, 21:09
Avslutad
En kvinna vinner varje verbal kamp mot en man, MEN kan få sätta livet till för vinsten.
Citera
2022-11-23, 21:11
Medlem
Jag har mött fler män än kvinnor som är på det viset.
Citera
2022-11-23, 21:11
Medlem
En kvinna har aldrig fel..bara mindre rätt.
Citera
2022-11-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
Jag har mött fler män än kvinnor som är på det viset.
Har aldrig varit med om att jag sagt en åsikt till en man som sen flippat ut totalt. Bland kvinnor har det hänt flera gånger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
En liten fråga bara.

Det verkar som att kvinnor aldrig kan erkänna om de gör fel. Att deras synsätt inte kan vara fel. Även om man förklarar det enkelt och logiskt med oklanderlig matematisk stringens så han man få höra "ja men jag tycker inte så". Är det något biologiskt eller? När hörde du senast en kvinna erkänna att hon hade fel, eller gjorde fel? En kvinnas ord är per definition rätt?

"Hemma på min gata i stan" så kan kvinnor erkänna både om dom har fel och gör fel och att någon annan har rätt, kanske beroende på vilket umgänge och åldersspann?
Är det tal om tyckande så biter ju inte logik på det alla gånger då man kan tycka som man gör även om det ser ut att gå emot eventuell logik, tyckande är tyckande och logik är logik och alla ser inte saker på samma sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Nu har inte jag någon flickvän men jag har hört flera säga samt fått samma uppfattning att kvinnor är så sjukt känslostyrda dumma jävla horor som seriöst prioriterar att allt ska se bra ut och låta bra och sedan är det skit samma om det är förankrat i verkligheten. Jag vill seriöst slå ihjäl varenda kvinna jag ser när jag går ute på gatorna men jag har inte ännu stött på någon ensam i en gränd så att säga där jag förmodligen skulle komma undan.

Gå fråga vilken kvinna du vill om vems fel det var att det tog slut med exet, dom alla har samma svar. Har aldrig stött på en kvinna som säger att det var hennes fel att det tog slut, aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in