2022-11-23, 21:17
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Men va?! Att ha svårt att erkänna misstag tänker jag spontant är ett manligt drag. Det är dessutom logiskt att det är så eftersom män som grupp är genetiskt programmerade att ha ett dominant beteende medan kvinnor som grupp är genetiskt programmerade att ha ett större intresse för relationer. Det talar för att kvinnor i genomsnitt har lättare att erkänna misstag än genomsnittsmän.

(Men om nån överbevisar mej å det blir uppenbart att jag har fel så tänker jag ändå vägra erkänna) / Kvinnsperson
Citera
2022-11-23, 21:19
Medlem
Senilixs avatar
Enligt kvinnlig logik har hon rätt, alltid.
Citera
2022-11-23, 21:20
Medlem
Tror inte det stämmer, kvinnor och män är rätt lika. Man kan se att män och kvinnor följer varandra i både upp och nergångar. T.ex svarta män har kortast livslängd i USA och svarta kvinnor har också relativt kort livslängd.

Vi påverkar varandra. Blir t.ex kvinnor mer deprimerade kommer även män bli mer deprimerade.

Skulle män bli intelligentare så blir även kvinnor det.

Har kvinnor svårt medge att de har fel ,så kan man anta att män är ungefär lika.

Skulle män helt plötsligt se klarare på tillvaron ,skulle det spridas till kvinnor också.

Om du tycker någon kvinna inte kan medge fel.

Pröva fråga på ett trevligt och snällt sätt:

Kan du se något fel på detta ?

Tycker du detta är optimalt ?

Utan gå i konflikt.
Citera
2022-11-23, 21:23
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
Jag har mött fler män än kvinnor som är på det viset.

Ja, ute i samhället, på arbetsplatser och dylikt kan det stämma som du skriver, men I parförhållanden vill jag nog mena att det sitter väääääldigt långt inne för de flesta kvinnor att erkänna när de har fel.
Citera
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puss.in.boots
Men va?! Att ha svårt att erkänna misstag tänker jag spontant är ett manligt drag. Det är dessutom logiskt att det är så eftersom män som grupp är genetiskt programmerade att ha ett dominant beteende medan kvinnor som grupp är genetiskt programmerade att ha ett större intresse för relationer. Det talar för att kvinnor i genomsnitt har lättare att erkänna misstag än genomsnittsmän.

(Men om nån överbevisar mej å det blir uppenbart att jag har fel så tänker jag ändå vägra erkänna) / Kvinnsperson

Som TS skriver så är det kvinnliga draget att säga "Ja, men jag tycker inte så". Det manliga draget att inte erkänna misstag är när de kör fel med bilen och inte erkänner att de inte hittade fram.

Mannen förnekar det in i graven medan kvinnan har en åsikt som hon står fast vid alldeles för långt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Nu har inte jag någon flickvän men jag har hört flera säga samt fått samma uppfattning att kvinnor är så sjukt känslostyrda dumma jävla horor som seriöst prioriterar att allt ska se bra ut och låta bra och sedan är det skit samma om det är förankrat i verkligheten. Jag vill seriöst slå ihjäl varenda kvinna jag ser när jag går ute på gatorna men jag har inte ännu stött på någon ensam i en gränd så att säga där jag förmodligen skulle komma undan.

Sök vård för helvete innan du skadar någon.
Citera
Medlem
Vi har alltid rätt
Citera
2022-11-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Vi har alltid rätt
Citera
2022-11-23, 21:29
Medlem
ShotsFireds avatar
Män på Flashback talar för motsatsen.
Däremot har jag beskådat en del kvinnor som hellre trampar över lik än att erkänna att de har gjort fel. Mentalt är det rätt bisarrt.
Citera
2022-11-23, 21:31
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Som TS skriver så är det kvinnliga draget att säga "Ja, men jag tycker inte så". Det manliga draget att inte erkänna misstag är när de kör fel med bilen och inte erkänner att de inte hittade fram.

Mannen förnekar det in i graven medan kvinnan har en åsikt som hon står fast vid alldeles för långt.

Ja, det är nog en rätt bra sammanfattning. Båda könen kan ha svårt att erkänna fel, fast det yttrar sig på olika sätt... Kvinnor har sällan problem att erkänna felkörningar (tvärtom, det kan bli en kul story att dra på jobbet och få sej en dopaminkick för socialt beteende) medan män utan problem kan byta inriktning om det kommer fram ny fakta. Fast det finns väl såklart stora individuella variationer.
Citera
2022-11-23, 21:34
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
Jag har mött fler män än kvinnor som är på det viset.
Ja faktiskt. Eller det är nog inte könet som avgör. Men min mamma var fan sån. Alltså märkbart oförmögen. Som mental skada liksom.
Citera
2022-11-23, 21:36
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Historiskt är det ju så att kvinnan inte kan vinna över män fysiskt men de kan vinna psykiskt genom att vara envisa.

Det stämmer. Kvinnor har massor med styrkor och har alltid haft vissa fördelar som män inte haft, i alla tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in