2022-11-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, så kan det vara.
Jj verkar ju sedan åka ut till Nya för att rida. Kanske inte bara ville kolla hur kroppen låg, utan slippa vara i lgh och vänta på nästa påringning.

Sant!! Logiskt.
Citera
2022-11-22, 21:22
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om polisen inte utreder alternativa gm, kommer advokaterna att skjuta in sig på det under rättegången och hävda att de nu misstänkta gm ska gå fria eftersom det skulle kunna finnas andra gm, dvs det kan inte bevisas bortom alla tvivel att de nu misstänkta är de verkliga gm.
Polisen har utrett och avfärdat samtliga tänkbara/otänkbara gm för att de haft vattentäta alibin.

De har alltså utrett och avfärdat möjlig seriemördare? Jag tvivlar nämligen på att Eirin och Maline/Landskrona och Amela K/Grästorp dog en naturlig död.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-22 kl. 21:26.
Citera
2022-11-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Försökt mörda tidigare ??
Mordbrand, ej dömd men skyldig enligt lokala rykten.
Citera
2022-11-22, 21:26
Medlem
Citat:
Jo, polisen förefaller ha gott om bevis, MEN det räcker inte. De måste även kunna utesluta alternativa gm.
Finns det tillräckligt stark teknisk bevisning så utesluter det per automatik alternativa GM.
Citera
2022-11-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Finns det någon information om var MH beger sig efter där TT hittades?

Finns det någon information om vad hon gör resten av söndagen?

Finns det någon datatrafik mellan JJ och MH när JJ, enl uppg, fipplade med telefonen under mcd-färden?

Tiden på mcd-köpet?

Finns det fler kameror likt Gulf-kameran nära Storgatan?

Tänk om vi pratat en tiondel så mkt om det som vilken färg det var på TTs påse.
Dom verkar ju haft sina mobiler på hela tiden så polisen kan nog följa dom hela söndagen.

Efter Nye så verkar dom åka tillbaka mot lägenheten, för att flytta cykeln?. 5.45-6:00?

sen vidare mot parkeringen på Illharjen,6:0-.6:15 där dom enligt uppgifter befunnits sig på morgonen.
Förslagsvis fram till att dollarstore öppnar då klockan 10:00, eftersom det finns rykten om att JJ handlar rengöringsmedel där ,så Illharjen 06:15-ca10:00.

TTs pojkvän ringer kanske JJ när hon befinner sig på parkeringen, då kommer det på att det måste städa lägenheten.

Efter dollarstore åker dom till lägenheten och städar "MHs spya".

JJs åker senare själv till Nye igen,rider och lägger ut annonsen på grepen.

så MH blir kvar i lägenheten städandes och går hem efteråt kanske.

Sen angående datatrafik under MCD turen. JJ vill nog försäkra sig om hur MH mår under tiden, hon har just bevittnat eller deltagit i ett mord och är ensam kvar med TTs kropp.

meddelandena är nog kryptiska, så det stämmer in på versionen om att MH mår dåligt och har nyss spytt på toan.

kroppen flyttas dock väldigt snabbt efter JJ återvänder från MCD,så kanske JJ kanske ger headsup eller så sitter MH och följer JJ på snapkartan.

sen är det för ont om tid för att det ska både hinna med att flytta kroppen till bilen och cykeln, och vara framme vid gulf 05:56.

därför måste man tillbaka efter Nye och flytta den.
Citera
2022-11-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFireman
Att "behöva" göra resan till McD var inget annat än att i panik göra en avledningsmanöver i mina ögon.

Vem av dem skulle plötsligt vara hungrig ?
Tove fanns det tyvärr ingen anledning att köpa mat till.

OM nu MH hade mått dåligt och spytt så tror jag inte det första hon vill ha är mat från McD.

JJ hade nog med annat att tänka på i förlängningen och ville nog bara få bort grannen som var den enda som JJ helt säkert visste var vaken i huset, förutom MH som var kvar i lägenheten tillsammans med mordoffret.

Kanske hade JJ kontakt med MH via sms eller annan mobiltrafik när offret var undangömt i lägenheten eller i källaren och JJ kunde sedan i lugn o ro återvända till huset med grannen som i hennes ögon förhoppnings var trött och ville hem o sova.

När lugnet återigen lagt sig i huset kunde de sedan transportera bort kroppen under tidig morgon.

Det finns nog inget annat att göra än att åka till McDonalds mitt i natten. Så den lögnen var nog det enda rimliga hon kom på. Hon väntade i 10-20 sek om jag minns rätt innan hon tackade ja till skjutsen. Hon ville väl inte, men kunde inte slingra sig ut.

Hon behövde förklara dunsarna med att M ramlat och spytt. M spydde säkert, med det var T som ramlat med någon över sig. M var förmodligen i så dåligt skick att hon inte klarade av att flytta cykeln, så J åkte på det uppdraget, men grannen avbröt henne. Det var J s lägenhet, så rimligen borde J stannat och hållit vakt. Eftersom cykeln stod kvar tror jag M stannade kvar tills J kom tillbaks för att styra upp allt.
Citera
2022-11-22, 21:28
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Mordbrand, ej dömd men skyldig enligt lokala rykten.

Lokala rykten? Om flera pekat ut JJ som möjlig GM till mordbrand så har polis utrett det och då finns den utredningen med i en P7, det gör den inte, så stryk mordbrand från listan.
Citera
2022-11-22, 21:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Att grannen sagt att det inte var M som J angav som cykelägare hade jag tappat bort.
Hade J ljugit om så banala, lättkollade uppgifter om hon inte vore vanelögnare?
Att hon ens kom på idén att ljuga om sådana saker. Det tror jag inte att jag skulle gjort.

Nämen precis.
Det känns så helt bisarrt att ens börja koka ihop för många ingredienser. Och faktiskt reagerar ju grannen på några grejor.

Jag känner att det är svårt att tänka mig in i JJs sits där. Associationerna kommer till när man var barn och smög upp för att ta godis eller smygkolla på tv när man skulle sova. Mamma sa; vad gör du uppe. Eh, skulle bara på toa.

Tänker att jag i samma sits som JJ kanske skulle säga på frågan om allt var bra; ja. Och sedan möjligen vara sägs ursäkta om vi störde. Typ.
Jag vet inte om grannen frågade var hon skulle, men det låter lite konstigt att fråga?
Får för mig att JJ själv säger att hon väntar på mamman.
Om nu grannen faktiskt frågar, behöver man ju inte dra till med någon sådan förklaring. Ut en sväng eller nåt liknande.
Men mest tror jag som du, att lögnerna slinker lätt ur henne mun, och då kommer just de här ”historierna” med. Namn och berättelse. Det kanske ger trovärdighet.
Citera
2022-11-22, 21:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Japp, jag postade den artikeln för ngn/några h sedan.

Ok, tack.
Det blir så rörigt med denna gigantiska tråd. Ska kolla din historik för att kolla ordalydelsen.
Citera
2022-11-22, 21:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
De har alltså utrett och avfärdat möjlig seriemördare? Jag tvivlar nämligen på att Maline/Landskrona och Amela K/Grästorp dog en naturlig död.
Amelia följde jag inte, men Malines utredning och försvar lämnade väldigt mycket övrigt att önska.
I detta fall är jag däremot helt övertygad om att polisen utrett alternativ gm, dels pga bevisbördan, dels pga alla spekulationer runt namngivna personer.
Citera
2022-11-22, 21:36
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det finns nog inget annat att göra än att åka till McDonalds mitt i natten. Så den lögnen var nog det enda rimliga hon kom på. Hon väntade i 10-20 sek om jag minns rätt innan hon tackade ja till skjutsen. Hon ville väl inte, men kunde inte slingra sig ut.

Hon behövde förklara dunsarna med att M ramlat och spytt. M spydde säkert, med det var T som ramlat med någon över sig. M var förmodligen i så dåligt skick att hon inte klarade av att flytta cykeln, så J åkte på det uppdraget, men grannen avbröt henne. Det var J s lägenhet, så rimligen borde J stannat och hållit vakt. Eftersom cykeln stod kvar tror jag M stannade kvar tills J kom tillbaks för att styra upp allt.
Låter rimligt.
Citera
2022-11-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
De har alltså utrett och avfärdat möjlig seriemördare? Jag tvivlar nämligen på att Eirin och Maline/Landskrona och Amela K/Grästorp dog en naturlig död.

Jag vet inte hur du tror att polisutredningen går till? Du tror att det bara har bestämt sig för att MH och JJ är mördare? Om det är någon annan som kan ha gjort detta så kommer åtalet inte att hålla i rätten. Försvarsadvokaterna kommer att peka på att det funnits utrymme för någon annan att begå brottet. Den personen bör rimligtvis ha lämnat något spår som också borde göra polisen besvärad.

Varför dom sitter där dom sitter är för att deras redogörelse om vad de gjort den aktuella kvällen inte stämmer överens med den information som polisen har, och det har förmodligen inte kunnat ge tillräckligt rimliga förklaringar till de bevis som presenterats.

P7 utredningarna är väl också gjorda ganska tätt inpå då de blev häktade första gången. TT var inte hittad och polisen hade nog inte lagt korten på bordet om vad man visste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in