2022-11-22, 17:11
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har funkat hittills, men jag vet förstås inte om jag utsatts för smitta heller.

Tog han det uppdaterade Pfizer-vaccinet, då? (I och för sig inte är inte N. uppdaterat heller, men det kommer väl.)
Jag antar att det var det uppdaterade eftersom det var bara några veckor sedan han tog det.
Citera
2022-11-22, 19:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag antar att det var det uppdaterade eftersom det var bara några veckor sedan han tog det.

Jo, fast det uppdaterade räcker inte till alla. Vårdgivarna har en massa gammalt vaccin som de vill prångla ut först...
Citera
2022-11-22, 20:16
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jo, fast det uppdaterade räcker inte till alla. Vårdgivarna har en massa gammalt vaccin som de vill prångla ut först...
Varför i helvete då om de ändå inte funkar? Vilken djävla cirkus!
Citera
2022-11-22, 20:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Varför i helvete då om de ändå inte funkar? Vilken djävla cirkus!

Det gamla vaccinet fungerar ju delvis. Bättre än inget alls.
Citera
2022-11-22, 21:12
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Det gamla vaccinet fungerar ju delvis. Bättre än inget alls.
I beg to differ.
Hittills ser jag vaccinist efter vaccinist här på jobbet insjukna och gå hem, medan vi antivaxxare jobbar vidare.
Tycker alltsammans liknar fan. Däremot kanske det där Nuvaxovid funkar bättre, vi får se.
Citera
2022-11-22, 21:30
Medlem
Dorniers avatar
Vi antivaxxare skyddas av våra foliehattar.

bild på foliehatt
Citera
2022-11-22, 22:18
Medlem
Incendios avatar
https://alexberenson.substack.com/p/another-new-study-yes-a-second-one/comments?utm_source=post-email-title&publication_id=363080&post_id=81234239&isFre email=true&utm_medium=email

https://alexberenson.substack.com/p/the-new-omicron-specific-mrna-covid?utm_source=post-email-title&publication_id=363080&post_id=80457896&isFre email=true&utm_medium=email

https://alexberenson.substack.com/p/the-first-real-evidence-mrna-shots?utm_source=post-email-title&publication_id=363080&post_id=75975198&isFre email=true

Omicron-vaxxet gör inte ett skit.

Lär er någon gång.
Citera
2022-11-22, 22:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
I beg to differ.
Hittills ser jag vaccinist efter vaccinist här på jobbet insjukna och gå hem, medan vi antivaxxare jobbar vidare.
Tycker alltsammans liknar fan. Däremot kanske det där Nuvaxovid funkar bättre, vi får se.

Ja, har kollegor som tagit en fjärde spruta o fått rejält med biverkningar o fått sjukskriva sig.

Hade en konferens nyligen o vilka var det som insjuknade i covid om inte de som tagit fjärde sprutan några veckor tidigare. Nä, verkar bara som dessa sprutor ökar antalet sjukdagar totalt sett.

Med tanke på MRI detekterbara förändringar i hjärtat efter vaxning med oklara långsiktiga effekter ska man vara jäkligt försiktig med sprutorna.
Citera
2022-11-22, 22:32
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, har kollegor som tagit en fjärde spruta o fått rejält med biverkningar o fått sjukskriva sig.

Hade en konferens nyligen o vilka var det som insjuknade i covid om inte de som tagit fjärde sprutan några veckor tidigare. Nä, verkar bara som dessa sprutor ökar antalet sjukdagar totalt sett.

Med tanke på MRI detekterbara förändringar i hjärtat efter vaxning med oklara långsiktiga effekter ska man vara jäkligt försiktig med sprutorna.
Vilken himla tur då att Moderna tydligen håller på med att utveckla en mRNA-spruta som skall läka skadad hjärtvävnad!
Citera
2022-11-22, 22:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Vilken himla tur då att Moderna tydligen håller på med att utveckla en mRNA-spruta som skall läka skadad hjärtvävnad!

dessa vaccinbolag är helt otroliga

- Skapar covid19 i ett labb i wuhan
- Dubblar sitt börsvärde genom att tvinga på alla ett vaccin för viruset de skapat
- Vaccinet skadar hjärtvävnaden
- Skapar ny mrna spruta som ska fixa den skadade hjärtvävnaden

vad blir deras nästa steg?

Varför inser inte folk vad det verkliga problemet är?
Citera
2022-11-22, 22:45
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Att många äldre på boenden inte fick adekvat vård och att dessutom vissa rent av fick palliativ vård i alltför tidigt skede kan ha spelat roll också.

Säkert. Generellt är vi för snabba med palliativ vård vill jag påstå när någon är äldre. Har sett palliativ vård av en anhörig på nära håll och det är en skamfläck. Personen blev i princip lämnad ensam undersköterskor som skulle vända och sköta munhygien som en nedrans hån. Rent medicinskt var det katastrof! Så covid i sig måste ha gjort det än mer fritt fram att låta människor gå bort i ensamhet och avsaknad av människovärde!
Dock har jag sett en annan ”trend” i min närhet som jag syftar på. 70+ personer i mycket god hälsa som plötsligt fått akuta hjärt-kärl sjukdomar med dödlig utgång. Nu börjar det bli för många för att inte vara avvikande. Av dessa finns både vaccinerade och ovaccinerade
Citera
2022-11-23, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Jag har covid för andra gången eftersom jag smittats av att ha haft hand om ett sjukt litet barn (såklart omedveten om att det var covid först) och delade mina bestick i några dagar för att få i barnet något. Kvällen innan jag blev sjuk, blev jag faktiskt rädd över hur lungorna plötsligt lät hos barnet och övervägde att dra iväg snabbt som attan till barnakuten om det skulle fortsätta vilket det inte gjorde

Jag tycker inte att folk ska ta lätt på det här. Viruset var bra mycket jävligare i början på 2020 med helt andra symptom men jag har haft viruset och tog sedan vaccinationer. Att det är lättare idag innebär inte att t.ex inte småbarn skulle kunna få allvarliga komplikationer eller skador av viruset

Det jag känner nu är som en ordentlig förkylning bortsett från att jag aldrig blir förkyld eller sjuk. Sist jag var sjuk var i covid. För så bra immunförsvar har jag att det normalt är stor sannolikhet att jag kan sköta om och vara nära mycket sjuka barn utan att smittas av vad de har. Tvärtom så går det normalt många år mellan gångerna jag blir sjuk, att bli det inom tre år är mycket ovanligt för mig och efter ramarna för mitt immunförsvar, är det ett aggressivt virus. Jag har sedan jag själv var barn tagit hand om sjuka barn och endast smittats av vattkoppor och kikhosta som barn, en magsjuka när jag var 13 och influensan när jag var 17 och även influensan igen vid 22. Jag är medelålders och har med så få smittotillfällen över hela mitt liv på kort tid åkt på covid twice.

Det ändrar sig hur som helst. Jag blev allergiker mot mjölkprodukter förra vändan (dvs i hög konsumtion och inte en "riktig" allergi mer än att jag får problem med slem och andning vid högre regelbundna intag). Nu känns det som nervsmärtor i läppen och som om jag skulle ha en kraftig tandköttsinflammation i hela munnen. Som en förkylning men något annorlunda ändå. Och risk för mutationer finns alltid.

Vi kan hoppas att viruset drar ner till säsongsinfluensa. Men vi är inte riktigt där ännu och ja, det kan tvärvända och mutera igen. Det är ett virus och oberäkneligt som sådant.

Tack för din beskrivning, jag önskar dig snabbt och totalt tillfrisknande, och samma för barnet.

Lite intressant att se den troll-artade svärmen av kommentarer som följde på ditt inlägg, en massa pseudodiskussioner kanske för att lägga ditt inlägg långt bak, när ditt inslag var ett vittnesmål om vad Imbilden, Takadongtakadang, korrektamund0, jag och andra pekat på, d v s en kritisk syn på viruset och vikten av att skydda sig och andra. Därför citerar jag dig nu i helhet.

En som kallade dig korkad kunde inte ens läsa vad du skrivit. Precis som du har jag hög IQ, tillhör enligt test de 10 % intelligentaste. Frågan är bara om den personen verkligen var så korkad eller om det var ett försök att framställa det som att du sa något annat än du gjorde.

Nu har dansbandssångerskan Lotta Idoffson, 49 år gammal, dött. Expressen beskriver hennes sista tid, drabbad av den sjukdom som en del här beskriver som en snuva:

"Helene Wish Persson berättar att Lotta Idoffson drabbades av covid i början av året, följt av post-covid.

Lotta Idoffson skrev själv om sjukhusbesöken i sociala medier. I somras postade hon ett inlägg där hon beskrev sin situation efter nio veckor på en sjukhussal.

Och hon skildrade vidare hur hon känt sig drabbad av slarv på akuten, följt av blodförgiftning och nekros.

I söndags eftermiddag tog hon sitt sista andetag, omgiven av sin familj på Helsingborgs lasarett.

– Till sist orkade hon inte längre, säger Helene Wish Persson." https://www.expressen.se/noje/dansbandssangerskan-lotta-idoffson-har-avlidit/
Senast redigerad av Lamento 2022-11-23 kl. 00:43. Anledning: 489 år ska vara 49 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in