2022-11-20, 00:36
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Str antingen p svenska wikipedia eller p engelska alt bda tv.
Ursprungskllan verkar ven vara Khamzat sjlv. Hade varit trevligt med ngot mer konkret n s. Lter ju knappast otroligt dremot, med tanke p vilken niv han verkar hlla.
Citera
2022-11-20, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Ursprungskllan verkar ven vara Khamzat sjlv. Hade varit trevligt med ngot mer konkret n s. Lter ju knappast otroligt dremot, med tanke p vilken niv han verkar hlla.
Minns jag helt fel nu men har det inte cirkulerat ngon bild p honom ifrn just ryska juniormsterskapet ?

Iallafall s r det lite tramsigt av tex Bo Nickal att klanka ner p Khamzats brottning med tanke p hur hg niv den hller, fr att inte tala om hans grapplingame och d var det inte ens lnge sedan han fick sitt lila blte i BJJ
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-11-20 kl. 17:49.
Citera
2022-11-20, 20:43
Medlem
2215s avatar
Citat:
Minns jag helt fel nu men har det inte cirkulerat ngon bild p honom ifrn just ryska juniormsterskapet ?

Iallafall s r det lite tramsigt av tex Bo Nickal att klanka ner p Khamzats brottning med tanke p hur hg niv den hller, fr att inte tala om hans grapplingame och d var det inte ens lnge sedan han fick sitt lila blte i BJJ
Det r dock intressant att veta vilket r han tog detta bronset, hur gammal han var, hur mnga som tvlade i samma vikt och s vidare. Vad en brottare utrttar i tolvrsldern r inte att jmfra med vad han senare gr i vuxen lder. Att fristilen i Sverige, dr han tagit ett par stycken guldmedaljer, hller lg klass vet vi. Den som hvdar annat kan ju rkna upp vra senaste internationella framgngar p herrsidan i sagda gren. S Khamzats SM-guld i fristil visar nppeligen att han r ngon hgklassig fristilsbrottare. Han r bst i Sverige, av dem som stllde upp i SM de aktuella ren, inte mer n s. Det betyder inte att han r dlig, men knappast ngot som ska verdrivas eller lggas fram som ngot bevis p vilken fantastisk brottare han r.

Sen r det vl ett obestridligt faktum att hans brottning hller hg klass i sporten MMA. Men det r en helt annan brottning n de traditionella stilarna fristil och grekisk-romersk. Precis som att sambobrottningen inte kan jmfras med dem, heller.
Citera
2022-11-20, 23:44
Medlem
Burns vs Khamzat 2 p UFC 283 brazil kortet
Bda kommit verens om kra i mw.
Nu hoppas vi UFC hoppar p
Citera
2022-11-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det blir en jobbig match fr Khamzat.

Tv toppklassbrottare som frmodligen inte kommer kunna att ta ner varandra utan det blir troligtvis ett stende krig.

Khamzat har slagstyrkan som sitt frmsta vapen dr och en riktigt fin haka medans Colby har konditionen ifrn helvetet, volymstriking och ocks en rejlt fin haka.

Knockar inte Khamzat Colby s tror jag Colby vinner p pong men Usman slog av Colbys kke och Colby bara krde p som ingenting.

Att Colby knockar Khamzat r en hgoddsare d knockoutpower inte riktigt r Colbys starkaste sida.
Citera
2022-11-21, 20:44
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Varfr hoppas vi UFC hoppar p den skiten?

Ruskigt dlig matchup.

Khamzat har vl i princip callat ut alla i toppen av bde WW och MW vid det hr laget.
Senast redigerad av Dirty. 2022-11-21 kl. 20:50.
Citera
2022-11-22, 11:06
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Varfr hoppas vi UFC hoppar p den skiten?

Ruskigt dlig matchup.

Khamzat har vl i princip callat ut alla i toppen av bde WW och MW vid det hr laget.

Jag antar fr att Khamzat vill ha en fight asap, medans ufc vill matcha honom rtt s att han kan nrma sig titelfight. Svrt att ge honom match lika ofta som i brjan av hans ufc karrir.
Men jag hller med dig, vi har redan sett fighten, behver inte se den igen just nu, kanske efter Burns vunnit en match eller 2
Citera
2022-11-22, 23:47
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Det blir en jobbig match fr Khamzat.

Tv toppklassbrottare som frmodligen inte kommer kunna att ta ner varandra utan det blir troligtvis ett stende krig.

Khamzat har slagstyrkan som sitt frmsta vapen dr och en riktigt fin haka medans Colby har konditionen ifrn helvetet, volymstriking och ocks en rejlt fin haka.

Knockar inte Khamzat Colby s tror jag Colby vinner p pong men Usman slog av Colbys kke och Colby bara krde p som ingenting.

Att Colby knockar Khamzat r en hgoddsare d knockoutpower inte riktigt r Colbys starkaste sida.

Jag tror det blir khamzat vs Burns 2.

Colby kommer inte fightas fr n rttegngen r klar (och frmodligen inte p ngra mnader efter, beroende p hur mkt deg han fr loss dr) Belal Muhammed hade en tweet hr om dagen som var skoj.

State of the ww division
Leons tryin to avoid usman masvidal is avoiding Gilbert
Cobys avoiding khamzat
Khamzat avoiding his nutritionist
Conor is avoiding Usada

Pereira har dligt med tid fr ett riktigt camp infr en brottare och han r nog inte sugen p weightcuten s pass nra den senaste. han kommer lta izzy fr en rematch fre han gr mot borz.
Citera
2022-11-23, 07:18
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Jag tror det blir khamzat vs Burns 2.
Burns vs Magny bekrftad ngra timmar senare

Colby eller title shot r vl det som makes sense fr Khamzat. Eventuellt Belal Mohammed.
Citera
2022-11-23, 10:38
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Burns vs Magny bekrftad ngra timmar senare

Colby eller title shot r vl det som makes sense fr Khamzat. Eventuellt Belal Mohammed.
Sg det precis och frskte snabbt in o dlja mitt misstag haha jag hade grna sett burns vs borz igen. Tror oavsett vi kommer f vnta p colby matchen.
Citera
2022-11-23, 18:17
Medlem
Colby kommer inte fightats frren allt e frdigt och Masvidal r dmd.
Citera
2022-11-25, 23:08
Medlem
mr.demons avatar
Kanske OT, men denna var verkligen bra.

https://www.youtube.com/watch?v=X9HxQ5D3_eA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem