2022-11-20, 00:36
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Står antingen på svenska wikipedia eller på engelska alt båda två.
Ursprungskällan verkar även vara Khamzat själv. Hade varit trevligt med något mer konkret än så. Låter ju knappast otroligt däremot, med tanke på vilken nivå han verkar hålla.
Citera
2022-11-20, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Ursprungskällan verkar även vara Khamzat själv. Hade varit trevligt med något mer konkret än så. Låter ju knappast otroligt däremot, med tanke på vilken nivå han verkar hålla.
Minns jag helt fel nu men har det inte cirkulerat någon bild på honom ifrån just ryska juniormästerskapet ?

Iallafall så är det lite tramsigt av tex Bo Nickal att klanka ner på Khamzats brottning med tanke på hur hög nivå den håller, för att inte tala om hans grapplingame och då var det inte ens länge sedan han fick sitt lila bälte i BJJ
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-11-20 kl. 17:49.
Citera
2022-11-20, 20:43
Medlem
2215s avatar
Citat:
Minns jag helt fel nu men har det inte cirkulerat någon bild på honom ifrån just ryska juniormästerskapet ?

Iallafall så är det lite tramsigt av tex Bo Nickal att klanka ner på Khamzats brottning med tanke på hur hög nivå den håller, för att inte tala om hans grapplingame och då var det inte ens länge sedan han fick sitt lila bälte i BJJ
Det är dock intressant att veta vilket år han tog detta bronset, hur gammal han var, hur många som tävlade i samma vikt och så vidare. Vad en brottare uträttar i tolvårsåldern är inte att jämföra med vad han senare gör i vuxen ålder. Att fristilen i Sverige, där han tagit ett par stycken guldmedaljer, håller låg klass vet vi. Den som hävdar annat kan ju räkna upp våra senaste internationella framgångar på herrsidan i sagda gren. Så Khamzats SM-guld i fristil visar näppeligen att han är någon högklassig fristilsbrottare. Han är bäst i Sverige, av dem som ställde upp i SM de aktuella åren, inte mer än så. Det betyder inte att han är dålig, men knappast något som ska överdrivas eller läggas fram som något bevis på vilken fantastisk brottare han är.

Sen är det väl ett obestridligt faktum att hans brottning håller hög klass i sporten MMA. Men det är en helt annan brottning än de traditionella stilarna fristil och grekisk-romersk. Precis som att sambobrottningen inte kan jämföras med dem, heller.
Citera
2022-11-20, 23:44
Medlem
Burns vs Khamzat 2 på UFC 283 brazil kortet
Båda kommit överens om köra i mw.
Nu hoppas vi UFC hoppar på
Citera
2022-11-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det blir en jobbig match för Khamzat.

Två toppklassbrottare som förmodligen inte kommer kunna att ta ner varandra utan det blir troligtvis ett stående krig.

Khamzat har slagstyrkan som sitt främsta vapen där och en riktigt fin haka medans Colby har konditionen ifrån helvetet, volymstriking och också en rejält fin haka.

Knockar inte Khamzat Colby så tror jag Colby vinner på poäng men Usman slog av Colbys käke och Colby bara körde på som ingenting.

Att Colby knockar Khamzat är en högoddsare då knockoutpower inte riktigt är Colbys starkaste sida.
Citera
2022-11-21, 20:44
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Varför hoppas vi UFC hoppar på den skiten?

Ruskigt dålig matchup.

Khamzat har väl i princip callat ut alla i toppen av både WW och MW vid det här laget.
Senast redigerad av Dirty. 2022-11-21 kl. 20:50.
Citera
2022-11-22, 11:06
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Varför hoppas vi UFC hoppar på den skiten?

Ruskigt dålig matchup.

Khamzat har väl i princip callat ut alla i toppen av både WW och MW vid det här laget.

Jag antar för att Khamzat vill ha en fight asap, medans ufc vill matcha honom rätt så att han kan närma sig titelfight. Svårt att ge honom match lika ofta som i början av hans ufc karriär.
Men jag håller med dig, vi har redan sett fighten, behöver inte se den igen just nu, kanske efter Burns vunnit en match eller 2
Citera
2022-11-22, 23:47
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Det blir en jobbig match för Khamzat.

Två toppklassbrottare som förmodligen inte kommer kunna att ta ner varandra utan det blir troligtvis ett stående krig.

Khamzat har slagstyrkan som sitt främsta vapen där och en riktigt fin haka medans Colby har konditionen ifrån helvetet, volymstriking och också en rejält fin haka.

Knockar inte Khamzat Colby så tror jag Colby vinner på poäng men Usman slog av Colbys käke och Colby bara körde på som ingenting.

Att Colby knockar Khamzat är en högoddsare då knockoutpower inte riktigt är Colbys starkaste sida.

Jag tror det blir khamzat vs Burns 2.

Colby kommer inte fightas för än rättegången är klar (och förmodligen inte på några månader efter, beroende på hur mkt deg han får loss där) Belal Muhammed hade en tweet här om dagen som var skoj.

State of the ww division …
Leon’s tryin to avoid usman masvidal is avoiding Gilbert
Cobys avoiding khamzat
Khamzat avoiding his nutritionist
Conor is avoiding Usada

Pereira har dåligt med tid för ett riktigt camp inför en brottare och han är nog inte sugen på weightcuten så pass nära den senaste. han kommer låta izzy får en rematch före han går mot borz.
Citera
2022-11-23, 07:18
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Jag tror det blir khamzat vs Burns 2.
Burns vs Magny bekräftad några timmar senare

Colby eller title shot är väl det som makes sense för Khamzat. Eventuellt Belal Mohammed.
Citera
2022-11-23, 10:38
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Burns vs Magny bekräftad några timmar senare

Colby eller title shot är väl det som makes sense för Khamzat. Eventuellt Belal Mohammed.
Såg det precis och försökte snabbt in o dölja mitt misstag haha jag hade gärna sett burns vs borz igen. Tror oavsett vi kommer få vänta på colby matchen.
Citera
2022-11-23, 18:17
Medlem
Colby kommer inte fightats förren allt e färdigt och Masvidal är dömd.
Citera
2022-11-25, 23:08
Medlem
mr.demons avatar
Kanske OT, men denna var verkligen bra.

https://www.youtube.com/watch?v=X9HxQ5D3_eA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem