2022-10-24, 05:20
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nu vill jag inte försvara Khamzats Kadyrovkoppling här men är det inte fler Allstars fighters som har varit nere och morsat på Kadyrov under en lyxweekend i Tjetjenien eller är det bara rykten ?

Jo, och utöver Bäckström och Gustafsson som nämnts så är det flera andra UFC-fighters som Werdum och Mir. Mayweather har också varit nere en vända för att bara nämna några.
Citera
2022-10-24, 05:23
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Döma av insta poster, så verkar dom vara polare igen. Säkert Kadyrov som sagt till dom.

https://www.youtube.com/watch?v=emPUdTUJtEA

Den personen som står bredvid Khabib är Kadyrovs högra hand/kusin. Den som är huvudchefen över all kampsport i landet.
Citera
2022-10-24, 10:53
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uhIl2
Det är skitsnack, Khamzat hade halva sin familj i Sverige innan hans UFC karriär. Nu har alla utom mamman flyttat tillbaka. Hans bror gjorde en intervju och sa att dom bygger ett stort hus där. Varför flyttar han inte familjen ut ifrån landet istället för att flytta tillbaka alla igen? Han är rik nu så han har råd men han gillar lyxen han får där borta nu så länge han sprider propaganda. Jag förstår om du är ett fan, men var inte blind för verkligheten då han helt klart supportar honom.

Han kan "supporta" kim jong un för allt jag bryr mig, jag kollar bara på vad han presenterar i buren.
Och sen är det väl inte konstigt att han posar med sitt lands högste ledare, ingen gnäller när kineser står och posar på bild med Xi eller ryska atleter med Putin.
Citera
2022-10-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Jo, och utöver Bäckström och Gustafsson som nämnts så är det flera andra UFC-fighters som Werdum och Mir. Mayweather har också varit nere en vända för att bara nämna några.
Werdum och Mayweather kommer jag faktiskt ihåg också men jag nämnde inte dem eftersom att de inte är svenska medborgare och inte heller har någon koppling till Khamzat eller Allstars, Mir var dock en nyhet.
Citera
2022-10-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uhIl2
Det är skitsnack, Khamzat hade halva sin familj i Sverige innan hans UFC karriär. Nu har alla utom mamman flyttat tillbaka. Hans bror gjorde en intervju och sa att dom bygger ett stort hus där. Varför flyttar han inte familjen ut ifrån landet istället för att flytta tillbaka alla igen? Han är rik nu så han har råd men han gillar lyxen han får där borta nu så länge han sprider propaganda. Jag förstår om du är ett fan, men var inte blind för verkligheten då han helt klart supportar honom.
Helt korrekt.

Khamzats bror som vi kan kalla A har flyttat hem till Tjetjenien igen dock så är modern kvar i Sverige vad jag känner till.
Citera
2022-11-10, 18:41
Medlem
Hur bra har motståndet till Khamzat brottningstävlande varit i Sverige?
Hörde nån podd där Bo nickals sa Khamzat motstånd kan jämföras med high school brottare i usa?
Citera
2022-11-10, 21:41
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hörde nån podd där Bo nickals sa Khamzat motstånd kan jämföras med high school brottare i usa?

Sverige har först och främst en grek-romersk tradition. En gång bland en av världens bästa brottarnationer men det var längesen. Fortfarande möjligt att det dyker upp någon som kan ta medalj på den högsta nivån då och då. (Vi talar inte om damsidan)

Khamzat har en bakgrund i fristilsbrottningen som är en annan stil. Den existerar i Sverige men det är inga klubbar som fokuserar på den längre, med undantag för damer som enbart får tävla i fristil.

Khamzat har tävlat i båda stilar i Sverige. Det gick inte bra i grek-romersk för honom. Däremot dominerade han i fristil. Nivån på fristil är låg i Sverige och domineras av sådana som Khamzat, invandrare från öst som tränat stilen hela sitt liv, de svenskar han mött har tränat huvudsakligen tränat grek-romersk och slängt in lite fristilsträning emellanåt.

Nickal har väl en poäng men den blir lite skev då det är som att blanda äpplen och päron.
Citera
2022-11-19, 00:38
Medlem
tigerpus avatar
Lol nu vill Khamzat först få möta Peirera i mellanvikt i Brasilien (efter att ha sagt att han kommer gå för ww bältet först, innan han blir för gammal för att kunna banta ner till ww) och sedan fightas mot Colby för en nr 1 contender fight.
Tror faktiskt att Khamzat hade tagit Alex, tror Whittaker hade tagit honom med. Tror lustigt nog att Izzy har störst problem av alla i topp 5 att ta Alex för att han inte kan vara en defensiv striker mot honom som han kan vara mot alla andra. Såg en rätt rolig bild sten sax påse, Alex är stenen, Izzy saxen och Bobby Knuckles är påsen. Men mma mate funkar sällan
Citera
2022-11-19, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ingen aning men han kom ju 3:a på det ryska juniormästerskapet och det säger ju en hel del med tanke på att nivån där är riktigt bra.
Citera
2022-11-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
Lol nu vill Khamzat först få möta Peirera i mellanvikt i Brasilien (efter att ha sagt att han kommer gå för ww bältet först, innan han blir för gammal för att kunna banta ner till ww) och sedan fightas mot Colby för en nr 1 contender fight.
Tror faktiskt att Khamzat hade tagit Alex, tror Whittaker hade tagit honom med. Tror lustigt nog att Izzy har störst problem av alla i topp 5 att ta Alex för att han inte kan vara en defensiv striker mot honom som han kan vara mot alla andra. Såg en rätt rolig bild sten sax påse, Alex är stenen, Izzy saxen och Bobby Knuckles är påsen. Men mma mate funkar sällan
Det hade ju varit en snabb väg till MW titeln iallafall.

Om inte Khamzat står och byter slag med Pereira utan gör en klassisk Khamzat match av det hela och skickar ner Pereira på golvet direkt så har iallafall jag svårt att se att Pereira skulle bli speciellt långlivad.

Hade Izzy varit lika allround som tex Usman och bra på alla distanser så hade bältet inte bytt händer.

Pereira är en duktig striker som slår hårt men långtifrån någon allround MMA fighter än på länge.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-11-19 kl. 18:34.
Citera
2022-11-19, 21:39
Medlem
2215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ingen aning men han kom ju 3:a på det ryska juniormästerskapet och det säger ju en hel del med tanke på att nivån där är riktigt bra.
Källa?
Citera
2022-11-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2215
Källa?
Står antingen på svenska wikipedia eller på engelska alt båda två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in