2022-06-24, 10:28
Medlem
Mortsubites avatar
Vi skriver juni 2022 och Bulletin vägrar fortfarande att dö, trots rykten om motsatsen. Det i sig får ses som en prestation mot bakgrund av alla skandaler och konflikter. Profilerade namn som Neuding, Arpi, Teodorescu och Gudmundson (han som enligt egen utsago bara skulle lämna Bulletinredaktionen om han blev utburen) har kastat in handduken en efter en, men andra figurer som Dan Korn och Mats Skogkär har tillkommit på vägen. Och man ska inte glömma såna som Per Brinkemo och Ann Charlott Altstadt som varit med från början och fortsatt att leverera texter genom allt kaos. Det här märkliga, halvt sönderskjutna lokomotivet tuffar på helt enkelt.

Ändå är det ett projekt som är i nåt slags permanent stagnation. Man har inte utvecklat sin produkt en tum sen starten. Det är samma gamla trötta utfall mot vänstern och identitetspolitik som idisslas. På ett och ett halvt år har man fortfarande inte lyckats leverera ett större nyhetsavslöjande. Jämför t.ex. med Nyheter Idags avslöjande om Iraks försvarsminister, Dokus scoop om SR-reportern som inledde en relation med en islamist eller Ludde Hellbergs flera avslöjanden i Kvartal (senast om SVT-dokumentären Sabaya). Egentligen är det ett enormt underbetyg för en publikation med Bulletins resurser, redaktionella konflikter eller ej.

Men, men. Låt för all del den här freakshowen fortsätta ett tag till. Mig stör det inte, tvärtom. Trots mager produktion verkar de vara en nagel i ögat på medieetablissemanget och det måste naturligtvis vara en bra sak.
Citera
2022-07-21, 18:37
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boilerplate4U
Efter ha lyssnat på SvD's nya dokumentär "Bulletin från insidan" kan man bara konstatera att Tino Sanandaji är en ren katastrof med total avsaknad av självinsikt. Han kör ständig i kör diket med sitt amatörmässiga beteende och ständiga snedrekryteringar.

Det finns mycket mer att tillägga men mitt tips är att lyssna på podden så förstår ni varför Bulletin gick upp som en sol och ner som en pannkaka. En liten lustig anekdot verkar vara att Tino missat att kolla upp den lilla detaljen med uttrycket ”ljuga som en bulletin

Det visar också med tydlighet skillnaden mellan en visionär som Tino och en erfaren entreprenör som känner till sina egna begränsningar och vet vad som krävs för att bedriva en lyckad verksamhet oavsett bransch. Att pumpa in mer pengar i källarföretaget (bokstavligen) Bulletin är som att kasta pärlor åt svin. Den lilla garderob som Bulletin för tillfället huserar i riskerar man att bli vräkta ifrån eftersom man inte ens verkar har råd att betala hyran.

Länk till artikeln på SvD: "Bulletin i fokus för SvD:s nya dokumentär"

Ja, och jag är det för jävla "sjukdom" Tino påstår att han har som gör att han bara kan sova på dagarna och måste vara vaken på nätterna, och därför måste ta telefonmöten från "nattklubbstoaletter" men mera? Är det så han tror att man bygger upp en verksamhet?

Inte undra på att Jannick blev utbränd. Tänk dig att jobba hela dagen och sedan, runt fem på eftermiddagen, så ringer din koleriske aspie till chef som precis vaknat för att dra sina långa monologer, förmodligen till stor del om att alla utom honom är dumma i huvudet.

Och eftersom du bor i hans lägenhet måste du dessutom öppna hans post och springa hans skitärenden - eftersom hans tid "är för viktig" för sådant. Vilken mardröm
Senast redigerad av deLuze 2022-07-21 kl. 18:41.
Citera
2022-08-23, 05:05
Medlem
Saltkatts avatar
Never ending story. Nu är de igång och tjafsar igen:
https://www.expressen.se/ekonomi/eko...n-pa-bulletin/

Underbart, helt enkelt.
Citera
2022-09-23, 09:12
Medlem
Soterns avatar
Har de lagt ner? Sidan kan inte nås.
Citera
2022-10-05, 12:00
Medlem
Yayois avatar
Bulletinskribenten Mattias Lindberg använde nyligen ett twitterinlägg från ingen mindre än den ökända och pro-ryska Syrian Girl för att sprida desinformation och skapa osäkerheter om Nord Stream läckan.

https://kallkritikbyran.se/sa-sprids...h-mahsa-amini/
Senast redigerad av Yayoi 2022-10-05 kl. 12:12.
Citera
2022-10-05, 18:31
Medlem
Himmelstosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Bulletinskribenten Mattias Lindberg använde nyligen ett twitterinlägg från ingen mindre än den ökända och pro-ryska Syrian Girl för att sprida desinformation och skapa osäkerheter om Nord Stream läckan.

Det är inte desinformation om det är sant.
Citera
2022-10-06, 21:16
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi

Då åker han in i foldern "rubelfnask"
Citera
2022-10-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
En podd om vad som har hänt.

https://sverigesradio.se/artikel/svd...undaren-om-det

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag har lyssnat igenom podden. Det tillförde noll utöver vad som diskuterats i denna tråd.

Jag tyckte den förklarade precis vad felet var....

Höll på att säga Elon Musk, men jag menar såklart Tino Sanandaji.

Det verkar finnas flera olika konflikter inom Bulletin: Peter Tholin mot Tino, Jannick mot Tino, SR-reportern mot Tino, Ivar Apri mot Tino, osv. Alla är i konflikt med Tino. Tino som , som alltid, försvarar sig med "varför ljuger du?", och "du ljuger".

Jag håller inte alls med poddskaparen om att det var en "shitstorm" av olika faktorer. Jag skulle snarare säga att alla problem involverat Tino och hans chefsstil.
Citera
2022-11-22, 09:42
Medlem
Himmelstosss avatar
Ligger sajten nere? Funkar inte för mig iaf.

https://bulletin.nu/

EDIT: Verkar vara fixat nu.
Senast redigerad av Himmelstoss 2022-11-22 kl. 09:59. Anledning: Överspelat
Citera
2022-12-23, 19:23
Medlem
AAT.Securitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Wow! Det är nästan som att det finns ett mönster gällande vad man lovar, och vad man levererar. Men det är iofs. ett ganska vanligt beteende bland grifters - så fort de upptäcker nåt mer lukrativt blir tidigare löften som bortblåsta (lex Ann Heberlein).

De har i alla fall inte systematisk mobbning och trakasserier som affärsmodell så jag vet inte riktigt hur viktigt det kan vara om de håller vad de lovar eller inte. Men det kanske i någon skev verklighet jätteviktigt, vad vet jag?
Citera
2022-12-24, 00:49
Medlem
Bulletin lever fortfarande. Den har fler liv än en katt. Denna lilla skittidning är kanske den bästa detta land har.
Citera
2022-12-24, 13:08
Medlem
Hoppas de fortsätter förbättras.

Man ser lite reklam också så det är ju bra. Måste ha reklam.
Och jag ser att folk på Facebook länkar till dem mer senaste månaderna. Viktigt att få denna "buzz".

Jag känner att jag inte vill betala för det riktigt än dock, eftersom
1. Kommer Bulletin finnas kvar om sex månader?
2. Har de något förtroende? De har inga A-kändisar längre. Skogskär, Korn, Ahmed, Gustafsson, kanske skriver bra men är inte personer vars åsikter jag skulle betala för.
3. Lite för spretigt fortfarande. Ska de vara som en seriös nyhetssida typ Expressen men ta ut svängarna till höger? Eller är de mer som Samnytt med lite seriösa artiklar insprängda? Men jag tror ingen använder Bulletin som sin enda källa för nyheter ändå.

Så just nu ser jag ingen anledning betala för Bulletin. Men jag kan tänka mig att det finns två områden där Bulletin har en nisch andra medier inte har. Det ena är scoop som andra medier inte vill skriva om för det är för känsligt, och som alt-medier inte har kompetens skriva om. Det andra är debattartiklar som inte ges utrymme i MSM, som av Elsa Widding.

Om de får in någon skribent eller poddare jag faktiskt vill betala för tror jag också de hade höjt sig. Vad Sverige behöver är en högre nivå i debatten. Kvartal har visat att det finns möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in