Citat:
"Att tidningen Bulletin är i en akut ekonomisk situation är klarlagt via medieuppgifter. Tidningen Journalistens granskningar visar att de flera gånger behövt akut tillskott på flera miljoner. Akuta lån ska även ha tagits. Detta enligt granskningar som gjorts den 17, 18, 23, 24 november respektive 3 och 7 december........"
"klarlagt" ? Fniss! Det är ju psykot Pontus Tholins uppgifter som ligger till grund för det.
Att startup-företag behöver ta in pengar är inte alls konstigt. Det är inte Bulletin ensamma om.
Citat:
Det här var ju underhållande på riktigt. Tholin slutade alltså på Bulletin i september. Har du helt missat exempelvis historien med trippelmördaren i oktober? Intressant att du hackar på Tholin så mycket att du anser honom vara en större skurk än någon som kallblodigt skjutit tre (fyra?) människor i huvudet och värre än stolpskottet till vd Jannik Svensson som tyckte det var en bra idé att ta in en trippelmördare på en bolagsstämma för att hota och intimidera övriga ägare. Det säger ju allt.
Jag håller med om att det var högst olämpligt att ta med trippelmördaren dit, men därefter går våra uppfattningar isär. Trippelmördaren var där INTE på uppdrag av Bulletin, han var där pga att han var ditkallad som privat ombud för J. Svensson. (det var olämpligt, helt klart!)
Trippelmördaren är numera examinerad jurist. Någon granskning av medarbetarna har aldrig varit på tal. Det finns det flera källor på. Googla den du.
Vad är det som gör att nuvarande VD är ett stolpskott? Till skillnad från Pontus Tholin så har han ju både arbetslivserfarenhet och erfarenhet från politiken, detta trots hans låga ålder.
Pontus Tholin, däremot, är ju rakt igenom en nolla, det vet vi ju alla redan. Jag har dessutom haft det obehagliga "nöjet" att träffa honom ett par gånger och jag kan bara bekräfta att han onekligen ger intrycket att vara just en nolla. Jag förstår inte alls varför TS tog in honom. Han har ju inte bidragit med vare sig kunnande, kapital eller arbetslivserfarenhet. Jag tror att TS tyckte synd om honom.
Frågan är bara varför du anser att nuvarande VD är ett stolpskott.
Citat:
Hur många journalister och skribenter har sagt upp sig efter den incidenten? Tio? De har ju knappt några kvar? Varför säger de upp sig efter att Tholin försvunnit om nu alla problem beror på Tholin? Med din logik borde allt sedan länge vara frid och fröjd på Bulletin.
Jag vet inte om det är frid och fröjd på Bulletin. Samtliga jobbar väl hemma numera så utan psykfallet Pontus Tholins intrigskapande och ständiga bråk, så lär det inte hända mycket av negativ karaktär.
Såvitt jag kan se så produceras det nyheter med hög kvalitet numera. Fullblodsproffset Rosenthal, inhyrd chefredaktör, är säkerligen förklaringen till det, förutom Bulletins fantastiska skribenter såklart.
Du tycks sitta på inside-information om hur många skribenter de har. Att ett ungt media har runt 15-20 skribenter (min uppskattning) är inte dåligt på något sätt. De producerar ju så tangentborden glöder.