2021-10-19, 08:54
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Haha, det blir bara roligare och roligare. "Socialkonservativa" går från klarhet till klarhet.

Var inte bullens hela grej att inte vara beroende av presstöd? Nu sitter de och planerar att ansöka just presstöd.
En dömd massmördare som "konsult" i ledningen som försöker mörka detta med att "de skall göra en podd ihop" och yngligen (målvakten) som agerar marionett eller förlåt, VD för haveriet får ta skiten haha

Jag är sällan skadeglad av mig, men detta gjorde verkligen min dag.

Ang. massmördaren som nu är insyltat (bevisligen, det skall finnas inspelningar från möte) så ser jag det bara som en sund självsanering. Tio små negerpojkar om ni nu förstår metaforer.
Detta är ett halleluja-popcorn moment som vida överträffar allt 2021 inom media.
"Haveri" är årtusendets understatement, vilken lycka!
Planen med Bulletin var alltid att söka presstöd. I alla fall lät det så på Thomas Gür när han var inblandad.
Citera
2021-10-19, 09:00
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Ett bögragg som slutade med rånmord.
Jannik Svenssons historia med psykiatrin och missbruk tyder på homosexualitet.
De har säkert träffats inom gayvärlden då Ricard Nilsson fiskar måltavlor i det vattnet.

Mycket möjligt. Jannik med sin bakgrund är ett perfekt offer för en psykopat som RN.

Hur dessa människor ska ha lyckats röra till det hela så in i vassen är otroligt. Kul att se hur Tinos små attackhundar försöker rättfärdiga detta.

Här kan man läsa mer om RNs brott: https://www.allas.se/samhalle/josefa...ilsson/7016475
Citera
2021-10-19, 09:01
Medlem
Haha, om någon hade berättat för mig hur detta skulle gå så hade jag trott att personen läste ur ett Fawlty Towers-manus.

Är det Tino som orkestrerar allting? Han måste ju vara en komplett vettvilling eller åtminstone ha världsrekord i dåligt omdöme.
Citera
2021-10-19, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Var inte bullens hela grej att inte vara beroende av presstöd?

Falskt. Det var utgångspunkten redan från början. Varför skulle någon frivilligt neka gratispengar? Även om man är emot systemet och vill förändra det så behöver man inte per automatik bete sig korkat.

Citat:
Det krävs 15000 för presstöd, ansökningstiden gick ut 15/10. Nu vet vi att de har fuskat med sin ansökan om presstöd, han avslöjar själv i affekt att de inte har tillräckligt med prenumeranter.

Falskt. Det krävs 1 500 prenumeranter. De klarar alltså gränsen med råge.

Den här tråden är fan värre än skvallertråden om vilken kändis som har legat med vem. Så många vänsterpack som har noll koll och bara spammar felaktigheter. Bulletin är ett haveri, det räcker så. När ni ljuger för att svartmåla dem ytterligare så slutar folk lyssna och det slår bara tillbaka.
Citera
2021-10-19, 09:12
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrimalMusk
Falskt. Det krävs 1 500 prenumeranter. De klarar alltså gränsen med råge.
Så är det.
ETC får drygt 20 miljoner för 10000 prenumeranter,. Då kommer Bulletin få drygt 30 miljoner för år 2022.
Citera
2021-10-19, 09:16
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag bara undrar hur i helvete tidningens ledning lyckas sylta in sig i precis allt som en seriös tidning bör hålla sig borta från? Att människor kan få en andra chans, absolut. Men för Bulletin har det ju varit turbulens redan från början och fortsatt så hela tiden. Och när förtroendet är som lägst så väljer man att anlita en nyligen släppt trippelmördare. Det är så häpnadsväckande.

Jag vet förstås inte, men jag tror att de kan ha resonerat ungefär så här: "Sveriges malligaste morgontidning har ju i alla år haft en högprofilerad medarbetare som knivdödat en annan människa. Men nu ska vi bräcka DN. Vi tar in en kille som dödat tre gånger så många!"
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Från Tinos Facebook.
Men vi har växt på mindre än ett år till 600,000 unika läsare per månad och 11,600 prenumeranter, vilket är unikt.
Det krävs 15000 för presstöd, ansökningstiden gick ut 15/10.
11600 hade de igår, 18/10.
Expressen är vår direkta konkurent, nu har Bulletin på 1 år 20% så många digitala prenumeranter som detta miljardföretag och börjar få ordning på vår nyhetsjournalistik, så nu har de skickat en slaskreporter att karraktärsmörda vår nya VD.
Nu vet vi att de har fuskat med sin ansökan om presstöd, han avslöjar själv i affekt att de inte har tillräckligt med prenumeranter.
Antagligen oavsiktligt då han har noll koll och någon annan sköter bedrägeriets administration.

Just "affekt" verkar vara något av ett signum för denna högerextrema skitblogg. Det är väl "enskilda rötägg" och "enskilda händelser tagna ur sin kontext" som vanligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
Utifrån mitt granskande arbete som journalist så kan jag konstatera att Ricard Nilsson är välutbildad, han är affärsjurist, civilekonom, journalist, fil. mag. psykologi, fil. mag. sociologi med mera.

Hans brott är avskyvärt, men han är frigiven och jag kan tycka att det är bättre att han arbetar och tar tillvara på den kompetens och utbildningar han har och lever ett laglydigt liv.

I Bulletins fall så är det väl smart att ta in någon som kan granska alla skit. Varför inte en före detta kriminell? Då lär väl alla vara sanningsenliga vid utfrågningar.

Bakgrund till Ricard Nilsson:

Han är född i Kristianstad, mor från Asien, far från Sverige (de träffades när bägge var i FN-tjänst). Dömd för trippelmord 1999, avtjänade 20 år. Utbildat sig mycket, över 1200 högskolepoäng och 9 universitetsexamina. Har tidigare jobbat för Magasinet Paragraf (www.magasinetparagraf.se). Numera arbetar han bland annat som affärsjurist. Enligt vad jag fått fram så har han skyddade personuppgifter. Ricard Nilsson verkar vara en driven och målmedveten person.

Han är så driven och målmedveten att han går över lik.
Citera
2021-10-19, 09:21
Medlem
Docklands avatar
"Jag har intervjuats i flera podcasts, bland annat Advokatpodden, och har dessutom skrivit manus till Svenska Mordhistorier – avsnittet som heter ”Gitarriststyckmordet”. Därtill är jag publicerad författare och journalist med inriktning mot krim.” skriver Ricard Aron Nilsson i ett mejlsvar till Expressen."

Ricard putsar på sitt CV
Citera
2021-10-19, 09:22
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jannik_Svensson

Är det verkligen schyst mot den här killen att lura in honom i hela Bulletin-soppan?

Nästan, men bara nästan, att en kan tro det är med uppsåt. En lättmanipulerad, grandios spoling som enkelt kan ta bördan.
Citera
2021-10-19, 09:24
Medlem
Stabskaptens avatar
Tino Sanandaji försvarar i vanlig ordning sitt tidningsprojekt i långa, illa skrivna drapor på Facebook. Delar återges här:

https://twitter.com/mrhenko123/statu...49348538228737

"Bulletin drar till sig kufar och haverister", konstaterar Sanandaji. Han menar dock att så många som 80-90 % av tidningens medarbetare är normala, vilket väl får betraktas som positivt.
Citera
2021-10-19, 09:40
Medlem
Haha så sjukt...

När t.om Flashbackhögern mobbar bulletin vet man att det är något som är riksknas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in