2022-11-21, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vad är skevt med det?
Är inte kvinnor ansvariga för sitt eget välbefinnande, så är väl någon annan det.
Har du förslag på vem eller vilka det ska vara?

Är kvinnor så oförmögna att tänka själva och göra normala riskkalkyler, så är de väl inte ens mer än barn och därmed omyndiga?

Kan man inte göra vettiga riskbedömningar, ska man väl absolut inte få rösta i alla fall?
Då kan de ju om de vill medvetet sabotera hela samhället på sikt, vilket sker nu i flera västländer.

Men tro mig pendeln slår alltid tillbaka, för Newton räknade redan för snart 350 år sen med sin tredje lag att vi spelar i en sorts jämvikt och varje kraft har en lika stor motkraft och denna lag är inte motbevisad än idag.

Priset för experimentet är dessutom väldigt högt och generationer av människors liv blir sämre än de hade behövt vara, bara för att det finns kvinnor som tror att de kan vara män och skita i konsekvenserna och samtidigt ändå misslyckas med att vara just män.

Hela denna del av att bli vuxen kallas egen agens.
Man är fri att göra som man vill, men man får också ta konsekvenserna av sina handlingar.

Varken lagen eller staten kan skydda folk och att bli tilldömd "du hade rätt" i en rättegång, vad betyder det om man blivit våldtagen, när detta mycket enkelt kunnat undvikas?

Det finns en tydlig korrelation mellan vilka som våldtas och under vilka premisser och de exempel du nämner är bara några av dem.

Ta ut dina sparpengar och lägg dem på en parkbänk.
Alla vet att man inte ska stjäla, men går du därifrån i en timme kan jag garantera att de inte finns kvar.

Fattar du?
Då borde män ta ansvar för sitt eget välbefinnande och ta sitt ansvar för att inte bli anmälda för våldtäkt också.
Citera
2022-11-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då borde män ta ansvar för sitt eget välbefinnande och ta sitt ansvar för att inte bli anmälda för våldtäkt också.

En del män, främst i det galna USA, har börjat med det. Men det gillar inte feministerna: männen i fråga har klättrat högt upp inom sina respektive karriärer,vanligen höga chefer eller universitetsvärlden.

Och när de har kommit högt nog så vill de inte ha med kvinnor att göra, just pga risken att bli polisanmäld för våldtäkt, sexuella trakasserier eller liknande. Många män har fått sina karriärer nerbrända av en kvinna som falskeligen anmäler mannen i fråga för något sexuellt brott, och tack vare rörelser som "Believe all Women" och "#MeToo" så väljer företagen/universiteten att tro på kvinnan och sparka mannen. Andra män har dragit den helt rimliga slutsatsen att det är farligt för karriären att ha kvinnor runt sig på jobbet, så de vägrar tex möta kvinnor utan frun närvarande (gäller främst höga chefer inom företagsvärlden) eller handleda kvinnliga studenter som försöker klättra uppåt inom akademin (gäller diverse höga akademiker).

Men detta drabbar främst kvinnor, så feministerna har fått som de ville ha det, men är ändå inte nöjda.
Citera
2022-11-22, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
En del män, främst i det galna USA, har börjat med det. Men det gillar inte feministerna: männen i fråga har klättrat högt upp inom sina respektive karriärer,vanligen höga chefer eller universitetsvärlden.

Och när de har kommit högt nog så vill de inte ha med kvinnor att göra, just pga risken att bli polisanmäld för våldtäkt, sexuella trakasserier eller liknande. Många män har fått sina karriärer nerbrända av en kvinna som falskeligen anmäler mannen i fråga för något sexuellt brott, och tack vare rörelser som "Believe all Women" och "#MeToo" så väljer företagen/universiteten att tro på kvinnan och sparka mannen. Andra män har dragit den helt rimliga slutsatsen att det är farligt för karriären att ha kvinnor runt sig på jobbet, så de vägrar tex möta kvinnor utan frun närvarande (gäller främst höga chefer inom företagsvärlden) eller handleda kvinnliga studenter som försöker klättra uppåt inom akademin (gäller diverse höga akademiker).

Men detta drabbar främst kvinnor, så feministerna har fått som de ville ha det, men är ändå inte nöjda.

Fast det där låter ju smart av männen. Att ha frun närvarande när de ska möta andra kvinnor. Tryggt för mannen och kanske också tryggt för kvinnan. Den enda som kanske tycker det är lite trist är kanske frun, som måste hänga med sin make på alla möten han har med kvinnliga samarbetspartners. Han får väl anställa frugan som sin närmaste assistent eller något.

Dock så var det inte länge sedan ett juristpar i Sverige (en man och en kvinna) dömdes för först oaktsam våldtäkt i tingsrätten och sedan skärptes straffet i hovrätten och de dömdes för våldtäkt. Så. En kvinnlig samarbetsparter som möter en manlig samarbetspartner och dennes hustru kanske ändå inte skulle känna sig helt säker och trygg... Två mot en... Så den kvinnliga samarbetspartnern får kanske lov att anställa sin make som sin närmaste assistent.

I övrigt är de allra flesta män inte några våldtäktsförövare. Och de allra flesta kvinnor är inte några falska tillvitare. Så det blir allt bra konstigt om folk ska leva efter att det är så.

I övrigt såg jag ett inslag som den här advokaten gjort. Nu förstår jag bättre vad hon menade. Hon värnar om både män och kvinnor, när det kommer till hennes uttalande om att män inte bör ha ONS på fyllan. Låter klokt.
Citera
2022-11-22, 02:06
Medlem
Den dagen båda döms för våldtäkt när ingen har frågat om den andre vill ha sex då har vi en könsneutral lag. Visserligen galen lag men åtminstone könsneutral om det sker.
Citera
2022-11-22, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Den dagen båda döms för våldtäkt när ingen har frågat om den andre vill ha sex då har vi en könsneutral lag. Visserligen galen lag men åtminstone könsneutral om det sker.

Men kära hjärtanes. Lagen om våldtäkt/oaktsam våldtäkt är könsneutral. En kvinnlig jurist dömdes för ett tag sedan (tillsammans med sin partner) för oaktsam våldtäkt, i tingsrätten, straffet var lite över 1 års fängelse. Hovrätten skärpte dock straffet och hon och hennes partner dömdes för våldtäkt i hovrätten och hon dömdes till 3 år och 6 månaders fängelse. En kvinna dömdes för ett tag sedan för våldtäkt mot sin pojkvän. En annan kvinna dömdes för ett tag sedan för våldtäkt mot en manlig bekant. Lagen är som sagt var könsneutral. Vad får dig att tro att den inte skulle vara könsneutral?

I övrigt så innebär att inhämta samtycke mer än att bara fråga "vill du ha sex?"/"vill du ha analsex?" osv. Men dessa frågor är givetvis bra att ställa om man har svårt att läsa av den man har sex med. Då är det bäst att inhämta verbalt samtycke. Och detta gäller givetvis både män och kvinnor.

Så dina önskemål vad gäller denna lag är redan uppfyllda.
I övrigt är det inte lagen om oaktsam våldtäkt en galen lag, utan det en bra lag som täpper till de kryphål som finns i våldtäktslagen. Våldtäktslagen blir komplett.
Citera
2022-11-22, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men kära hjärtanes. Lagen om våldtäkt/oaktsam våldtäkt är könsneutral.

Citera
2022-11-22, 03:26
Medlem
Citat:

Så kommer givetvis ske, den dag en man anmäler en kvinna för våldtäkt, då hon inte hade hans samtycke för sex och det finns bevis för att hon har utsatt honom för oaktsam våldtäkt. Då kommer hon kunna dömas för just, oaktsam våldtäkt.

Men än så länge har faktiskt ingen man anmält en kvinna för något som liknar oaktsam våldtäkt, så pass att en kvinna har blivit fälld för oaktsam våldtäkt mot en man, utan det har varit solklara fall av våldtäkt i de fallen då förövaren har varit kvinna och offret varit man och det har blivit en fällande dom. Du vet: en anmälan måste till, innan något ens har en möjlighet att eventuellt gå till åtal och eventuellt gå till fällande dom. De våldtäktsanmälningar som kommit in mot kvinnor där brottsoffret har varit män, har rört sig om våldtäkt. Inte om oaktsam våldtäkt.

Men givetvis kan det säkert komma något fall av oaktsam våldtäkt mot en man, där förövaren är en kvinna. Låt oss säga att en man och en kvinna har samtyckande sex och hon under sexakten rör vid hans anus. Han gillar den beröringen, sedan tjongar hon in en stor dildo där utan att fråga om han samtycker till att få en stor dildo uppkörd i analen. Detta leder till bristning i ändtarmsmuskeln för honom samt kraftigt obehag. Givetvis. Hon avslutar dock när han säger ifrån. Men skadan är redan skedd. Hon gjorde något han inte ville och som hon inte hade samtycke till. Om han anmäler henne för våldtäkt, är det dock tveksamt om det skulle ses som våldtäkt. Men helt klart skulle hon kunna dömas för oaktsam våldtäkt, eftersom hon inte inhämtade samtycke innan hon tjongade in den stora dildon i ändlyktan på honom mot hans vilja.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-11-22 kl. 03:29.
Citera
2022-11-22, 03:31
Medlem
Citat:
Så kommer givetvis ske, den dag en man anmäler en kvinna för våldtäkt, då hon inte hade hans samtycke för sex och det finns bevis för att hon har utsatt honom för oaktsam våldtäkt. Då kommer hon kunna dömas för just, oaktsam våldtäkt.

Det borde ske när en kvinna anmäler en man också när det kommer fram att inte heller hon frågade om samtycke.
Citera
2022-11-22, 03:42
Medlem
Citat:
Det borde ske när en kvinna anmäler en man också när det kommer fram att inte heller hon frågade om samtycke.

Du låter som en sann autist, som inte förstår denna enkla lag. Och det är bla. för sådana som dig lagen är gjord för. Folk som inte förstår när de har samtycke/inte har samtycke. För oss som begriper lagen, begriper också när vi har samtycke/inte samtycke/tveksamt samtycke och vi kommer därmed aldrig bli anmälda för våldtäkt där det visar sig att det var en oaktsam våldtäkt. Vi fattar när vi har samtycke och när vi inte har samtycke. Och vi har vett att inte fortsätta med något från den stund vi är tveksamma till om vi har samtycke eller inte. Vett att i den stund inhämta verbalt samtycke.

Men ja: just du bör fråga efter samtycke. Eftersom du inte fattar denna enkla lag, så är det bäst för dig. Så att du inte råkar våldta någon utan att fatta detta. "Jag trodde hon ville, när hon låg som en död sill i sängen och tårar rann. Jag trodde hon tyckte det var så skönt att tårarna rann. Visst var hon torr och stel, men hon verkade vilja!" Nej, hon ville inte och du borde ha inhämtat verbalt samtycke, eftersom du inte förstod på hennes kroppsspråk att hon inte ville. "Jag trodde att hon ville ha en kuk i analen, hon ville ju ha den i vaginan, vad är skillnaden?" Nej, hon ville inte ha din kuk i analen. Det är stor skillnad på en vagina och en anal. Du borde ha inhämtat verbalt samtycke innan du tjongade in den där bak. Osv.

Själv har jag alltid inhämtat verbalt samtycke, när jag har varit tveksam till om samtycke finns eller inte finns. Men oftast har det varit uppenbart för mig att samtycke finns, eftersom mina sexpartners alltid varit väldigt aktiva i sexakten, precis som jag. Ett dynamiskt och synkat samtycke, helt enkelt. Ingen tvekan.
Citera
2022-11-22, 03:50
Medlem
Citat:
Själv har jag alltid inhämtat verbalt samtycke, när jag har varit tveksam till om samtycke finns eller inte finns. Men oftast har det varit uppenbart för mig att samtycke finns, eftersom mina sexpartners alltid varit väldigt aktiva i sexakten, precis som jag. Ett dynamiskt och synkat samtycke, helt enkelt. Ingen tvekan.

Jag tog bort allt meningslöst svammel och då blev det bara detta kvar.
De flesta är inte som du stumpan, ytterst få ber om och ger verbalt samtycke och att du tycker samtycke är uppenbart räcker inte, samtycket ska vara uttryckligt.

Därför borde förstås massor av kvinnor dömas för våldtäkt när de anmäler en man för att ha saknat samtycke då i princip ingen av dem gett det heller.
Citera
2022-11-22, 07:27
Avslutad
Citat:
Jag tog bort allt meningslöst svammel och då blev det bara detta kvar.
De flesta är inte som du stumpan, ytterst få ber om och ger verbalt samtycke och att du tycker samtycke är uppenbart räcker inte, samtycket ska vara uttryckligt.

Därför borde förstås massor av kvinnor dömas för våldtäkt när de anmäler en man för att ha saknat samtycke då i princip ingen av dem gett det heller.
Det är bara du på alla dessa år som inte har fattat att med "den som deltar frivilligt" menas just "den som deltar frivilligt", inte "den som uttrycker att den deltar frivilligt".

Om du framhärdar kanske du kan visa när någon dömts för våldtäkt för att den som deltog frivilligt inte hade uttryckt att deltagandet var frivilligt.
Citera
2022-11-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är bara du på alla dessa år som inte har fattat att med "den som deltar frivilligt" menas just "den som deltar frivilligt", inte "den som uttrycker att den deltar frivilligt".

Om du framhärdar kanske du kan visa när någon dömts för våldtäkt för att den som deltog frivilligt inte hade uttryckt att deltagandet var frivilligt.

Vilket är svårt att bevisa och det råder omvänd bevisbörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in