2022-11-22, 02:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Precis min tanke. Han har fått för sig att JJ skall vara en narcissist, och han avslöjar detta i hur han formulerat intyget.
Eller vill han dämpa diagnosmakarnas spekulationer.
Citera
2022-11-22, 02:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
För att jobba som lärare så måste man ha utbildning
Tror inte att JJ jobbade som lär vikarie snarare en vuxen allmän resurs på skolan

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Hon uppger att hon jobbade som lärare för årskurs 2, vilket hon inte kunde gjort med tanke på utbildning.
Borde dom inte undrat hur hon fick den utbildningen när hon berättade om sina utbildningar?
Det är väl en störning i sig att sitta och ljuga för läkaren? mytoman?

Tove jobbade ju också som lärare utan lärarutbildning.......
Citera
2022-11-22, 02:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Å andra sidan är betygen lätta att kolla upp, så märkligt att ljuga om det. På gymnasiet är det lätt att få höga betyg om man rapar upp de floskler lärarna vill höra. Att jobba som städare och elevassistent kan vara en protest mot höga krav hemifrån. Samtidigt som det känns skrämmande att gå en krävande universitetsutbildning. För då möter man många som är smartare än en själv.

På läkarutbildningen är det en del som hoppar av första terminen för det blir en identitetskris att inte längre vara bäst i klassen utan bara en medelmåtta. Nu tror jag inte Tove var en sådan person, det var ett konstaterande att en viss personlighetstyp inte klarar av det. Sådana kan nog uppskatta ett lågstatusjobb där de kan dominera över svaga. Så jag undrar vad eleverna tycker om JJ.

Jo, ja. Det första året på universitet brukar vara tufft för då sållas agnarna från vetet.......

Tove försökte i alla fall......JJ verkar ju inte ens försökt.....det var mer så jag tänkte.
Citera
2022-11-22, 02:27
Medlem
Att hon spydde = Rengjort badrum.
Att de slogs innan= Förklarar sår, blåmärken.
Att hon vilade = stannade, ej hörde.

Vad mer var de överens om i deras p7?
Maja är adopterad och visar tydliga tecken på identitet kris, hon tar överhuvudtaget inget ansvar, skyller på allt och alla.

Den ena spelar perfekt. Den andra offer..det är olika sätt att vara taktiskt!
Citera
2022-11-22, 02:34
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Lät min mor läsa hennes P7a innan som jobbat på piva hela livet och fick kommentaren:
"Det där är en farlig människa, skulle definitivt haft en mer utförlig undersökning och framförallt en diagnos. För många punkter som säger "jag är herre på täppan"."

Var fick du tag på hennes p7a?
Citera
2022-11-22, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Var fick du tag på hennes p7a?
överallt i hela tråden.... på typ 20 ställen och i sammanfattningen. prova sökfunktionen....
Citera
2022-11-22, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tove jobbade ju också som lärare utan lärarutbildning.......
Nej, hon jobbade som lärarvikarie. stor skillnad
Citera
2022-11-22, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Negern är ju rätt korkad här.
1. varför kommer uppgifterna nu? och inte för länge sen?
2. Hur kan hon säga att Tove lämnade lägenheten? det gjort hon inte utan hon dog i lägenheten, annars hade de öppnat när grannen ringde på.
3. MH måste ju ha vaknat av dunsarna och sparkarna i lägenheten. varför larmade hon inte polisen?
4. TT bör ha varit död i lägenheten när JJ kliver ut eftersom ingen lämnar lägenheten när dörren öppnas 1-2 gånger. TT säger ju själv att hon är på väg hem, men tydligen inte.
5. Varför ljuger negern i början och säger att de båda åkte till donken? hon har tabbat sig likaså JJ
men undra vad JJ säger om detta ingen lojalitet här inte

Hon försöker förringa sin delaktighet i det hela. Distansera sig från brottet.
Hon kommer snart erkänna sin inblandning för har hon väl börjat prata så brukar polisen kunna börja nysta.
Citera
2022-11-22, 04:28
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariocart2022
MH blev undersökt i häktet. JJ i Göteborg. Så undrar varför JJ kördes dit medan MH var kvar i häktet o undersöktes där. Slump?

Sjukfrånvaro?
Skulle tro att det kan vara slumpen men det kan säkert vara flera saker inräknade.
Jag trodde dock att det var rättspsyk som utförde undersökningen.
Citera
2022-11-22, 04:33
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vad fanns i påsen som JJ hämtade i TTs cykelkorg efter McD?

Har aldrig nämnt påsen tidigare i något av mina inlägg.
Men eftersom du frågar så tycker inte jag att det skulle vara konstigt om TT hade en påse med sig som hon lämnade kvar i korgen på cykeln.
Det kanske inte innehöll något viktigt och hon skulle bara snacka och sen gå.
Citera
2022-11-22, 04:36
Medlem
Citat:
Lät min mor läsa hennes P7a innan som jobbat på piva hela livet och fick kommentaren:
"Det där är en farlig människa, skulle definitivt haft en mer utförlig undersökning och framförallt en diagnos. För många punkter som säger "jag är herre på täppan"."

Gud, vilken vikt du/ni andra lägger vid sådana utsagor! Ni är väl medvetna om att all "psykologisk vetenskap" utgår från myter hopspunna av en gammal knarkande jude runt tiden för förra sekelskiftet?
Citera
2022-11-22, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Där har du fel. Vårterminen 2022 fanns det 16,5 % obehöriga lärare på Sveriges skolor. De obehöriga får emellertid bara visstidsanställningar på termins- eller läsårsbasis. Tidigare kunde kommunerna ge obehöriga lärare något som kallades lokal behörighet. Då fick de också tills vidareanställningar men det ska inte få förekomma längre.

Om JJ hade utfört sitt arbete på ett mindre bra sätt hade hon aldrig fått fortsätta på skolan nu under höstterminen, det är jag helt övertygad om. Där talar jag av egen erfarenhet eftersom jag varit biträdande rektor och anställt både behöriga och obehöriga lärare.
.

Det är nog olika i olika komuner och en anledning är att det är lärarbrist om outbildade tas in
Vissa komuner spar också in pengar med att ta in outbildad personal
Men visst är det konstigt att helt outbildade får jobba som lärare
Ett yrke som det är fem års högskole utbildning för
Jag tycker inte att det är ok att barn i skolan ska ha outbildad personal
Kan man verkligen kalla sig lärare och vara helt outbildad?

Jag kan inte hålla med om att det alltid är bra personal och att de därför dom får stanna kvar på skolan /jobbet
Av egen erfarenhet så vet jag att många får vara kvar trots att de inte borde få jobba med barn
Ibland har rektorer dålig koll över sin personal och tänker ekonomiskt för att få ihop det för komunens skull och för att få ha kvar sin egna anställning

I det här fallet med JJ och OM allt stämmer som flera vittnar om hur hon är som person
Och OM hon nu också är skyldig till mord
Då har nog de som anställt henne på skolan missat att se hennes personlighet och lämlighet att jobba med barn
Jag tror att även många föräldrar skulle hålla med mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in