2022-11-21, 21:36
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Lägg ner ditt troll. Inget av det du skriver stämmer.

JJ har INTE misshandlat TT på Nöjet vad har du fått det ifrån ?
JJ har INTE haft ett förhållande med A.
Detta är ett troll som fått hur mycket utrymme som helst. Inte undra på att folk inte orkar läsa tråden. Det är fruktansvärt vilken dynga som sprids av honom. Hoppas det är mer än jag som anmäler
Citera
2022-11-21, 21:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheshgalet
Är det Johanna som kontaktade polisen och ordningsvakterna eller är det någon utav vännerna som var med tror ni

Jag uppfattar det som att det är JJ som försöker få ordningsvakter/polisers uppmärksamhet....

"" Hon beskrev
hur hon varit på nattklubb tillsammans med ett par kamrater och hur en av
dessa, i anslutning till nattklubbens stängning, råkat i handgemäng med
målsäganden. Kamraten skall, enligt Hellman, ha vidtalat ordningsvakter inne
på nattklubben och poliser som vid tillfället befunnit sig utanför lokalen utan
att dessa vidtagit någon åtgärd. Efter nattklubbens stängning uppgav Hellman
att kamraten och målsäganden beslutat att, i sällskap med Hellman, bege sig
till kamratens lägenhet för att reda ut en konflikt dem emellan. ""

"Målsägaren" är TT så "Kamraten" måste vara JJ.
Citera
2022-11-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Finns bindande bevisning också från kameror, mobiler, vittnen, master, DNA osv.
säger du det? det är märkligt att bara du kallar detta bindande bevis.
Det pågår utredning fortfarande, och polisen har inte uttryckt att allt detta du påstår är beviskedjan..
du fabulerar o sprider ingen fakta. Vad är det med dig-
tagga ner.
Citera
2022-11-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Har jag inte helt fel så är det just där rättspsyk finns och där man utreds.

Vad fanns i påsen som JJ hämtade i TTs cykelkorg efter McD?
Citera
2022-11-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vad vet man blir snurrig av allt detta.

Alltså, det är inte så snurrigt alls. Det är visserligen många detaljer vi inte vet, men det är ju av sakens natur givet att det bara är de en eller båda MGM som kan berätta exakt vad som har verkligen har skett.

Att MGM lämnar information som, om man tror dem, snurrar till allt är ju något helt annat. Det enda vettiga man kan göra med de versioner som de båda MGM har lämnat är att vederlägga dem med hjälp av annan bevisning samt påtala inkonsekvenser för det fall versionerna har ändrats eller annars motsägs av den andra MGMs version/versioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jo.
Det är väldigt snurrigt. Så snurrigt att jag mer och mer börjar undra om tjejerna är så skyldiga egentligen ?

Bråk på krogen, BO som varit i lägenheten, dunsar i lägenheten och en mobil som tydligen ska ha funnits i lägenheten. Så här börjar i stort sett misstänken.

Men ju mer jag läser desto mer om och eventuellt finns det.
Kan tex BO ha gått ifrån lägenheten och sedan blivit upplockad eller indragen i bil ?
Hur som haver så får vi verkligen hoppas att åklagaren har ordentligt på fötterna. I annat fall lär domstolen tröttna och kräva betydligt mer vid nästa förhandling

Man behöver inte krångla till det så mycket.

Tre personer från grannlägenheterna (två personer från samma familj och lägenhet, en granne från en annan lägenhet) har oberoende av varandra vittnat om ovanliga, höga ljud som beskrivs som höga dunsar eller smällar.

Det finns ingenting som indikerar något annat än att dessa smällar/dunsar var från i nära samband med när TT mördades i JJs lägenhet. Och det gäller även om smällarna/dunsarna kan ha varit från ett första angrepp som gick värre än väntat och som sedan ledde till (det oplanerade) mordet, vilket i sin tur antagligen skedde i samband med när ena grannen knackar på och då hör sparkljuden.
Citera
2022-11-21, 21:41
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariocart2022
MH blev undersökt i häktet. JJ i Göteborg. Så undrar varför JJ kördes dit medan MH var kvar i häktet o undersöktes där. Slump?
Överläkaren orkade kanske inte lyfta på arslet?
Läkaren som kom till häktet kanske hade fler ärenden där?
Jag tror inte man behöver lägga så mycket vikt på skillnaden.
Edit: Läkaren som kom till häktet bor i Jönköping.
Senast redigerad av Matamata 2022-11-21 kl. 21:46.
Citera
2022-11-21, 21:42
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Det som milt uttryckt är osmakligt är att JJ och ev MH mördat en ung tjej på ett vidrigt och brutalt sätt!!!!!

Det vet vi inget om då ingen vet hur T förlorade livet. Och obduktionsprotokollet kommer inte bli officiellt. Som tur väl är. Integritet. Media kommer inte heller skriva om dödsorsak med respekt för T och hennes närmaste. Har du redan bestämt dig för vem som gjort vad? Vad grundar du det på?
Citera
2022-11-21, 21:45
Medlem
Det pratas mycket om bråket på nöjet och vem som slog vem osv och om detta ens hände, rätta mig om jag har fel men var det inte någon i tråden för några veckor sen som hade ”råkat” filma bråket på nöjet? Har för mig att personen var från Vetlanda själv och verkade rätt trovärdig, men det kanske visade sig vara ett troll?
Citera
2022-11-21, 21:47
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Vad fanns i påsen som JJ hämtade i TTs cykelkorg efter McD?

Påsen är ett sidospår och är inte relevant för att få svar på när, hur och varför T återfanns på fyndplatsen.
Vad tror du fanns i påsen? En burköl inköpt på Cirkle K nära Ilharjen?
Citera
2022-11-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
P7-undersökning MH
Begåvningshandikapp och psykologiska besvär:

- Begåvningsprofil ”klart under genomsnittet”. (BUP)
- Svårigheter inom autismområdet
- Inlärningssvårigheter

Det var som många härinne befarade. MH är "klart under genomsnittet" begåvningsmässigt.

Apropå detta undrar jag ännu mer om dynamiken mellan de två. Vilken högbegåvad (för det får vi väl ändå tänka) 20 åring vill umgås med en 18-åring som begåvningsmässigt är kanske som en 12-13 åring? Får en känsla att det handlar om makt och manipulation helt klart.
Citera
2022-11-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag uppfattar det som att det är JJ som försöker få ordningsvakter/polisers uppmärksamhet....

"" Hon beskrev
hur hon varit på nattklubb tillsammans med ett par kamrater och hur en av
dessa, i anslutning till nattklubbens stängning, råkat i handgemäng med
målsäganden. Kamraten skall, enligt Hellman, ha vidtalat ordningsvakter inne
på nattklubben och poliser som vid tillfället befunnit sig utanför lokalen utan
att dessa vidtagit någon åtgärd. Efter nattklubbens stängning uppgav Hellman
att kamraten och målsäganden beslutat att, i sällskap med Hellman, bege sig
till kamratens lägenhet för att reda ut en konflikt dem emellan. ""

"Målsägaren" är TT så "Kamraten" måste vara JJ.

Kanske JJ kände sig förödmjukad av att TT gav henne en örfil/liknande och ingen gjorde något? Just känslan av förödmjukelse har ju triggat folk till våld förr..
Citera
2022-11-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man kan fråga sig när TT lärde känna JJ och MH.

När hon upptäckte att de verkade lite knepiga kan man fråga sig varför hon inte bara lämnade gänget. Det hade varit mycket bättre.
Jag har också tänkt på det
Enl podden där vönner berättade så hade visst TT och JJ relation varit upp och ner ganska lönge
Det jag undrar över varför fortsatte TT att ge sig in i diskutioner/bråk med JJ?
Varför tog hon inte avstånd?

Och det märkligaste för mig är varför TT höngde med på natten hem till JJ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in