2022-11-19, 06:24
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaViSa
Jag tror att jag läste i en av artiklarna? där Johannas pappa säger till polisen att Johanna ringer honom och säger att något hemskt har hänt. Eller har jag tänkt på mordet så mycket så jag har sett mardrömmar om det? Någon som kan bekräfta att Johannas pappa sagt till polisen att Johanna ringt och sagt att något hemskt har hänt? Och vad gör inte pappor för sina barn? Han åker direkt till sin dotter och gör det som krävs.

Nej det där har du nog drömt!
Citera
2022-11-19, 06:28
Medlem
SaViSas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Nej det där har du nog drömt!

Detta har varit så mycket sanning för mig sedan igår så jag måste googla och undersöka saken lite närmare.
Citera
2022-11-19, 06:29
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Jag tolkar ditt svar som att du kan tänka dig att frakta bort ett lik. Jag tror inte att din inställning är speciellt vanlig. Du kan ju fråga de du känner omkring dig, om de också kan tänka sig det. Jag tvivlar...

.

Vad är alternativet, menar du? Självklart lär man väl flytta ett lik om man får ett på halsen. Det är även en fördel om man redan tidigare gjort mentala noteringar på idiotsäkra platser att göra sig av med dem på, så att man kan agera snabbt vid skarpt läge. Att inte ha en handfull tänkbara platser i huvudet att gömma lik på är likvärdigt med att inte ha bunkrat dricksvatten, konserver, vevradio m.m. Du är inte förberedd på livets alla eventualiteter.
Citera
2022-11-19, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaViSa
Jag tror att jag läste i en av artiklarna? där Johannas pappa säger till polisen att Johanna ringer honom och säger att något hemskt har hänt. Eller har jag tänkt på mordet så mycket så jag har sett mardrömmar om det? Någon som kan bekräfta att Johannas pappa sagt till polisen att Johanna ringt och sagt att något hemskt har hänt? Och vad gör inte pappor för sina barn? Han åker direkt till sin dotter och gör det som krävs.

Polisen borde väl veta om hon ringt sin pappa. Jag tror hon åkte för att hämta honom. Sådana dåliga nyheter är nog bäst att meddela öga mot öga. JJ betygade förmodligen sin oskuld, och när hon sedan började gråta så tog IL över det hela och "städade upp". Det är vad jag tror. Ett litet "krigsuppdrag" som han fullföljde med den äran, för polisen verkar fortfarande inte ha hittat några spår från honom, men vad vet jag om detta...

.
Citera
2022-11-19, 06:32
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Nu gällde denna fråga inte Tingsrydsbor. Det vet vi ju alla vad de skulle ha gjort, så ditt svar räknas inte.

Men lägg ägg å gå å lägg dig!

Nä men du utgår ju från att MH skulle ha somnat + att JJs pappa skulle kunna ha varit inblandad utan att polisen fått någon som helst anledning att misstänka honom. Polisen verkar va noga med att förtydliga att det inte finns några andra misstänkta, vilket jag tycker tyder på att dom är rätt säkra på hela förloppet, och att de inte vill att andra ska bli misstänkta i byn.

Mest troligt: MH ljuger i sitt vittnesmål. Båda är inblandade i åtminstonde griftefritdsärendet.
Citera
2022-11-19, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Tror definitivt inte på att MH är oskyldig.

Och så är du inte smålänning heller...

.
Citera
2022-11-19, 06:36
Avstängd
Negern är ju rätt korkad här.
1. varför kommer uppgifterna nu? och inte för länge sen?
2. Hur kan hon säga att Tove lämnade lägenheten? det gjort hon inte utan hon dog i lägenheten, annars hade de öppnat när grannen ringde på.
3. MH måste ju ha vaknat av dunsarna och sparkarna i lägenheten. varför larmade hon inte polisen?
4. TT bör ha varit död i lägenheten när JJ kliver ut eftersom ingen lämnar lägenheten när dörren öppnas 1-2 gånger. TT säger ju själv att hon är på väg hem, men tydligen inte.
5. Varför ljuger negern i början och säger att de båda åkte till donken? hon har tabbat sig likaså JJ
men undra vad JJ säger om detta ingen lojalitet här inte
Citera
2022-11-19, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Vad är alternativet, menar du? Självklart lär man väl flytta ett lik om man får ett på halsen. Det är även en fördel om man redan tidigare gjort mentala noteringar på idiotsäkra platser att göra sig av med dem på, så att man kan agera snabbt vid skarpt läge. Att inte ha en handfull tänkbara platser i huvudet att gömma lik på är likvärdigt med att inte ha bunkrat dricksvatten, konserver, vevradio m.m. Du är inte förberedd på livets alla eventualiteter.

Ha, ha, ha...jag såg att du skrev det tidigare i tråden också.

.
Citera
2022-11-19, 06:38
Medlem
SaViSas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan

Tänker man efter så finns det inte något annat alternativ, jag tror att i princip alla människor blir väldigt målmedvetna när en sådan situation uppstår och gör saker som de inte trodde sig vara kapabla till. Att forsla bort ett lik är jättehemskt, men att vara hemma och ha liket i ett annat rum är så hemskt så det går inte ens att jämföra med forslandet av det.
Citera
2022-11-19, 06:40
Medlem
SaViSas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Negern är ju rätt korkad här.
1. varför kommer uppgifterna nu? och inte för länge sen?
2. Hur kan hon säga att Tove lämnade lägenheten? det gjort hon inte utan hon dog i lägenheten, annars hade de öppnat när grannen ringde på.
3. MH måste ju ha vaknat av dunsarna och sparkarna i lägenheten. varför larmade hon inte polisen?
4. TT bör ha varit död i lägenheten när JJ kliver ut eftersom ingen lämnar lägenheten när dörren öppnas 1-2 gånger. TT säger ju själv att hon är på väg hem, men tydligen inte.
5. Varför ljuger negern i början och säger att de båda åkte till donken? hon har tabbat sig likaså JJ
men undra vad JJ säger om detta ingen lojalitet här inte

Har hon verkligen sagt att hon åkt med till donken? Första gången jag hör det. Hela tiden har jag hört om att grannen kör en enda tjej till donken, Johanna.
Citera
2022-11-19, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Men lägg ägg å gå å lägg dig!

Nä men du utgår ju från att MH skulle ha somnat + att JJs pappa skulle kunna ha varit inblandad utan att polisen fått någon som helst anledning att misstänka honom. Polisen verkar va noga med att förtydliga att det inte finns några andra misstänkta, vilket jag tycker tyder på att dom är rätt säkra på hela förloppet, och att de inte vill att andra ska bli misstänkta i byn.

Mest troligt: MH ljuger i sitt vittnesmål. Båda är inblandade i åtminstonde griftefritdsärendet.

Polisen inväntar DNA svar från 2a-novemberfyndet. När de svaren kommit in så kommer fler personer vara inblandade med all säkerhet (förhoppningsvis).

.
Citera
2022-11-19, 06:44
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Polisen inväntar DNA svar från 2a-novemberfyndet. När de svaren kommit in så kommer fler personer vara inblandade med all säkerhet (förhoppningsvis).
.
Varför hoppas du på att det är fler inblandade?

Edit: hur många 100% säkerhet bedömmer du att "med all säkerhet (förhoppningsvis)" är?
Senast redigerad av tingsryd2.8 2022-11-19 kl. 06:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in