2022-11-21, 23:44
Medlem
Det har gått så lång tid. Måste vara mycket starka tjejer om dom är skyldiga att fortsätta neka. Tycker dom borde brutit ihop för länge sen och erkänt om dom är skyldiga. Ostraffade sen innan och så unga.
Citera
2022-11-21, 23:45
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
En sak förbryllar: varför skyller inte jj på mh? att hon nu skyddar mh från misstankar, och därmed inte skyddar sig själv fullt ut, går ju inte i linje med hennes grandiosa självuppfattning och egoistiska profil som många är så övertygade om i detta form.

Tänk om:
MHs medicinering, tillsammans med alkohol, tillsammans med en vilja att visa sig stark inför jj, får det att brista hos mh? Det är inte första gången som den kombinationen får människor att ta till övervåld.
Den ständigt undergivna blir den överlägsna.

Notera: jag säger inte att det är så det gått till, jag vill bara utmana och visa att man kan se detta från ett annat perspektiv.

Alla verkar så fast övertygade om JJ som solklart drivande och MH som menlöst bihang. Så kan det vara, men det måste inte vara så. Det är två misstänkta GM. Inte en.

Funderar i samma banor som du. I diagnosen ADHD brukar det finnas brist på impulskontroll, vilket kan vara en faktor i varför en person begår ett våldsbrott - hen blev så arg att hen inte kunde kontrollera sig. Jag har för mig (men har ej relevanta källor tillgängliga) att de flesta morddömda i Amerikat visat upp svag intelligens, liksom MHs P7a säger om henne. Även autism, som MH inte har diagnostiserats med verkar ha drag av, har det ju pratats om som utlösande för våldsbrott i många andra trådar i detta forum. Lägger man 1 + 1 + 1 så verkar hon troligare att utöva våld än JJ, enbart baserat på p7orna.
Det kan också vara så att JJ är en sådan mästerlig manipulatör att hon lyckats dölja eventuella grandiosa eller narcissistiska drag under p7 utredning. Eller så enkelt som att läkaren missat det, då hen letat efter tecken på allvarlig psykisk störning.
Citera
2022-11-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Hittar du något negativt i hennes historia?
mer än att hon "provat cannabis en gång och det var absolut inte hennes grej" vilket är en fet lögn enligt hennes kompisar. skulle MH punda loss helt ensam i JJs lägenhet?

Hon framställer sitt liv som guld och gröna skogar.
nej inget guld o gröna sjogar, men vi tolkar väldigt oliks. Varken du el jag känner henne.
Vad har hennes kompisar sagt- i Förhören, det vet vi inte.
De som skriver dåligheter om henne i tråden kanske sitter i Falun el Kiruna, och har uppdämt hat mot
någon helt annan tjej, men pyser ut sin egen ilska mot den nu misstänka el ibland hat mot brottsoffret anonymt.
I alla trådar dyker hatare upp,och avrättar brottsoffrets
eller misstänktgärningsmän på skamligaste sätt-.
Sådana som låtsas vara insatta, ge sken av att känna personerna och delgee bisarr info,
som andra direkt tror är sanna påståenden.,
det är inte vänner till de inblandade som skriver sådant..
vännerna uttalade sig i podden.De var alltså inte anonyma, och därför trovärdiga.
Citera
2022-11-21, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej inget guld o gröna sjogar, men vi tolkar väldigt oliks. Varken du el jag känner henne.
Vad har hennes kompisar sagt- i Förhören, det vet vi inte.
De som skriver dåligheter om henne i tråden kanske sitter i Falun el Kiruna, och har uppdämt hat mot
någon helt annan tjej, men pyser ut sin egen ilska mot den misstänka el brottsoffer anonymt.
I alla trådar dyker hatare upp,och avrättar brottsoffrets
eller misstänktgärningsmän på skamligaste sätt-.
Sådana som låtsas vara insatta, ge sken av att känna personerna och delgee bisarr info,
som andra direkt tror är sanna påståenden.,
det är inte vänner till de inblandade som skriver sådant..
vännerna uttalade sig i podden.De var alltså inte anonyma, och därför trovärdiga.

Det var nära vänner som pratade i podden, och de beskrev henne knappast som guld och gröna skogar.
Vilket JJ själv beskriver sig som i läkarutlåtandet.
Citera
2022-11-21, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vittne har hört dunsar och något hamrande. Enligt ett utav vittnen lät det som att lyfta och släppa en soffa tre gånger. Eller att slå in en spik tre gånger. Vilket enligt mig låter helt olika.
Dessutom har ingen hört vare sig prat, skratt, gråt, gap eller skrik från lägenheten. Visst strypt. Men något jävla ljud från någon borde ju ändå hörts innan dunsarna ?

Men vad finns det att diskutera i en tråd om alla tycker likadant ?
Jag tror många har hängt upp sig på hur det har beskrivits av en granne som att ”någon spikade i väggen med några sekunders mellanrum”, för man tänker sig detta är ett klingande, ”ljust” ljud. Men det stämmer inte, man hör inte ljudet så med mindre man är i samma lägenhet. Det är mer ”dovt” och låter som hammarslag, eller som att någon lyfter något och slår i golvet. Han hade nog beskrivit ljudet annorlunda om han hade vetat det skulle uppfattas som klingande ljud av en hammare som slår till en spik.

Håller med om att det är konstigt inga ljud hörs innan dunsarna, man tänker åtminstone lite högljudd bråk innan de börjar ta i så hårdhänt.
Citera
2022-11-21, 23:49
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är P7ornas utlämnande vi ventilerar. FUP är ju något helt annat, då har det gått till åtal och "endast" dom återstår. I detta fall är det långt kvar innan FUP är färdigställt.
När yttrandet är expedierat till domstolen behandlas det som en offentlig handling. Det innebär att både allmänheten och domstolen kan ta del av den, enligt offentlighetsprincipen.
Citera
2022-11-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det kan stämma, eller när dödsorsak är okänd så är det endast anhöriga som får ta del av rättsmedicinskt obduktion, nuförtiden, tror jag.
Jag har läst FUP, obduktionsprotokoll, Lovisa ( Jonna H), där är bilder maskade som tur väl är. Tragiskt när bilder läcks som i exemplet Elin Krantz. Fruktansvärt för anhöriga att det får ske.

Vi lär få veta dödsorsaken även om det är maskat i FUP, framgår i stämningsansökan om det går till åtal!
Citera
2022-11-21, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
P7an, är allt nedtecknat av psykologen som sagds eller är det en sammanfattning där vissa saker inte skrivits ned?
MH beskrivs som detaljerad… att hon vaknar senare och spyr på golvet. Kan nog tillhöra sanningen bara att hon utelämnar att hon väcks av att TT o JJ slåss eller att JJ slår ner o stryper tex TT varpå MH kräks av att hon mår så dåligt av vad som hänt eller kanske vad hon sett.
Därav den plötsliga kommentaren om att hon tror JJ kan ha något med TTs försvinnande att göra.
Om allt står med som sägs borde väl MH nämt att hon ramlade i badrummet då hon minns och kan redogöra, men hon nämner bara att hon spyr.
En annan del jag tänkt mycket på ( om jag nu inte minns fel eller missförstått något) så svarar JJ grannen/ eller säger till honom (jag antar om de dunsar han ju väl frågat om?) att hennes kompis ramlat men att hon ” nattat” henne eller ” bäddat ned henne”?
Man åker väl inte o köper mat till någon som man just sett somnat lugnt och som just spytt ner golvet? Eller om man ” tar hand om sin vän ( som det ska låta som på JJ, typiskt narcissistisk) så lämnar man väl inte sin vän varken för att köpa mat eller åka någonstans för att sova?!? Inte om man bryr sig om sin vän som mår dåligt o just spytt som man dessutom fått att somna om.
Kanske ordnade JJ allt själv men tog med MHs mobil för att inte få skulden medan hon sov….
Ett tillägg med tanke på det som gick att läsa om MH personlighet, att hon säger att hon tror hennes kompis kan ha med det att göra”, det är ju ett typiskt lite ” korkat” påstående ( lite som ett barn som försöker ljuga om något som vi vuxna då förstår att de ljuger o inte säger hela sanningen), får total känsla av att hon inte pallar att hålla det inom sig längre med tanken på hur hon mår och tror hon vill klargöra att hon inte gjorde det ( alltså var den som mördade Tove), men säkert blev tvingad att hjälpa till….
JJs ” skrytande” o pratande om sig själv visar precis vad jag känner igen hos en Narcissist… och sen säger att hon sörjer sin vän” ( som hon varit ovän med i två år)…
Citera
2022-11-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det finns ingen bortre gräns för hur länge man får sitta häktad i Sverige.

Det må så vara. Men någon gång måste man ju ändå komma till fängslande eller frisläppande.
För att senare kanske bli häktad igen. Sitta där i flera år tror jag inte på.

Vem har i Sverige suttit längst häktad, för vad och hur länge ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
P7an, är allt nedtecknat av psykologen som sagds eller är det en sammanfattning där vissa saker inte skrivits ned?
MH beskrivs som detaljerad… att hon vaknar senare och spyr på golvet. Kan nog tillhöra sanningen bara att hon utelämnar att hon väcks av att TT o JJ slåss eller att JJ slår ner o stryper tex TT varpå MH kräks av att hon mår så dåligt av vad som hänt eller kanske vad hon sett.
Därav den plötsliga kommentaren om att hon tror JJ kan ha något med TTs försvinnande att göra.
Om allt står med som sägs borde väl MH nämt att hon ramlade i badrummet då hon minns och kan redogöra, men hon nämner bara att hon spyr.
En annan del jag tänkt mycket på ( om jag nu inte minns fel eller missförstått något) så svarar JJ grannen/ eller säger till honom (jag antar om de dunsar han ju väl frågat om?) att hennes kompis ramlat men att hon ” nattat” henne eller ” bäddat ned henne”?
Man åker väl inte o köper mat till någon som man just sett somnat lugnt och som just spytt ner golvet? Eller om man ” tar hand om sin vän ( som det ska låta som på JJ, typiskt narcissistisk) så lämnar man väl inte sin vän varken för att köpa mat eller åka någonstans för att sova?!? Inte om man bryr sig om sin vän som mår dåligt o just spytt som man dessutom fått att somna om.
Kanske ordnade JJ allt själv men tog med MHs mobil för att inte få skulden medan hon sov….

Ja det verkar ju som att båda mobilerna varit med som man pejlat.

Men hur är det med kamerorna, kan man se dessa personer i bilen?

Sen till vittnet som sett dem i immig bil på morgonen, vet man vilken tid?.
Troligen efter det har dem fastnat igen på kameran tillbaka och det ter sig omöjligt att MH inte skulle varit med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ja ni är några som har bra koll så det är bra att fråga ;-))

Så man skulle rent tekniskt även kunna tex kolla om deras mobiler kopplar upp sig mot mackens modem med kameran ? alt några hus på vägen och se deras resväg ???

Räckvidd och fart gör att den möjligheten är väldigt knapp även om modemet är känt.
Citera
2022-11-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
En sak förbryllar: varför skyller inte jj på mh? att hon nu skyddar mh från misstankar, och därmed inte skyddar sig själv fullt ut, går ju inte i linje med hennes grandiosa självuppfattning och egoistiska profil som många är så övertygade om i detta form.

Tänk om:
MHs medicinering och/eller droger, tillsammans med alkohol, tillsammans med en vilja att visa sig stark inför jj, får det att brista hos MH. Det är inte första gången som den kombinationen av stimulantia och psykiska obalans får människor att ta till övervåld.
Den ständigt undergivna blir den överlägsna.

Notera: jag säger inte att det är så det gått till, jag vill bara utmana och visa att man kan se detta från ett annat perspektiv.

Alla verkar så fast övertygade om JJ som solklart drivande och MH som menlöst och nära nog oskyldigt bihang. Så kan det vara, men det måste inte vara så. Tills snnat sägs är det två misstänkta GM. Inte en.
Därför att JJ antagligen har utfört det dödliga våldet och M bara har hjälpt till med flytt av kroppen och lovat henne hon skulle säga samma historia om de skulle bli förhörda.
J skulle inte våga anklaga M, för då vet hon M kan berätta hela sanningen.
Men M orkar inte längre psykiskt och börjar väl berätta bitar av sanningen.

Det är hur jag ser på situationen. Såklart kan vi ha helt fel om allting. Men utifrån de beskrivningar vi har fått av J från personer nära henne, samt hur hon uttrycker sig i P7an, hennes Pinterest osv. Så känns det inte alls på kartan att hon skulle förstöra sitt eget liv för någon annans skull. Tycker allting runt henne skriker narcissism.

Edit: Glömde lägga till, om hon läser i media att M börjar anklaga henne, då kommer hon minsann köra minst lika hårt tillbaka och kommer börja anklaga M. Och om hon gör det bevisar hon återigen mina tankar om henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in