2022-11-21, 23:18
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jaaa och hur mycket bärs hittar du där att lägga i en påse och sen i cykelkorgen?

Nu har väl Pripps Blå 3.5 ungefär lika stor fördelning av vatten och urea som Adblue men tror inte de har det på burk där.

Jag har släppt att den röda påsen skulle kunna vara en Cirkle K-påse. Anledningen till att jag kollade upp röda påsar var för att jag tänkte att TT, JJ och MH kanske köpte med sig något på vägen hem till JJ, på ett ställe som har röda påsar och vilken väg de tagit hem till JJ efter krogen. Om de gått passerade de ev. under en gångtunnel. Två kilometer i ösregn dessutom.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-21 kl. 23:21.
Citera
2022-11-21, 23:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Finns så många journalanteckningar i olika förundersökningsprotokoll..
Allt från obduktionsprotokoll till journalanteckningar från gynmottagning i våldtäktsfall.

Däremot är det så att vissa blir sekretessbelagda av olika anledningar.
Det är P7ornas utlämnande vi ventilerar. FUP är ju något helt annat, då har det gått till åtal och "endast" dom återstår. I detta fall är det långt kvar innan FUP är färdigställt.
Citera
2022-11-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Nu får du allt bevisa att du vet att den röda påsen i cykelkorgen är en återvinningspåse och vilken roll den spelat i att T inte är i livet längre. Jag får känslan av att det är viktigt för dig att det är en återvinningspåse, varför vet jag inte men förklara gärna.

vad håller du på med? det var ju slutdiskuterat om den röda påsen och nu drar du till med massa skit enbart för att tjafsa? det är trollfasoner(vilket du har fått höra utav andra ser jag).
Du ifrågasatte hur vanligt det var med röda och gröna påsar i vetlanda och jag förklarade(ännu en gång).

Röda och gröna påsar för återvinning i bland annat Vetlanda:
https://www.kretsloppsydost.se/foretag/bestaell-groena-roeda-pasar/
Citera
2022-11-21, 23:22
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
vad håller du på med? det var ju slutdiskuterat om den röda påsen och nu drar du till med massa skit enbart för att tjafsa? det är trollfasoner(vilket du har fått höra utav andra ser jag).
Du ifrågasatte hur vanligt det var med röda och gröna påsar i vetlanda och jag förklarade(ännu en gång).

Röda och gröna påsar för återvinning i bland annat Vetlanda:
https://www.kretsloppsydost.se/foretag/bestaell-groena-roeda-pasar/

Jag har aldrig ifrågasatt hur vanligt det är med röda och gröna påsar i V-landa, det skiter jag fullständigt i. Lägg ner med hittepå eller lägg dig under en sten.
Citera
2022-11-21, 23:22
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Nu får du allt bevisa att du vet att den röda påsen i cykelkorgen är en återvinningspåse och vilken roll den spelat i att T inte är i livet längre. Jag får känslan av att det är viktigt för dig att det är en återvinningspåse, varför vet jag inte men förklara gärna.
Men snälla nån - när vi nu konstaterat att samtliga hyresgäster förmodligen har röda påsar hemma pga återvinningen 1000 sidor bak i tråden - finns det väl inget som helst för någon annan att bevisa.
Citera
2022-11-21, 23:25
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Men snälla nån - när vi nu konstaterat att samtliga hyresgäster förmodligen har röda påsar hemma pga återvinningen 1000 sidor bak i tråden - finns det väl inget som helst för någon annan att bevisa.

Vilka vi? Härskarteknik. Tala för dig själv. Nu släpper jag den röda påsen.
Citera
2022-11-21, 23:27
Medlem
Citat:
Jo, men hur många butiker i Vetlanda har röda påsar och är öppet dygnet runt? Har hittills bara stött på en. Ok, påsen kan ha inhandlats vid annan tidpunkt men då är frågan vem som verkligen lade påsen i cykelkorgen.

HÄR ifrågasatte du den röda påsen och jag svarade dig att nästan alla hushåll har dom påsarna. varför fortsätta tjafsa och gång på gång gå till personangrepp? du har fått ditt svar, va nöjd förhelvete!
Citera
2022-11-21, 23:27
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Vilka vi? Härskarteknik. Tala för dig själv. Nu släpper jag den röda påsen.
Det gjorde resten av tråden för flera veckor sedan.
Om du nu nödvändigtvis snöar in på gångtunnlar och diverse obemannade bensinmackar och röda påsar återigen - är det väl bra om det finns någon form av sannolikhet för att driva den tesen.

Påsdiskussionen avhandlas 2022-11-02, på s. 1471.
Med tanke på vädret, är det väl iaf en bra gissning, att det skulle kunna vara Njudungs röda avfallspåse som Vetlanda-borna redan har hemma, kanske.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-22 kl. 00:12.
Citera
2022-11-21, 23:28
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
nej, det är en annan granne

Citat:
Om jag ska någonstans och har med mig någon bira så tar jag alltid en av dem gröna påsarna(dem röda är lite tunnare). Dem är gratis och finns i mängder i soprummet. när jag druckit ur ölen så är det bara att slänga allt i soptunnan istället för att kånka runt på en väska

Eller så har någon gjort som du och dumpat en påse, fast en röd i en tom cykelkorg ???
Citera
2022-11-21, 23:30
Medlem
Om nu polisen har så klara bevis. Vad är då problemet att få dom dömda? Dom har inte bevis så det räcker.
Citera
2022-11-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Det låter krångligt eftersom det precis som du säger är mindre troligt givet de vittnesmål och uppgifter som förekommit i tråden.

Givetvis kan det också vara så att det var Trump och Putin som möttes i JJs lägenhet i ett hemligt möte. JJ hade då tagit dit TT som en del av en sextrafficking-härva. När Trump och Putin fick syn på JJ börjar de hoppa upp och ner i en traditionell maskuling parningsdans. Därav dunsar på uppåt 100 kg (det rör sig om två bastanta karlar). När grannen knackar på dörren blir Trump och Putin så arga att de börjar sparka i väggen. TT, som hålls i lägenheten mot sin vilja, ser strax sin chans och försöker rymma. Hon kommer inte längre än till porten innan den indiska grannsonen lägger fälleben för henne och galant kastar in henne i bakluckan på sin bil. JJ, som desperat vill få tillbaka TT för att få inkassera sina pimp-pengar, möter grannen. Grannen, som sedan länge är dödstrött på indisk mat, tar tillfället i akt och åker iväg till McDonalds med JJ. Detaljerna därefter är lite oklara. Men absolut - så kan det ha gått till.

Vittne har hört dunsar och något hamrande. Enligt ett utav vittnen lät det som att lyfta och släppa en soffa tre gånger. Eller att slå in en spik tre gånger. Vilket enligt mig låter helt olika.
Dessutom har ingen hört vare sig prat, skratt, gråt, gap eller skrik från lägenheten. Visst strypt. Men något jävla ljud från någon borde ju ändå hörts innan dunsarna ?

Men vad finns det att diskutera i en tråd om alla tycker likadant ?
Citera
2022-11-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Om nu polisen har så klara bevis. Vad är då problemet att få dom dömda? Dom har inte bevis så det räcker.

Ge dig nu. Vi har fattat att detta är din ståndpunkt (med samma argument varje gång). Hjälper inte tråden ett skvatt att du kommer med samma lama kommentar med jämna mellanrum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in