2022-11-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
Jag har också fastnat på grannen, tyckte han pratade lite för detaljrikt om cykeln och han lät lite nervös på sättet han pratade på.. En annan fundering är angående JJs mamma som hon flertalet gånger nämnt under kvällen. Kan mamman ha hjälpt till på något sätt? Var det inte hon som hamna på psykriatrin kort efteråt? Kanske man snöat in på militär-pappan och helt missat mamman, tror inte jag har läst så mycket om henne mer än att hon bor rätt nära JJ.

Nej det är mhs mamma som är inlagd på psyket
Citera
2022-11-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede

Man behöver inte krångla till det så mycket.

Tre personer från grannlägenheterna (två personer från samma familj och lägenhet, en granne från en annan lägenhet) har oberoende av varandra vittnat om ovanliga, höga ljud som beskrivs som höga dunsar eller smällar.

Det finns ingenting som indikerar något annat än att dessa smällar/dunsar var från i nära samband med när TT mördades i JJs lägenhet. Och det gäller även om smällarna/dunsarna kan ha varit från ett första angrepp som gick värre än väntat och som sedan ledde till (det oplanerade) mordet, vilket i sin tur antagligen skedde i samband med när ena grannen knackar på och då hör sparkljuden.

Krångla till det ?
Det är egentligen vi alla i tråden som krånglar till det med det lilla vi faktiskt vet. Men ponera att mgm dansar med hörlurar på eller försöker sig på att kicksparka och hoppar på ev parkett i en inte alltför ljudisolerad takvåning. (Jodå jag har sett MH på film när hon testar sparkar och pappan kommer in) Spyr på toa och slår i väggen eller annat som finns däri.
Det är inte omöjligt även om det för närvarande är mindre troligt.

TT kan ha lämnat lägenheten och blivit upplockad eller intvingad i bil. I det scenariet är hon bara en öppnad bildörr bort. Kanske var det just därför som cykeln stod illa till ?

Jag håller alla dörrar öppna tills åklagaren visat hela sin säkra teori eller kanske t.o.m. tills domen hunnit laga kraft.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-21 kl. 23:16.
Citera
2022-11-21, 23:06
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att det är lite annorlunda vid ett dödsfall som inte utredes som misstänkt brott och ett dödsfall som är konstaterat brott och som går till åtal.

Man måste inte vara nära anhörig för att få tillgång till ett FUP även om det innefattar ett rättsmedicinskt utlåtande samt obduktionsprotokoll.

Jag har i ärlighetens namn inte plöjt igenom ett FUP på ett bra tag, men förväntar mig både dödsorsak och detaljer om skador på T.T. när mgm åtalas.

Det kan stämma, eller när dödsorsak är okänd så är det endast anhöriga som får ta del av rättsmedicinskt obduktion, nuförtiden, tror jag.
Jag har läst FUP, obduktionsprotokoll, Lovisa ( Jonna H), där är bilder maskade som tur väl är. Tragiskt när bilder läcks som i exemplet Elin Krantz. Fruktansvärt för anhöriga att det får ske.
Citera
2022-11-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ingetdera.

Fast nån i den familjen jobbar visst som ordningsvakt . Då är det den äldsta av dem 3 bröderna .
Citera
2022-11-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Fast nån i den familjen jobbar visst som ordningsvakt . Då är det den äldsta av dem 3 bröderna .
nej, det är en annan granne
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Åh fan. Trodde att det var ytterligare en annan person. Flera ordningsvakter i huset då.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det är ingen butik, det är bara en stor pump på en stor plan för lastbilar med diesel/adblue.

Ok då vet jag att påsen inte är från den macken. Nu släpper jag den röda påsen. Men cykeln är fortfarande en gåta, för tidslinjen och vem som flyttade den, om T inte blev påkörd när hon cyklade hem.
Citera
2022-11-21, 23:09
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenGustavf
Jag tror att MH spydde pga att hon insåg att dom hade dödat TT.

Möjligt också att efter-effekten hos en avliden (avslappnade muskler), förstärkte illamåendet.

Kanske inte ens spyorna är MH's, kanske är det TT?
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-21 kl. 23:11. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-21, 23:09
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Har läst båda RMV, och kan bara beundra er som är tvärsäkra på vem som är mördaren. Jag vet inte mer nu än innan jag lästa uttalandet från psykologerna. Men en sak kan vi i varje fall fastställa - båda ljuger.

Jag antar att MHs mentala historik och droganvändande inte är smickrande i ett sånt här fall, och något som JJ kommer att utnyttja genom att spela ytterligare med "duktig flicka"-vinkeln.
Å andra sidan är JJ den som agerar nervöst och misstänkt hos vittnen, medan MH har gått under radarn. Bråket med Tove är inte heller ett plus hos JJ. Dessutom har JJ TTs mobil, vilket också ställer frågan hur hon fått den - vilken ung tjej ger bort sin mobil till någon? Å andra sidan har JJ en ordnad tillvaro på papperet, ingen historik inom psykvård ö h t, och goda betyg i skolan. Detta är ingen nackdel inför rätten.

Intressant är också att MH pekar ut JJ som misstänkt, medan JJ inte pekar ut någon. Ännu.

Och en fråga som fortfarande är obesvarad - var är MH efter att TT gått? Var sover hon, och när och hur kommer hon hem?

Sagt det från början, säger det igen. Ser inte någon annan väg än att detta kommer att bli ord mot ord i slutändan. JJ kommer att skylla på MH när hon för höra om MHs snack med RMV, och förklara att hon kommit sent med den uppgiften då hon ville skydda sin yngre vän. Det kommer med största sannolikhet inte kunna fastställas vem som dödade TT givet att inte osannolikt perfekt teknisk bevisning kommer hittas. Jag är tveksam, tyvärr.

Obduktionerna och olika data från mobilerna känns bara viktigare och viktigare...

Under rättegången får de väl inte ta del av varandras berättelser?
Citera
2022-11-21, 23:10
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Efterspel för den person som lämnat ut handlingarna omaskade.
Finns så många journalanteckningar i olika förundersökningsprotokoll..
Allt från obduktionsprotokoll till journalanteckningar från gynmottagning i våldtäktsfall.

Däremot är det så att vissa blir sekretessbelagda av olika anledningar.
Citera
2022-11-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Åh fan. Trodde att det var ytterligare en annan person. Flera ordningsvakter i huset då.

Sökte i tråden och fick fram denna info

”Denna PF som bor i samma trapp som JJ ska alltså jobba som ordningsvakt, befann han sig på Nöjet den 16?
Såg att han var kompis med TT:s pappa på Facebook. Måste kännas olustigt för honom att dottern till hans kompis blev utsatt för något/dräpt i samma hus.”
Citera
2022-11-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Du har redan sagt detta flera gånger i tråden. Vad baserar du det på? Jag tror polisen har väldigt mycket bevis emot dem.
Tror bara som jag skriver. Blir svårt att få dom dömda om dom har gjort det. Det ska bevisas i rätten att det är dom. Inte säkert att det är dom. Är det dom så måste bevis finnas. Annars går dom fria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in