Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, Dumpen skapar inte offer. Förövarna skapar offer, både dem de ger sig på och sina egna anhöriga - och det gäller oavsett om de tar livet av sig eller inte.
Att deras anhöriga blir offer är deras skuld, ansvaret ligger inte hos dem som avslöjar dem.
Det där är skitsnack.
Förövarna är sällan några charmiga välpolerade herrar som väcker gillande.
Det är inte så att barnen är med äcklen för att de så attraktiva, utan för att de är manipulerade och ofta skadade barn.
Ja, ditt intensiva försvar av gäddorna ger absolut kräkkänslor.
Jag försvarar ingen. Jag är enbart kritisk i mitt tänkande. Och det behövs, också även mot Dumpen, då de inte kan eller ska stå över det.
Såklart inte. Skickar man meddelande och dick-pics till någon man tror är fjortis så ska det såklart bli följder. Frågan är dock i hur stor utsträckning. I många fall så går de långt utöver det som skulle kunna ses som allmänintresse. Kanske ett samtal med de närmsta hade räckt?
Såklart manipulerar pedofiler barn för sina egna sjuka sexuella begär. Men nu pratar vi om fiskare som manipulerar utvecklingsstörda personer också i somliga fall. Det känns lite som en gråzon, hur creepy svaren än må vara.
Edit: Somliga tycker det är värt det.