2022-11-20, 19:05
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Antar att många inte är pigga på att dejta i snöväder/höstrusk eller? Har sambo så är inte ute på Tinder nu men antar att det är skaplig lågsäsong för de som dejtar dessa månader?

Är det inte tvärtom? Mindre annat kul att hitta på och mysigt att ha sällskap i soffan när det är kallt och mörkt. Man brukar väl kalla vinterhalvåret för "cuffing season" för att fler är intresserade av att binda sig i en relation då än under sommaren när det finns mer kul att göra som singel.
Citera
2022-11-20, 19:34
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Är det inte tvärtom? Mindre annat kul att hitta på och mysigt att ha sällskap i soffan när det är kallt och mörkt. Man brukar väl kalla vinterhalvåret för "cuffing season" för att fler är intresserade av att binda sig i en relation då än under sommaren när det finns mer kul att göra som singel.

Jo så kan det vara men det förutsätter ju att man har nån att dejta som det kan bli något seriöst med. Att dejta någon mer stadigvarande är perfekt under hösten/vintern då man kan sitta hemma hos någon och mysa, se på film osv men då ska man ju ha träffat nån några ggr så att något kanske är på gång. Att ge sig ut och dejta ”nya” personer är ju lite segare i dåligt väder, sedan är ju folk bortresta / träffar släkt under jul och nyår och har då mindre tid att ses.
Citera
2022-11-21, 08:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Jag körde ju guld i en månad för att testa och fick häromdagen en like av en profil utan bild eller text så jag tänkte jag skulle matcha och fråga hur det går överlag med en så givande profil.
Har inte fått något svar alls och tänkte ta bort matchningen men det går inte, får upp ett felmeddelande bara hela tiden. Jävligt skumt eller?
Citera
2022-11-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Jag får upp profiler för ofta och för många för som är tjejer som bor i åt helvete långt ifrån. Det händer mig dagligen, verkar vara väldigt många på resande fot hyfsat nära mig från djupaste Norrland som exempel. Sundsvall, Luleå ligger som långt ifrån mig man kan komma typ så det verkar skumt att det händer så ofta. Verkar vara lite för ofta för att norrländska brudar ska vara på genomresa. Måste försöka matcha med en sån brud ändå för att se hur det verkligen ligger till.

Har varit en hel del I både Norrland och Stockholm och det har alltid varit lättare att få dejter och ligg med tjejer från Norrland än i Stockholm. Större konkurrens i Stockholm kanske?
Citera
2022-11-21, 14:17
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro
Har varit en hel del I både Norrland och Stockholm och det har alltid varit lättare att få dejter och ligg med tjejer från Norrland än i Stockholm. Större konkurrens i Stockholm kanske?

I Stockholm finns det väl mer att göra också? På en liten ort så är möjligheten till fritidssysselsättningar mindre så intresset för att dejta blir större gissar jag?
Citera
2022-11-21, 14:27
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Fick ett plötsligt mess från en av tjejerna jag trodde hade ghostat mig helt, tyvärr den minst intressanta av dom.
Hon har säkert blivit dissad eller dissat någon som stod högre upp i rankingen än mig själv antar jag. En del av Tinder-spelet.
Får se lite hur jag fortsätter med henne.

Jag hade definitivt inte svarat eller träffat henne. Om hon inte har någon bra ursäkt om den låter trovärdig. Vill du verkligen träffa en tjej som dissat dig? Hon har missat sin chans.

Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place

Min erfarenhet är att de alltid är lågsäsong runt den här tiden. Plus alla mår dåligt pga inflationen också. Har varit singel ett par år nu så efter nyår brukar det gå mot bättre tider på dejtingmarknaden.
Senast redigerad av Klappasäften 2022-11-21 kl. 14:29.
Citera
2022-11-21, 15:39
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro

Jag tror det beror på att norrländska tjejer är vana vid avstånd. 2 timmar är typ "gångavstånd" för en tjej i Norrland. Medans en tjej i sthlm vill väl knappt röra sig utanför tullarna för en dejt för det är "tidskrävande", "jobbigt". Blir nog lätt så i storstan där bekvämligheten sätter sina spår. Jag hade badat i fitta varje vecka om jag bodde på en central adress i sthlm det är en sak som är säker. Därav blir jag fundersam hur vissa misslyckas gång på gång som verkar bo på "rätt adress" eftersom tjejer blir våta i brallan av det.
Citera
2022-11-21, 17:58
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag hade definitivt inte svarat eller träffat henne. Om hon inte har någon bra ursäkt om den låter trovärdig. Vill du verkligen träffa en tjej som dissat dig? Hon har missat sin chans.

Hon hade väl en sorts ursäkt åtminstone. Jag har ingen aning om jag vill träffa henne än.
Jag är ju inte ”dissad” än, man får väl ändå ta i beräkningen att folk har ett liv utanför Tinder också.
Citera
2022-11-21, 20:13
Medlem
Citat:
Hon hade väl en sorts ursäkt åtminstone. Jag har ingen aning om jag vill träffa henne än.
Jag är ju inte ”dissad” än, man får väl ändå ta i beräkningen att folk har ett liv utanför Tinder också.
Fetat: exakt!

Hon kan ha stängt av sina notiser. Hon kan ha missat att du skrivit i den allmänna röran på hennes konto. Du kan ha varit hennes andra eller tredje eller fjärde val. Hennes mormor kan ha dött. Vem bryr sig? (Även fast det sista ju är sorgligt.) Om du är intresserad så kör på.

Vad hade hon för ”ursäkt”? Hur länge hade svaret dröjt från henne?
Citera
2022-11-21, 21:54
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Fetat: exakt!

Hon kan ha stängt av sina notiser. Hon kan ha missat att du skrivit i den allmänna röran på hennes konto. Du kan ha varit hennes andra eller tredje eller fjärde val. Hennes mormor kan ha dött. Vem bryr sig? (Även fast det sista ju är sorgligt.) Om du är intresserad så kör på.

Vad hade hon för ”ursäkt”? Hur länge hade svaret dröjt från henne?

Det var väl fem dagar ghostande. Ursäkten var att hon jobbat natt den veckan. Men det är ändå rätt oviktigt i det stora hela enligt mig. Hon kan ha varit på dejt med 5 andra, det rör mig egentligen inte alls då jag inte sitter och ”väntar” på att hon ska höra av sig.
Hon är ingen som bombar ut mess så jag får tyda det som att hon antingen är rätt inaktiv alternativt inte så värst intresserad.
Citera
2022-11-21, 22:06
Medlem
Citat:
Det var väl fem dagar ghostande. Ursäkten var att hon jobbat natt den veckan. Men det är ändå rätt oviktigt i det stora hela enligt mig. Hon kan ha varit på dejt med 5 andra, det rör mig egentligen inte alls då jag inte sitter och ”väntar” på att hon ska höra av sig.
Hon är ingen som bombar ut mess så jag får tyda det som att hon antingen är rätt inaktiv alternativt inte så värst intresserad.
Du verkar ha helt rätt inställning.
”Rådet” du fick från annat håll att kategoriskt känna sig dissad och därför ghosta tjejen för att hon inte skrivit ett svar under x tidsrymd tyckte jag lät märkligt.
Citera
2022-11-21, 22:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Du verkar ha helt rätt inställning.
”Rådet” du fick från annat håll att kategoriskt känna sig dissad och därför ghosta tjejen för att hon inte skrivit ett svar under x tidsrymd tyckte jag lät märkligt.

Orkar inte riktigt bry mig vad andra tycker man ska göra. Jag hade ju t.ex massa obesvarade chattar liggande och det var ju också piss enligt vissa.
En tjej tog ju liksom flera veckor på sig att svara och henne gick jag på dejt med till slut. Nu hade vi noll kemi men vem vet det innan, hade jag följt råden här att avmatcha efter nån dag eller två utan svar hade jag aldrig gått på den dejten.

Jag är inte ute efter att bara komma innanför trosorna på nån tjej heller för den delen så jag är rätt chill med mitt ”game” på Tinder. Swipar selektivt och försöker hitta något vettigt att lägga energin på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in