2022-11-21, 19:57
Medlem
Key Points från P7-undersökningarna

MH
Droger, alkohol:
- Ojämnt och relativt frekvent och omfattande alkoholanvändande
- Ofta intill påtaglig, ibland redlös, berusning.
- MH uppger att hon druckit sådana mängder alkohol att hon drabbats av minnesluckor.
- MH brukade cannabis, senast under augusti månad 2022

Psykiska problem:
- Begåvningsprofil ”klart under genomsnittet”.
- Svårigheter inom autismområdet
- ADHD (diagnos sommaren 2022)
- Tidigare vidtagit självskadehandlingar; försök till strypning och lindrigare tablettintoxikationer.
- Upplevt hallucinationer vid flera tillfällen. Hörselhallucinos i form av kommenterande röster med nedvärderande innehåll. Vid cannabisbruk såväl hallucinationer som vanföreställningar av bisarr och paranoid karaktär då hon bland annat trott att det fanns demoner i lägenheten där hon befann sig.

Under natten:
- Drack ett par glas vin samt motsvarande tolv centiliter starksprit under kvällen/natten. Ingen narkotika. Uppger att hon under stora delar av tiden för de misstänkta gärningarna varit påtagligt berusad. Hon kunde dock detaljrikt redogöra för upplevelser, känslor och händelseförlopp under motsvarande tid.

- JJ hamnade i handgemäng med Tove
- JJ ska ha pratat med ordningsvakter och poliser utanför lokalen utan att dessa vidtagit åtgärder
- På plats i lgh har MH gått och lagt sig medan Tove och JJ satt sig i köket för att diskutera
- MH uppger att Tove senare under natten lämnade lägenheten och att MH själv då varit illamående och kräkts på golvet i badrummet
- MH nekar till att hon utövat något våld mot Tove eller att hon bevittnat något våld mellan JJ och Tove utöver handgemänget inne på nattklubben.

JJ uppger:
- JJ medger visst alkoholintag vid tiden för gärningen men det finns inga hållpunkter om att hon skulle ha varit påtagligt berusad.
- JJ menar att Tove slagit henne och att man därför gått hem till JJ:s lägenhet för att prata ut.
- Konflikten löste sig och efter detta ska Tove ha lämnat lägenheten
- JJ tog därefter hand om MH som mådde dåligt efter utekvällen.
- JJ åkte därefter hem till sin mamma för att sova
Citera
2022-11-21, 19:57
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis. Vi vet inte hur hårt han håller i det där. Lösare eller hårdare än i travtömmarna kanske vi aldrig får veta.

Har haft pojkvän från Israel och varit där själv, har en nära vän som är jude dock inte från Israel tycker de är trevliga. De flesta är inte mera religösa än vad vi är som kallar oss kristna. De har sina högtider och vi har våra.
Citera
2022-11-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Mamsi är halvtysk

JJ’s mamsi?

Och TT har också tyskt påbrå.

Och JJ’s släkt utvandrade från Nederländerna till Israel. JJ’s farfars far och mor alltså.
Citera
2022-11-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Klicka på länken och klicka sedan där det står ladda ner i den blå rutan.
Filen hamnar på din hårddisk, eller under filer i telefonen.
Den öppnas inte automatiskt utan man måste manuellt söka upp filen och och öppna filen.

Yrs jag vet hur det funkar, men den laddas inte ner för mig
Citera
2022-11-21, 20:01
Medlem
Citat:
Har haft pojkvän från Israel och varit där själv, har en nära vän som är jude dock inte från Israel tycker de är trevliga. De flesta är inte mera religösa än vad vi är som kallar oss kristna. De har sina högtider och vi har våra.

Jag har kunskapen om tvärtom från just Israel. Oerhörd disciplin, familjen skyddas och att jobba och göra rätt för sig är oerhört viktigt och att man löser saker inom familjen eller släkt innan man ber om hjälp!
Ofta målmedvetna och drivande och slår sig fri tidigt är vanligt för att visa att man klarar sig själv.
Citera
2022-11-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Yrs jag vet hur det funkar, men den laddas inte ner för mig

Laddade upp filerna på en annan sida, testa igen:

https://pdfhost.io/v/WLo7WF28Z_Eksjo_TR_B_187722_Aktbil_69

https://pdfhost.io/v/mo9u.a2Fe_Eksjo_TR_B_187722_Aktbil_73
Citera
2022-11-21, 20:04
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Minns ett inlägg från början i tråden där hennes far beskrevs som …..kommer inte ihåg men det var något negativt.

Det här inlägget kanske? Möjligt att det finns fler på samma tema.

Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag har vänner och familj i Vetlanda och alla säger likadant . Både JJ och hennes pappa är helt psyko i huvudet. Det är så dom beskrivs .
JJ ska tydligen också skrivit saker på en tjejs bil.
Ja det är som du säger . Det är toppen på ett isberg.
[...]
https://www.flashback.org/sp82389706
Citera
2022-11-21, 20:05
Medlem
Citat:

Många religösa oavsett tro är det inte så mycket mer än på pappret.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-21 kl. 20:12.
Citera
2022-11-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om det inte längre finns brottsmisstanke om människorov så avskrivs den. I fall där den den häktade står anklagad initialt för människorov och det senare visar dig handla om enbart mord, så avskrivs den misstanken om människorov I detta fall står människorov kvar, även efter kroppen hittats.
Som jag tolkar det stödjer detta teorin att det var en planerad handling.
Citera
2022-11-21, 20:11
Medlem
Citat:
Om hon sov hos mamma och hon har väl varit dit förut och mamman har Wi-Fi så borde hennes mobil kopplas upp till routern. Då ser polisen vilken tid hon kom dit.

Låter rimligt. Om sant så börjar söndagen klarna lite mer i tidslinjen.

Hon kör mot pappa på natten.

Ute och kör efter att blivit skjutsad strax före till McD.

Och sover hos mamma.

Varför inte kvar i sin egen lgh efter en lång natt? Lär ju polisen undra.
Citera
2022-11-21, 20:14
Medlem
Är det bara jag som efter det senaste blivit övertygad om att det är den grannen som skjutsade JJ som mördade TT? Allt stämmer ju plötsligt igen då jag var övertygad om det från början. Tyvärr så har han lyckats plantera sin version till och med i poddar.. TT låg ju i hans baklucka när han skjutsade JJ till McD. Han blev orolig då JJ såg att TT cykeln, som han inte hade en aning om innan, var kvar 1 timme efter att hon skulle ha lämnat JJ. JJ undrade också och gav sig ut för att leta tillsammans med MH...osv.
Citera
2022-11-21, 20:15
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Källa på att hon är jude? Jag utgår från att du klarat gymnasiet (inklusive religionskunskap) med godkända betyg?

Hon är inte jude om inte hennes mamma är det, vilket det inte finns belägg för. Vad hennes pappa är är oväsentligt; judendom ärvs på mödernet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in