2022-11-21, 19:30
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Kanske missuppfattat men förstod de som att routern loggar att mobilen bara känner av Wifi, utan att ansluta
TT's mobil följde ju med jj till donken, de framkom rätt tidigt och även att T's mobil skulle varit i lägenheten efter donken besöket.
Jag tror de finns ordentligt med teknisk bevisning,

Ja men nu vill jag inte beskydda JJ på något vis men telefonen har väl då anslutit till alla routrar i huset isf ???
Citera
2022-11-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Precis.Dessa frågor är viktigast. Vittnena till örfilen/slaget har så klart lämnat uppgifter till polisen.

Vem är det som Tove försvarar så intensivt så hon slår.?
inför andra.. Och eftersom Tove beskrivs som snäll så lär hon ha ångrat sig eller hur?
Tove var kanske berusad men ändå..
Johanna skulle inte kunnat påstå att Tove slog om inte detta var sant.
Vittnen måste ha sett..
och Tove blev rädd att bli polisanmäld,därför följde hon med till Johanna.

Tror tveklöst att det är TT’s syster. Relationen de har går inte att jämföra med andra relationer.
I podden beepas två ord efter varandra när vännen ska prata om vem det var som TT försvarade så intensivt, och det lät som typ ”Toves *beep* *beep* dvs ”Toves syster + systerns namn”. Jag kan ha fel, men de andra beepen över namnet var dessutom väldigt korta och tvillingen har ett väldigt kortstavat namn.
Tycker själv att det förklarar mycket om det skulle vara hon.
Citera
2022-11-21, 19:32
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Visade min mor dessa P7orna som jobbar på PIVA(Psykiatrisk intensivvårdsavdelning) och har gjort i hela sitt liv.
Hennes snabba kommentar:
MH: Ojdå, mycket problem. Riskperson. Troligtvis en del sanning och mycket lögn.
JJ: Det där är en farlig människa, skulle definitivt haft en mer utförlig undersökning och framförallt en diagnos. För många punkter som säger "jag är herre på täppan".

Håller med din mor. Hela JJ:s undersökning handlade om hur perfekt hon är. Hon har koll på allt, för henne är allt enkelt, alla delar av livet hanterar hon galant och bättre än de flesta.
Senast redigerad av ellaaa 2022-11-21 kl. 19:34.
Citera
2022-11-21, 19:32
Medlem
P7-orna är den första gången jag läst något om något handgemäng mellan TT och JJ, noterade också att både JJ och MH nämnde det. Har något om detta nämnts tidigare?
Citera
2022-11-21, 19:34
Medlem
Citat:
va?

Då tar vi det igen. Religionskunskap från mellanstadiet nånstans.

Är papsi jude och mamsi svensk. Då blir hon inte judinna. Men samtidigt är det pappans ansvar att uppfostra henne enligt judiska traditioner.

Det har han kanske misslyckats lite med och hon hänger hellre i kyrkan.

Där MUSIKEN kan ha varit den dragande faktorn och inte religionen i sig.

Eller så är mamsi aktiv kristen.
Jesus-styrd s a s.

Vi snackar Vetlanda och det är inte direkt judendomen centrum på jorden.
Bibelbältet står sig starkare än en enstaka inflyttad jude s a s.

Sånt brukar smålandsbor ha lite koll på.
Citera
2022-11-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Håller med din mor. Hela JJ:s intervju handlade om hur normal och perfekt hon är. Hon har koll på allt, för henne är allt enkelt, alla delar av livet hanterar hon galant och bättre än de flesta.
Lite så, ingen är så perfekt. Om uppväxten nu var så perfekt, varför flytta runt i skåne flera gånger och sen bosätta sig långt därifrån? Varför skiljer sig föräldrarna om allt var så perfekt?
Det värsta är om hon är skyldig men lyckas prata sig ur det hela. hoppas verkligen det finns tillräckliga bevis.
Citera
2022-11-21, 19:37
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Tror tveklöst att det är TT’s syster. Relationen de har går inte att jämföra med andra relationer.
I podden beepas två ord efter varandra när vännen ska prata om vem det var som TT försvarade så intensivt, och det lät som typ ”Toves *beep* *beep* dvs ”Toves syster + systerns namn”. Jag kan ha fel, men de andra beepen över namnet var dessutom väldigt korta och tvillingen har ett väldigt kortstavat namn.
Tycker själv att det förklarar mycket om det skulle vara hon.
Du kan naturligtvis ha rätt, men det första beep kan även vara bästis, kusin, etc. TTs syster har varit folkbokförd i Linköping sen augusti-21, säger ju inget om var hon brukade befinna sig förstås.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
så det finns bara kyrkor och församlingar i småland menar du? vilken värld bor du i?
har aldrig varit med om att idrott, scouter eller fritidsgården i bygden varit i kyrkans bedrift.
Köraktivitet är oftast förknippat med kyrka, men resten? nae.

Då är du dåligt påläst, det kan nog tusentals i flashback intyga !!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Är papsi jude och mamsi svensk. Då blir hon inte judinna. Men samtidigt är det pappans ansvar att uppfostra henne enligt judiska traditioner.

Jesus-styrd s a s.

Min mening med det hela var nog menat att om han är hårt troende så hade han hellre låst in henne än att hon går till kyrkan. Både religion och kvinnosyn är fruktansvärd i Israel.
Lite det spåret jag var inne på.
Nu vet vi ju dock inte om han är troende, men dom brukar hålla rätt hårt i det där.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Usch, är det bara jag som tycker att det är sorgligt att läsa MH:s utredning? Adopterad efter 9 månader, bara det och vad det gör med en människa känslomässigt att få anknytningsbanden brutna och flytta till en helt ny och främmande familj och kultur. Se annorlunda ut än majoriteten i småstaden, möjligen ha en icke-accepterad sexualitet i den frikyrkliga (dömande?) miljön, ingen självkänsla, alla psykiska svårigheter, ångest osv… På bilder och filmer ger hon intrycket av ett barn.

Nu menar jag inte att ta ifrån eventuell skuld från MH, om det är så att hon varit delaktig eller undanhåller sanningen. Men det är inte så konstigt att någon som hon dras in i osunda och toxiska sammanhang och relationer. Hon vore det perfekta bytet.

Skillnaden från beskrivningen av JJ är ju extremt tydlig. Men att JJ inte skulle ha grandiosa och sociopatiska tendenser betvivlar jag starkt, med tanke på vad så många i hennes omgivning berättat (och med tanke på att hon efter att ha dödat någon väljer att gräva ner (!!) offret, blåljuga, och nu sitter och säger att hon ”sörjer sin vän”).

Kan en tillräckligt hög intelligens hjälpa en att dölja sådana sidor?

Håller med synd om MH.
Men JJ som har haft så bra uppväxt och lätt för sig i skolan hur kunde hon bli det hon blev? Då är det ju synd om henne också för tror inte hon valt det själv

😢😢😢
Citera
Medlem
Citat:
så det finns bara kyrkor och församlingar i småland menar du? vilken värld bor du i?

I en värld där du inte kan läsa.

Citat:
har aldrig varit med om att idrott, scouter eller fritidsgården i bygden varit i kyrkans bedrift.
Köraktivitet är oftast förknippat med kyrka, men resten? nae.

Nu sa jag ju uttryckligen att idrott inte är det, men scoutkår (Unga Viljor finns överallt i Småland) och barn- och ungdomsaktivitet finns definitivt i kyrklig regi på många ställen. Särskilt om man tar sig utanför städerna, som i t.ex. Nye.
Citera
2022-11-21, 19:38
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Jesus-styrd s a s.

Mamsi är halvtysk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in