2022-11-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Har problem att ladda ner från den verkar det som

Synd. Någon som är bättre på sånt här än mig kanske hjälper till på annat sätt sen
Citera
2022-11-21, 17:27
Medlem
Bajslukts avatar
Jag vet att svarta kvinnor många gånger ser ut som män.

Men är det säkert att denna "Maja" inte är en transa? Det ser verkligen ut som en man.

Mångkulturen har skördat ännu ett liv. Statistiskt sett, så är det mest sannolikt att den svarta personen var den som skötte det primitiva våldet.

Har det kommit fram om det är ett hatbrott?

Offret är en svensk tjej, gärningskvinnorna är en judisk tjej och en negress.
Senast redigerad av Bajslukt 2022-11-21 kl. 17:30.
Citera
2022-11-21, 17:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Har problem att ladda ner från den verkar det som
Klicka på länken och klicka sedan där det står ladda ner i den blå rutan.
Filen hamnar på din hårddisk, eller under filer i telefonen.
Den öppnas inte automatiskt utan man måste manuellt söka upp filen och och öppna filen.
Senast redigerad av Pandalina4 2022-11-21 kl. 17:30.
Citera
2022-11-21, 17:28
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Brunnen borde väl vara kollad? annars är det helt jävla otroligt

Det får vi hoppas, brunnar är högintressanta.
Citera
2022-11-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Från artikeln:

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-21/extra-mordmisstankta-20-aringen-pastar-att-tove-levde-nar-hon-lamnade-lagenheten
De har planerat att säga detta känns det som? ”Tove lämnade lägenheten, vi har inte gjort något, M var full och mådde dåligt hon trillade i golvet och spydde så jag fick hjälpa henne”. Så mycket lögner. Jag antar man har förhört hennes mamma om hon sov där. Tror ni mamman hade kunnat ljuga för sin dotters skull? Det finns dock för mycket bevis mot dem, som bilen som kört fram och tillbaka, eller menar J hon åkte till sin mamma kl 06/07 på morgonen?

Jag undrar om deras historia har ändrats lite nu? Detta i P7orna är väl vad de sa i början när de häktades, innan kroppen hittades.
Citera
2022-11-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
varför ska jag läsa en felaktig artikel? jag har läst originalet och det är det som stämmer.
har inte sagt att hon pratar sanning, har sagt att aftonbladets citering är felaktig.

hör du inte hur illa det låter?
du har ju sett originalet? menar du att aftonbladet har rätt och att MH i sin egna historia har fel av vad hon själv har sagt?

Hade du läst artikeln så hade du förstått att inte kalla Skaraborg2 för lögnare.
Dessutom finns det flertalet i tråden som är intresserade av fallet. Men inte av erat tjatter. Ta den här diskussionen via pm i stället.

Nu går jag in i tråden om Dahlsjö-fallet en stund och vad som hände 1965
Citera
2022-11-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vem ska vi tro, polisen eller Expressen?

02 tillbaka från Nöjet troligen. 02:45 går färden mot McD troligen.
2:00 tillbaka från nöjet

2:30 är tidpunkten JJ och MH säger att TT lämnar. Det blir häktade för människorov den tidpunkten, innan mord och brott mot gravfriden läggs till.

2:30-2:45 har vi allt oljud i lägenheten. Grannarna under är uppe och knackar på vid 2 tillfällen.

2:45 kanske är när grannen under pratar med JJ i trapphuset, så färden till McDonald sker lite senare.
Citera
2022-11-21, 17:33
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Va!?! Var har du fått det ifrån?

Dom ska INTE läsa förundersökningen innan! Dom ska döma utifrån vad som presenteras av åklagaren och försvaret under rättegången.
Ja men handlingarna måste de ju få vid rättegången?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Funderar på om M säger att hon sov kvar hos JJ själv eller vad hon sagt? JJ säger att hon sov hos sin mamma.
Det logiska vore att Maja får chansen att nyktra till och att Johanna
sedan kör henne hem ,därefter kör Johanna hem till sin mamma.
Dessa oklarheter lär utredas av förhörsledaren, och innan dess vet vi inga detaljer.
Att Tove slagit Johanna inne i lokalen eller därutanför Nöjet, måste ha uppmärksammats av flera personer. Det hade kunnat blivit en polisanmälan direkt där o då.
Antar att Tove insåg att det slaget kunde ha lett till en polisanmälan,
därför ville hon reda ut slaget o påstådda otroheten direkt med Johanna,
och det var orsaken till att Tove följde med till J,s bostad. Begripligt.
Vem som begått otroheten är fortfarande höljt i dunkel, och att en sådan bagatellartad händelse
ledde till ond bråd död är märkligt.
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Paragraf-7 undersökningar

(credd: thevowww, skogsnosse)

MH

Alt 1: https://ibb.co/album/18jvYf
Alt 2: https://delafil.se/65b0a14c603ca50f/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_69.pdf

JJ

Alt 1: https://delafil.se/fc697e3b10abc225/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_73.pdf
Alt 2:

JJ
Alt 2:
https://ibb.co/album/LSvj5s
Citera
2022-11-21, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
MH har snackat, JJ kommer hålla käft genom hela rättegången. MH klarar sig undan med medhjälp, JJ kan se fram emot oändliga mängder lebbsex med Arbogakvinnan.

Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Jag sitter förstås inte på facit, men min gissning är att JJ är psykfallet som begick mordet och MH hennes fangirl som var på fel plats vid fel tillfälle, och på grund av lågbegåvning och jagsvaghet valde att hjälpa JJ istället för att ringa polisen.

Ibland är det fan för enkelt. Nu är ovanstående killgissningar bekräftade. Vid det lär laget lär MH ha krackelerat fullständigt, det blir intressant att se hur länge JJ klarar av att hålla sig iskall men det börjar väl stå ganska klart vad som har hänt? JJ är drivande och intelligent, MH har hängt på pga hon är ett efterblivet får.
Citera
2022-11-21, 17:39
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
De har planerat att säga detta känns det som? ”Tove lämnade lägenheten, vi har inte gjort något, M var full och mådde dåligt hon trillade i golvet och spydde så jag fick hjälpa henne”. Så mycket lögner. Jag antar man har förhört hennes mamma om hon sov där. Tror ni mamman hade kunnat ljuga för sin dotters skull? Det finns dock för mycket bevis mot dem, som bilen som kört fram och tillbaka, eller menar J hon åkte till sin mamma kl 06/07 på morgonen?

Jag undrar om deras historia har ändrats lite nu? Detta i P7orna är väl vad de sa i början när de häktades, innan kroppen hittades.

Bilen om man inte ser Regnr eller ser vilka som sitter i bilen är det giltigt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in