2022-11-21, 08:45
  #2401
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Lyssna på debatter där SD deltar. Läs deras partiprogram. Aldrig att de skulle tillåta sharialagar i Sverige. Aldrig.
Okej, att vara sosse är att förespråka sharialagar?

Du är helt obegriplig ibland.
Är du helt säker på att du inte är internaliserad tjej?
Citera
2022-11-21, 09:37
  #2402
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Förtal handlar om att man helt enkelt pratar skit om en person, på ett sådant vis att denna kan ta allvarlig skada av skitsnacket. Skitsnacket kan vara sant, men det kan också vara falskt. Förstår du bättre då vad förtal är? En man/kvinna kan alltså ha blivit våldtagen, men ska ge fan i att sprida ut det till kreti och pleti på ett sätt som kan drabba förövaren på ett mycket negativt sätt. För då kan förövaren anmäla offret för förtal.

Du menar det avsnitt där hon möter Bj*rn Hurt*ig? Ja, jag såg det. Men det var ett tag sedan. Vad tänkte du på gällande detta? De verkade gilla mötet med varandra. Det var vad jag minns.
Nu är jag inte intresserad av dina hemmasnickrade definitioner av förtal.
Det verkar som du helt missat alla de tusentals män som förlorat jobbet och sina karriärer efter metoo, trots att ingen av dem faktiskt dömdes för något.
Citera
2022-11-21, 14:16
  #2403
Avslutad
Samtyckeslagen är naturligtvis en total katastrof för män. Se fortsättningen på eländet:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/nathat-mot-advokat-efter-orden-om-sex-pa-fyllan/

Den är naturligtvis kul för kvinnor. Ännu mer makt att förgöra andras (mäns) liv efter godtycke. Såklart.

Den man idag, som inte filmar / spelar in sina ONS, eller avhåller sig helt är idioter. Tyvärr.
Citera
2022-11-21, 14:18
  #2404
Medlem
Jag har två vuxna döttrar. Båda gångerna jag födde så trodde jag att jag väntade grabbar.......och jag hade ingen tanke ÖHT bu eller bä kring kön........MEN IDAG är jag överlycklig att jag inte fick ngn grabb. STACKARS alla unga män.
Citera
2022-11-21, 14:22
  #2405
Avslutad
Köper man sina horor i Berlin eller Köpenhamn har man.... NOLL problem, i svedala kan det ofta bli en katastrof med ett sketet ONS. NOLL rättssäkerhet, som den kvinnliga advokaten konstaterat tidigare, och hon har praktisk ERFARENHET från domar, och rekommenderar män att INTE ha ONS speciellt om de druckit innan. ALL JÄVLA BEVISBÖRDA LIGGER PÅ SNUBBEN.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/nathat-mot-advokat-efter-orden-om-sex-pa-fyllan/

I stort sett är det olagligt att knulla i vårt land, om du inte vill riskera bli anklagad för våldtäkt.
Citera
2022-11-21, 16:43
  #2406
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du har läst som en kratta inser jag nu.
Jag har aldrig påstått att ingen oskyldig dömts. Vad jag har påstått är att det är osannolikt att 300 personer sitter oskyldigt dömda för oaktsam våldtäkt/våldtäkt.
För det första är det osannolikt att 300 personer blivit oskyldigt dömda för oaktsam våldtäkt, då det endast är 31 personer som blivit dömda för brottet i Sverige.
För det andra är det osannolikt att det sitter 300 personer oskyldigt dömda för våldtäkt, då beviskraven är hårda. Någon enstaka sitter förmodligen oskyldigt dömd, men det är ytterst osannolikt att det rör sig om så många som 300, eller ens 30.
För det tredje var det inte ens en svensk studie.

Nej, givetvis vill jag inte att oskyldiga ska dömas till fängelse. Men läs FUP:ar och domar. Läs förhören med MGM. Säg mig sedan att de inte är skyldiga. En hel del sätter som sagt dit sig själva. Dribblar bort sig själva fullständigt så det blir rejält uppenbart att de är skyldiga. Och skyldiga som är bevisat skyldiga ska sitta i fängelse.
Det är du som påstår att de sitter för oaktsam våldtäkt.
Inte jag.

Jag påstår att de sitter i fängelse oskyldiga till brottet de anklagas för.

Du verkar inte se det som ett problem, för du reser inte ett enda finger för att ta reda på om det är sant.

Hur du kan vara så övertygad om att påståendet är fel, begriper inte jag.
Vad tror du om den här världen egentligen?
Citera
2022-11-21, 16:44
  #2407
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han är väl ändå pensionär? Så han kanske inte riktigt behöver något toppjobb längre? Det han behöver och verkligen behöver är sin frihet. Att kunna gå ut och andas frisk luft när han vill, resa iväg om han vill, äta när han vill osv. Och det kan han, eftersom han inte blev dömd till fängelse. Visst: att bli dömd av pöbeln är illa. Men att bli dömd till fängelse och sitta inne. Då är en person berövad på det viktigaste man har: sin frihet. Som de som suttit inne inser.
Oj, vad ihåligt det där lät...
Det är nästan så att du talar emot dig själv.
Citera
2022-11-21, 18:09
  #2408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Fan vad äcklig du är, du ska inte tala om för andra vad de behöver.

Jag känner folk som suttit inne. Tom. som suttit inne oskyldigt dömda. Dömda även av pöbeln. Vad tror du de tyckte var värst? Jo: den förlorade friheten. Den som alla vi andra tar för givet.
Givetvis tyckte de det var för jävligt att vara oskyldigt dömda och även för jävligt att vara dömda av pöbeln. Men det allra värsta var alltså den förlorade friheten. Det är jag rätt övertygad om att Lam*bertz också hade svårt med när han var häktad. Så. Det var väl ändå jädrigt bra tt han inte blev oskyldigt dömd och förlorade ännu mer av sin frihet. Vad är det för "äckligt" med att anse detta menar du? Hade du velat se honom bakom lås och bom?
Citera
2022-11-21, 18:11
  #2409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Okej, att vara sosse är att förespråka sharialagar?

Du är helt obegriplig ibland.
Är du helt säker på att du inte är internaliserad tjej?

Nej, det är det givetvis inte. Men nu sitter inte sossarna i regering. Inte SD heller. Men SD är största partiet på högersidan och det är högersidan som har regeringsmakten för närvarande. Och SD skulle aldrig tillåta sharialagar.
Citera
2022-11-21, 18:12
  #2410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nu är jag inte intresserad av dina hemmasnickrade definitioner av förtal.
Det verkar som du helt missat alla de tusentals män som förlorat jobbet och sina karriärer efter metoo, trots att ingen av dem faktiskt dömdes för något.

Ja, det har jag missat. Att det var tusentals som förlorade sina jobb pga. metoo alltså. Har du källa på det?
Citera
2022-11-21, 18:15
  #2411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är du som påstår att de sitter för oaktsam våldtäkt.
Inte jag.

Jag påstår att de sitter i fängelse oskyldiga till brottet de anklagas för.

Du verkar inte se det som ett problem, för du reser inte ett enda finger för att ta reda på om det är sant.

Hur du kan vara så övertygad om att påståendet är fel, begriper inte jag.
Vad tror du om den här världen egentligen?

Hur vet du att folk sitter oskyldigt dömda? Har du källor på det? Och varför gör du ingenting för att försöka få dem friade, när du nu vet att de sitter oskyldigt dömda?

Jag har alltså kämpat för att få oskyldigt dömd fri.
Citera
2022-11-21, 18:17
  #2412
Medlem
Missförstår man ett samtycke är man rentav efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in