Citat:
Ursprungligen postat av
Tryggve52
När vintrarna smyger sig på blir jag ofta påmind om mysiga sälen & fjällen och allt vad det har att erbjuda. Dock har jag aldrig förstått mig på syftet med snöskotrar och vilket syfte dom fyller, behöver man ta sig någonstans så använder man väl bilen - dom verkar ju heller inte ens få framföras på allmän väg, så vad fan har man dom till?
Det retar mig, då jag själv gärna hade haft en skoter men eftersom dom inte ens får framföras någonstans så ser jag ingen mening med att skaffa en, + att dom flesta som är till salu finns ju bara i Dalarna och uppåt. Är det brist på intresse i södra städer?
Som andra skriver, ta sig fram smidigt även i eländig terräng, ej vägar. Sen är det nog ett rent nöje för många med.
Hade en kollega som var från Umeå förr, hon sa att det va svinkul att köra runt på. Praktiskt fordon, ta dig lätt från punkt a till b.
Jag bor själv i de sydligare delarna av Sverige, ute på vischan. Jag körde alltid omkring på motorcoss även om jag skulle handla eller bara köra hem till någon polare.
Men man måste alltid ha i åtanke att sådana fordon får bara framföras på inhägnat område. Så vett o etikett och respekt för omgivningen så bör de inte vara några problem.
Mvh.