2022-11-21, 15:41
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Varför skulle man vilja ta sig fram där det inte finns någon väg? Det är därför jag drar slutsatsen att det bara är en leksak. Nu har jag fått svar av andra, du tillför ändå inget vettigt.

Gissar att du inte bor på landet. Ta sig fram till fots, på skidor eller skoter där det inte finns väg och upptäcka otillgängliga platser för att jaga, fiska och uppleva är en av huvudanledningarna att bo på landsbygden.
Citera
2022-11-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Därför att många terroriserar samhällen med dessa avgasbomber och dess oljud som de framför i rasande fart på gatorna utan hänsyn till omgivningen.

Låter ju som vilken bil som helst när du lägger fram det på det viset.
Citera
2022-11-21, 15:45
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Gissar att du inte bor på landet. Ta sig fram till fots, på skidor eller skoter där det inte finns väg och upptäcka otillgängliga platser för att jaga, fiska och uppleva är en av huvudanledningarna att bo på landsbygden.
Man behöver sannerligen inte bo på landet för att förstå fördelarna du skriver.

Användaren skämtar eller är bakom flötet på en nivå där det nog blir svårt att förklara ens enkla resonemang.
Citera
2022-11-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Finns många professionella användningsområden för vattenskoter, men samtidigt kan den inte göra något som ingen annan vattenfarkost kan göra. Snöskoter är dock extremt nischat utan några direkta substitut tillhands.

/AI

Skojar du?
Det är extremt mkt mer nytta än lek med en snöskoter.
Det används för att pista leder för bilar,skotrar,skidåkare, arbete j skogen, fiske och jakt (för att ta sig till ställen alltså, inte jaga från skotern, renskötsel, vanliga arbeten där terrängen är dålig vintertid, typ mobilmaster, kraftstationer, järnvägen.

Det är ett fåtal människor som lägger 150K på en skoter för att enbart leka.
Citera
2022-11-21, 16:27
Medlem
Hovslättsmannens avatar
I Norrland är det många som skaffar skoter som leksak. Det är nog ingen hemlighet.
Citera
2022-11-21, 16:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Låter ju som vilken bil som helst när du lägger fram det på det viset.

Verkligen inte. Bilar kör inte på det sättet, låter inte så illa och släpper inte ut avgaser på det sättet.
Citera
2022-11-21, 16:54
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Skojar du?
Det är extremt mkt mer nytta än lek med en snöskoter.
Det används för att pista leder för bilar,skotrar,skidåkare, arbete j skogen, fiske och jakt (för att ta sig till ställen alltså, inte jaga från skotern, renskötsel, vanliga arbeten där terrängen är dålig vintertid, typ mobilmaster, kraftstationer, järnvägen.

Det är ett fåtal människor som lägger 150K på en skoter för att enbart leka.

Tror du läste mitt inlägg lite för snabbt. Snöskoter är enligt min mening mer till nytta än lek, till skillnad från vattenskoter, där det finns många substitut tillhands.

/AI
Citera
2022-11-21, 17:08
Medlem
För att göra biljakter i snölandskap. Ex: A view to a kill, Die Hard 2.
Citera
2022-11-21, 17:14
Medlem
Där jag bor är snöskoter av någon anledning heligt. jävla skitfarkost som stinker och låter förjävligt.
Det roliga är att folk utan problem lånar 100-200 tusen kronor till en ny skoter samtidigt som huset förfaller och värmesystemet är från tidigt 1900 tal.

Dessutom är skoteroverall otroligt fult!
Citera
2022-11-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
BrotherXII skriver att de kan användas för att ta sig fram där det inte finns någon väg, och från detta drar du slutsatsen att det bara är en leksak? Hur tänkte du där?

Han tycker väl inte att det finns något nyttoskäl att ta sig fram där det inte finns väg. Hade det behövts komma dit hade man byggt en väg. Eller nåt sånt
Citera
2022-11-21, 19:52
Medlem
Perfekt som transportmedel i Stockholm.
Citera
2022-11-21, 20:37
Medlem
Symptms avatar
Vad är det med alla dessa värdelösa trådar där folk tycker saker och har svaret och sen "inte förstår vad meningen med det är?"

TS DU VET VARFÖR NÅGOT SOM EN SNÖSKOTER FINNS! ändå frågar du varför? VARFÖR undrar jag?

På riktigt.... detta är så jävla korkat alltså... men du förstår inte varför något finns och vad syftet är?

Varför svarar någon ens detta troll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in