2022-11-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Dunsarna oljudet etc. kan lika väl ha varit TT och JJ som hade försonings-sex på toan som ett pågående mord eller en kamp om den andres mobil.. vi vet inget!

Polisen går ju ut nu och varnar för den livsfarliga TikTok leken som verkar va populär bland ungdomar nu . ”Strypleken ”
Citera
2022-11-21, 09:44
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Polisen går ju ut nu och varnar för den livsfarliga TikTok leken som verkar va populär bland ungdomar nu . ”Strypleken ”
Men snälla..
Tror du alltså på riktigt att det är någon jäkla tiktoc-lek som utspelat sig i lägenheten?! Någon måtta får det väl ändå vara på fantasierna i tråden.
JJ OCH MH är på sannolika skäl misstänkta för mord, människorov och gravfridsbrott och INTE någon olyckshändelse i samband med tonårslekar som har gått snett.
Kvaliteten i tråden är stundtals skrattretande låg.
Förhoppningsvis framkommer nya fakta under dagen så man slipper massa dravel.
Citera
2022-11-21, 09:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tack!
Hon hittade på lögnen spontant när grannen frågar vad som händer och var hon är på väg. Dock blev hon överrumplad när han säger han kan skjutsa henne, för det förstör hennes riktiga planer. Det är därför hon funderar i 20 sekunder innan hon går med på det. Besöket till McDonalds var inte planerat, det var oväntat, ett stopp i planerna (om att skulle få bort lik, cykel och mobil).
J springer ju upp igen, säkert för att informera M om ändrade planer pga grannen ”förstörde” planen.

Jag tycker fortfarande det är konstigt med tystnaden, eller åtminstone inga skrik/högljudda bråk (av det vi har hört grannarna berätta). Strypning/kvävning känns som dödsorsaken, man kan inte få fram skrik om någon stryper luftrör och stämband. Däremot kan man försöka sparka sig loss, slänga sin kropp ”upp i luften” så personen som sitter på ens bröstkorg kanske tappar greppet. Kan ju vara Tove som har gett en ordentlig kamp tillbaka och därför hörs så pass höga dunsar när hon kämpar för att få bort J. Jag vet inte alls vilken roll M har här, ser henne inte som den som initierar det dödliga våldet. Men hon har nog hjälpt till med att hålla fast Tove. När grannen plingar på dörren tror de T är helt död, de håller bara andan och väntar på han ska gå igen, samtidigt som de är i chock. J håller fortfarande över hennes mun. M höll i benen/satt på dem men har släppt taget, hon är nog helt i chock. Då kan de sparkar (som grannen hör) vara T som med sina allra sista krafter försöker påkalla hjälp genom att sparka mot väggen, tills M tar tag i dem igen för att tysta henne och J fortsätta kväva henne med sin hand över hennes mun och all hennes vikt sittandes på hennes bröstkorg. Hemskt, kan inte ens föreställa mig hur Tove måste känt sista sekunderna av sitt liv. Hon kämpade nog hårt emot. Tror utredarna förhoppningsvis har sett skador på både J och M också.
OM J/ M suttit över bröstkorgen och T legat på rygg, lär det funnits gott om spår efter strid. Om T däremot legat på mage blir det knepigare, då hon haft svårare att komma åt gm.
Senast redigerad av sybel 2022-11-21 kl. 09:47. Anledning: korrigering
Citera
2022-11-21, 09:46
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Det är vi många som antagit sedan dag 1!!!!!
Tragiskt
Hade AW en hemlig relation med JJ när TT pluggade i Lidköping?

Nja om jag säger som så här, JJ har haft några ex där det varit struligt men AW är inte ett ex.
AW hade varit med T i 1,5år och då dom blev ihop, var JJ med den hon senare eldade dörren för.
Att dom inte umgicks längre har nog något med det JJ exet, repad bil och eldad dörr att göra.
AW bodde i Växjö när T bodde i Linköping o AWs bästa kompis hade under denna period ihop det med JJ.
Det kan däremot ha med AWs bästa kompis/granne att göra, som väl är ihop med Ts bästa kompis nu?
Citera
2022-11-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Men snälla..
Tror du alltså på riktigt att det är någon jäkla tiktoc-lek som utspelat sig i lägenheten?! Någon måtta får det väl ändå vara på fantasierna i tråden.
JJ OCH MH är på sannolika skäl misstänkta för mord, människorov och gravfridsbrott och INTE någon olyckshändelse i samband med tonårslekar som har gått snett.

Jag håller med dig! MEN samtidigt får man ha i beräkningen att tjejer som växt upp ihop på ställen som Vetlanda faktiskt ÄR mycket mer barnsliga än jämnåriga i större städer. Detta på grund av att småbarnsfadonerna sitter kvar hos många av dem.
Citera
2022-11-21, 09:50
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
OM J/ M suttit över bröstkorgen och T legat på rygg, lär det funnits gott om spår efter strid. Om T däremot legat på mage blir det knepigare, då hon haft svårare att komma åt gm.
Vilka spår kan man tänkas hitta (och på vad/vem) vid det förstnämnda fallet?
Hoppas inte bara på GM. Har för mig att polisen kom och gick under Söndagen till JJ för avstämning frågor-svar, innan teknisk undersökning av lgh em/kväll-natt.
Tid att duscha, byta om då i värsta fall.
Citera
2022-11-21, 09:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Väl resonerat!
Behöver inte ha varit droger och tejp men mobilen i sig kan ha en huvudroll i uppkomsten till bråket. Något de ville TT skulle radera?
Jag har spånat över om det kan vara så att J/M norpade Ts tfn när de kom till Js port och sprang upp till lgh. T jagar då efter. Det skulle förklara både "spring I trappan" och att T befann sig i lgh hos sin "fiende".
Citera
2022-11-21, 09:55
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake

Det finns en annan lek där de sätter händerna bakpå huvudet, varpå en bakom slår till med handflatan.

Om det är en Tik Tok-lek har jag ingen aning om. Men har sett ungdomar ta i "för kung och fosterland".

Har svårt att se att TT skulle gå med på någon form av dessa lekar, i det sällskapet, mitt i natten.
Citera
2022-11-21, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Men snälla..
NoseLake och "Lisa,n för 500kr" vem ska man tro på när de drar igång dödsångesten för femte gången.
Citera
2022-11-21, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det finns en annan lek där de sätter händerna bakpå huvudet, varpå en bakom slår till med handflatan.

Om det är en Tik Tok-lek har jag ingen aning om. Men har sett ungdomar ta i "för kung och fosterland".

Har svårt att se att TT skulle gå med på någon form av dessa lekar, i det sällskapet, mitt i natten.

Hon är läkarstudent och har en del kunskap om hur farliga såna lekar kan vara. Sen känns det konstigt att testa strypleken mitt under ett försoningssamtal.
Citera
2022-11-21, 10:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Vilka spår kan man tänkas hitta (och på vad/vem) vid det förstnämnda fallet?
Hoppas inte bara på GM. Har för mig att polisen kom och gick under Söndagen till JJ för avstämning frågor-svar, innan teknisk undersökning av lgh em/kväll-natt.
Tid att duscha, byta om då i värsta fall.
Spår man kan tänkas hitta på gm är rivmärken, blåmärken och nagelrester från avbruten nagel. Bo kan ha hudrester, hår och blod under naglarna.Om det varit fight kan rättsläkaren/analyser visa det.
Citera
2022-11-21, 10:07
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har spånat över om det kan vara så att J/M norpade Ts tfn när de kom till Js port och sprang upp till lgh. T jagar då efter. Det skulle förklara både "spring I trappan" och att T befann sig i lgh hos sin "fiende".

Jag skulle kunna uttrycka mig så om grannarna kom hem från krogen och förde liv i trappuppgången, alltså "spring i trappen". För mig betyder det inte bokstavligen varken att man springer eller behöver gå upp och ner flera gånger. Ska lyssna på podden igen vad han säger om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in