Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Herrarna då.
Calle med jättebra besked förstås. Slåss han inte om pallplatser i Ruka blir det nog inte enklare senare.
Persson hade näst bästa helgen med tanke på sitt distanslopp, bra före och sådär dock så avvaktar för mycket hyll.
Frälsarn var stabil, det är väl slutsatsen.
Oskar var medioker men stabil i sprinten, distansen blir för mycket träningskörning för mig, ser ingen vilja där utanför 1-2 lopp om året.
Anger kom med mycket goda besked och då framförallt i distans. En möjlig stafettavslutare redan i år.
Rosjö bekräftade det många sagt om hans träningssommar.
Leo J räddade upp det till en okej helg till slut.
Danielsson(bra i sprint före fallet dock) och Gisselman hade jag gärna sett lite bättre av utan att vara helt under isen. Ersson var däremot helt under isen(är han inte ihop med Moa H och kan det finnas samband?)
Tror faktiskt Calle kan nå pallen alla dar i Ruka. Banorna har passat han bra tidigare.
Hoppas Anger får åka både sprint och distans, vill gärna se hur han står sig mot norrmännen.
Ersson hade problem med stressfraktur under försäsongen läste jag. Moa H har ju bara känt sig sliten och fått träna lugnt. Ingen koppling skulle jag tro.