2022-11-20, 20:09
Medlem
rainbowias avatar
Som man har väntat på detta.

Vad tror ni, kan Kalvå utmana om pall(arna) i Ruka?
Citera
2022-11-20, 20:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Som man har väntat på detta.

Vad tror ni, kan Kalvå utmana om pall(arna) i Ruka?

Tredjeplatsen möjligtvis, men inte topp-2. Men tror att övriga nationers toppåkare (Niskanen, Pärmäkoski, Hennig, Carl, Diggins) vill ha ett ord med i laget också.
Citera
2022-11-20, 21:26
Medlem
FNLSs avatar
Har Brennan lagt av?
Citera
2022-11-20, 21:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Har Brennan lagt av?

Nej.
Citera
2022-11-20, 22:02
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Herrarna då.

Calle med jättebra besked förstås. Slåss han inte om pallplatser i Ruka blir det nog inte enklare senare.
Persson hade näst bästa helgen med tanke på sitt distanslopp, bra före och sådär dock så avvaktar för mycket hyll.
Frälsarn var stabil, det är väl slutsatsen.
Oskar var medioker men stabil i sprinten, distansen blir för mycket träningskörning för mig, ser ingen vilja där utanför 1-2 lopp om året.
Anger kom med mycket goda besked och då framförallt i distans. En möjlig stafettavslutare redan i år.
Rosjö bekräftade det många sagt om hans träningssommar.
Leo J räddade upp det till en okej helg till slut.
Danielsson(bra i sprint före fallet dock) och Gisselman hade jag gärna sett lite bättre av utan att vara helt under isen. Ersson var däremot helt under isen(är han inte ihop med Moa H och kan det finnas samband?)

Tror faktiskt Calle kan nå pallen alla dar i Ruka. Banorna har passat han bra tidigare.

Hoppas Anger får åka både sprint och distans, vill gärna se hur han står sig mot norrmännen.

Ersson hade problem med stressfraktur under försäsongen läste jag. Moa H har ju bara känt sig sliten och fått träna lugnt. Ingen koppling skulle jag tro.
Citera
2022-11-20, 22:55
Medlem
Frida med visst favoritskap i Ruka för mig sett till ifjol, liknande vibe på formen nu inför.
Ebba är nog lite bättre än ifjol och kommer nog samla pallplatser på hög i år. Segrar?
Hennig var väldigt bra i Ruka ifjol och känslan är ju att hon kan vara en nivå upp i år. Då får alla se upp.
Finskorna blir ett av dom största konstanta hoten i år, Niskanen var dock bara på pallen på hög höjd ifjol, och Pärmen tar det lite lugnt med formtoppen?
Diggins fixar en räddningsaktion på söndagen mot den totala VC-titeln.
Kalvå, ja om hon stegrar formen så kan det bli pallstrid. Men troligare kanske 5-6-7 som ändock är bra för henne.
Weng känns inte som nåt stort hot i intervallen på förhand, faktiskt. Men hon kan nog hänga med det där Diggins-tåget.
Carl på topp-6? Vore ganska rimligt givet startfältet.
Brennan är nog 5-8.

Ilar på topp-10 i det klassiska har jag goda förhoppningar om, helst någon placering in men viktigare att hon håller tidsmarginalen upp. Då kan hon klättra i fristilen. Hagström har bra chans på stort pers(21) om hon åker distans.
Citera
2022-11-20, 23:19
Medlem
Nån som vet vilken stöttning dom i team bauhaus och svenska spel har?

Har dom ekonmisk ersättning för läger, resor till tävlingar, och rent av en lön att leva på?

Väldigt intressant att se hur flera i dessa lag är i toppen både på dam och herrsidan
Citera
2022-11-20, 23:27
Medlem
Tycker nivån bland herrarna inte håller förutom typ Kalle och porroma.

Är man 1 min efter Halvarsson så är man nog 2 min efter i var och varannan tävling i världscupen.

För det är ju skitsvårt just nu att säga nåt om hur bra Calle står sig mot dom överjävliga norrmännen.
Han har ju liksom inte varit i toppen särskillt ofta förut om man tänker så.

Hade hällre velat så några som är riktigt tighta.
Det blir liksom för stora avstånd och man inser kanske att vi bara har en eller två åkare som kan göra bra ifrån sig i världscupen. Ok, tre kanske.

Men de tär ju så ojämnt ännu. Nästa år får man hoppas anger, myhlback och så har tagit ett snäpp upp och visar var skåpet ska stå
Citera
2022-11-21, 00:31
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Tycker nivån bland herrarna inte håller förutom typ Kalle och porroma.

Är man 1 min efter Halvarsson så är man nog 2 min efter i var och varannan tävling i världscupen.

För det är ju skitsvårt just nu att säga nåt om hur bra Calle står sig mot dom överjävliga norrmännen.
Han har ju liksom inte varit i toppen särskillt ofta förut om man tänker så.

Hade hällre velat så några som är riktigt tighta.
Det blir liksom för stora avstånd och man inser kanske att vi bara har en eller två åkare som kan göra bra ifrån sig i världscupen. Ok, tre kanske.

Men de tär ju så ojämnt ännu. Nästa år får man hoppas anger, myhlback och så har tagit ett snäpp upp och visar var skåpet ska stå

Ja Halvarsson är inget måttband vart vi befinner oss internationellt. Han borde lagt av för länge sen
Citera
2022-11-21, 01:32
Moderator
Hjv9s avatar
Frågan är om Ida Dahl kan få köra distans i Ruka? Tänker att de står mellan henne, Dyvik och Dahlqvist om sista distansplatsen. Om man håller kvar att A-lags åkare prioriteras borde dock platsen gå till Dyvik. Ser dock hellre Maja köra då hon har bättre chans att placera sig bra i båda loppen. Ebba, Frida, Emma, Moa, Johanna räknar jag med åker.

Sprintlaget är inte mycket att orda om. Topp-6 i kvalet från i fredags rakt av. Annat vore märkligt.

Calle ska såklart köra allt i Ruka. Även Anger tycker jag borde få chansen på sprint och distans. Kanske till och med Anton Persson borde få också distans, tillhör ju A-laget och borde ha förtur mot Sandström, S. Andersson och liknande åkare. Plus att han presterade bättre då naturligtvis. Poromaa, Rosjö och L. Johansson kompletterar på distans. Sen på sprinten ska ju Oskar Svensson in. Grate får väl åka om han är frisk. Sista platsen till Danielsson för fint kval och bra åkningen i heat innan klantig krasch.

Så, där har vi säsongens första V-cuputtagning.
Citera
2022-11-21, 02:54
Moderator
Hjv9s avatar
Kalvå kommer bli omringad av svenskor i Ruka. Deja Vu a la Madona 2019.
Citera
2022-11-21, 07:28
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Ja Halvarsson är inget måttband vart vi befinner oss internationellt. Han borde lagt av för länge sen
Vissa idioter borde kolla upp vem som kom tvåa i senaste wc loppet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in