2022-11-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ja, det var ju JJ som nämndes i inlägget du ville ha bevis för.
Nej det var MH som diskuterades om hon hade samma samsittning som JJ. Sen sades det att åklagaren i en intervju hade gett tillstånd till det för MH.
Citera
2022-11-19, 23:28
Medlem
Om man får utslag av alkohol så ger man då fan i droger också.
Via podden där vänner hörs så säger de att de knappt drack alkohol.

Det handlar om prestige i en liten ort och svartsjuka och till slut brast det. Att vara sheriff i sin stad kräver sitt mod.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Kan inte förstå hur hon klarade det. Speciellt någon som ändå var hennes vän, konflikten var främst mellan J och T. Det verkade ändå som T och M var vänner. Helt sjukt att hon inte bara sprang ut därifrån och larmade, när J var iväg. Men hon är nog betydligt mer involverad då, hon ville inte själv åka dit och därför slog hon inte larm när hon var kvar i lägenheten med sin mördade vän.

Kanske låg M i sängen. Men var för rädd för att ingripa eller säga något ?
M verkar vara den sorten.

Att hon säger att J verkade konstig. Är ett halvt erkännande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Nej du har inte undrat. Du säger att det ÄR så.
Har jag absolut inte sagt, det är en direkt lögn från din sida. Jag har sagt att JJ har haft samsittning med NK och inget annat och det har åklagare Rullman bekräftat i nyheterna!
Citera
2022-11-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Nej det var MH som diskuterades om hon hade samma samsittning som JJ. Sen sades det att åklagaren i en intervju hade gett tillstånd till det för MH.
Helt fel igen! Det var JJ som artikeln handlade om....
Citera
2022-11-19, 23:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint
Ratsit brukar vara snabba med att hämta information ur folkbokföringen, från Skatteverket/Statens personadressregister. Jag ser på Ratsit att Tove ännu inte är registrerad som avliden. Det kan tyda på att Skatteverket inte har registrerat henne som avliden ännu, för Ratsit brukar få ny information en gång per dygn.
Någon som vet varför det dröjer?
Så fort identitet och död är konstaterad, så borde en läkare ha skickat in dödsintyg till Skatteverket (även om obduktion och sådant såklart dröjer längre). Vad kan orsaka att det tar längre tid i detta fallet?
Ratsit är väldigt snabba med att lägga till. Ta bort är de inte särskilt pigga på. 3 månader kan det ta efter dödsfall.
Citera
2022-11-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hahaaaa, du är ju inte sann!!

förresten, du som vet såååå mycket om den natten och MH:

Åt MH upp den lilla cheeseburgaren och chilliosten som JJ köpte på donken åt "sin fulla kompis"??? Och JJs mamma skulle ju "egentligen ha kört JJ till donken, mitt i natten" ,för att köpa fyllemat åt JJs "fulla kompis".

För TT hade ju gått/cyklat hem INNAN donkenbesöket......

Om nu MH sov, hur lyckades hon då beställa vad hon ville ha på donken??

Maten var till Tove.. i alla fall inte till MH
Citera
2022-11-19, 23:34
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint
Ratsit brukar vara snabba med att hämta information ur folkbokföringen, från Skatteverket/Statens personadressregister. Jag ser på Ratsit att Tove ännu inte är registrerad som avliden. Det kan tyda på att Skatteverket inte har registrerat henne som avliden ännu, för Ratsit brukar få ny information en gång per dygn.
Någon som vet varför det dröjer?
Så fort identitet och död är konstaterad, så borde en läkare ha skickat in dödsintyg till Skatteverket (även om obduktion och sådant såklart dröjer längre). Vad kan orsaka att det tar längre tid i detta fallet?
Jag har sett det tidigare vid rättsmedicinsk obduktion. Två gånger iallafall, och då visade sig att de var naturliga dödsfall.
Citera
2022-11-19, 23:36
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Maten var till Tove.. i alla fall inte till MH
Men enligt JJ hade Tove åkt hem. Vad skulle hon då med mat till?
Citera
2022-11-19, 23:37
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Den var till Maja. Som var full.
Citera
2022-11-19, 23:39
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ratsit är väldigt snabba med att lägga till. Ta bort är de inte särskilt pigga på. 3 månader kan det ta efter dödsfall.
Ratsit brukar vara snabba med att skriva ”registrerad som avliden”, och då brukar det stå att det kommer stå kvar i 3 månader.
Citera
2022-11-19, 23:40
Medlem
Citat:
Maten var bara ett köp då hon inte ens från början skulle till McDonalds…
Jag tror hon åt den själv ( av total hunger över vad som hänt o vad som skulle fixas med i timmar) ev slängde den pga ingen matlust
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in