2022-11-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Låter rimligt! De kanske hade tänkt hämta bilen och flytta kroppen redan då.

Så traumatiskt för MH att behöva sitta där i lägenheten med en död person.
Kan inte förstå hur hon klarade det. Speciellt någon som ändå var hennes vän, konflikten var främst mellan J och T. Det verkade ändå som T och M var vänner. Helt sjukt att hon inte bara sprang ut därifrån och larmade, när J var iväg. Men hon är nog betydligt mer involverad då, hon ville inte själv åka dit och därför slog hon inte larm när hon var kvar i lägenheten med sin mördade vän.
Citera
2022-11-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Behövs inte alkohol för att ha ihjäl någon?
Det gör det inte, men du citerade hela mitt inlägg så därför svarade jag på allt.
Planlösningen är fortfarande bara 1RoK och dunsarna kom tydligen från mitten av vardagsrumsgolvet och då känns det orimligt för mig att MH har lyckats ligga och sova någon meter ifrån hela händelsen.
Men ni får givetvis tro vad ni vill. Jag ser det osannolikt
Citera
2022-11-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Kan inte förstå hur hon klarade det. Speciellt någon som ändå var hennes vän, konflikten var främst mellan J och T. Det verkade ändå som T och M var vänner. Helt sjukt att hon inte bara sprang ut därifrån och larmade, när J var iväg. Men hon är nog betydligt mer involverad då, hon ville inte själv åka dit och därför slog hon inte larm när hon var kvar i lägenheten med sin mördade vän.

Hade du lämnat din bästa vän i panik och med promille i kroppen!?
Citera
2022-11-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vad snackar du om? Åklagaren Rullman blev ju intervjuad i nyheterna idag om just detta och bekräftade att JJ hade haft samsittning med den andra kvinnan!
Du använde ju inte ens sökfunktionen utan skrev direkt.
Sök och du skall finna...

Du är ju svårt underbegåvad. "Den andra kvinnan" är Ne*ly K*rlsson (*=a) som samsittning för JJ gällde.
Citera
2022-11-19, 23:22
Medlem
är många med dig som skrivit att de tror hon går upp till lgh igen för att meddela MH…. Kan ha missat om någon annan skrivit som jag tänker.. gäller även varför hon hade TT s mobil med sig… Hon blev ju överrumplad av grannen, antagligen på väg att ta ut TT o kolla bilen, förbereda osv. Hon har TTs mobil på sig eftersom hon ska dumpa den med henne ( tror jag). När han säger att han skjutsar henne till McDonalds måste hon såklart hämta plånboken ( handväskan med plånboken kanske) för den hade hon inte på sig eftersom hon inte var påväg att ens köpa mat…i all panik o att hon blir avbruten så glömmer hon att TTs mobil ligger i jackan…Det är min tanke. Vore intressant om någon annan tänkt så?
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Till dom som spekulerar i att MH sov och att JJ utförde allt det här ensam: varför gick JJ tillbaka in i lägenheten efter att hon tackat ja till grannens erbjudande om skjuts?

I min värld är det enda rimliga att hon behövt berätta för MH att hon kommer vara borta längre än planerat…
Citera
2022-11-19, 23:23
Medlem
Citat:
Skulle JJs planlösning ändras för det?
Skulle JJ inte vara allergisk mot alkohol helt plötsligt?
Så som dom beskriv MH så känns det inte som att hon skulle börjat supa skallen av sig sista tiden.(Medans JJ inte gör det pga allergi).
Går ju bra (om man vill) o säga att man inte tål alkohol
Men har de även sagt att de är allergiska mot droger ?
Annars kan det ju vara precis som de säger - att de inte dricker alkohol längre , utan istället droger
Citera
2022-11-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Bevis
https://gofile.io/d/mkHhLe

Ännu en som inte kan klicka och läsa. JJ samsitter med Ne*ly K*rlsson.
Citera
Medlem
Citat:
Det gör det inte, men du citerade hela mitt inlägg så därför svarade jag på allt.
Planlösningen är fortfarande bara 1RoK och dunsarna kom tydligen från mitten av vardagsrumsgolvet och då känns det orimligt för mig att MH har lyckats ligga och sova någon meter ifrån hela händelsen.
Men ni får givetvis tro vad ni vill. Jag ser det osannolikt

Hon sover inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Du är ju svårt underbegåvad. "Den andra kvinnan" är Ne*ly K*rlsson (*=a) som samsittning för JJ gällde.
Personangrepp för att du inte förstår vad vi menar? Det är henne vi pratat om hela tiden..
Det vi även har diskuterat är att eftersom JJ hade samma restriktioner så undrar vi ju givetvis om MH också har fått ha samsittning med någon.
Citera
Medlem
Ratsit brukar vara snabba med att hämta information ur folkbokföringen, från Skatteverket/Statens personadressregister. Jag ser på Ratsit att Tove ännu inte är registrerad som avliden. Det kan tyda på att Skatteverket inte har registrerat henne som avliden ännu, för Ratsit brukar få ny information en gång per dygn.
Någon som vet varför det dröjer?
Så fort identitet och död är konstaterad, så borde en läkare ha skickat in dödsintyg till Skatteverket (även om obduktion och sådant såklart dröjer längre). Vad kan orsaka att det tar längre tid i detta fallet?
Citera
2022-11-19, 23:26
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Ännu en som inte kan klicka och läsa. JJ samsitter med Ne*ly K*rlsson.
Ja, det var ju JJ som nämndes i inlägget du ville ha bevis för.
Citera
2022-11-19, 23:26
Medlem
Citat:
Personangrepp för att du inte förstår vad vi menar? Det är henne vi pratat om hela tiden..
Det vi även har diskuterat är att eftersom JJ hade samma restriktioner så undrar vi ju givetvis om MH också har fått ha samsittning med någon.

Nej du har inte undrat. Du säger att det ÄR så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in