Citat:
Ursprungligen postat av
Malmens1
Jag kan faktiskt se ett scenario
JJ dödar TT ensam,
MH går för att vila,
TT o JJ sitter själv, de samtalar men de kommer ingen vart,
JJ kokar inombords, TT ringer pojkvännen och säger att hon ska hem, hon ska bara gå på toa innan
nu hör han lite småjidder (JJ)
Nu är MH i sovrummet med stängd dörr (spekulation)
JJ överraskar TT på något vis, men högst troligt strypning eftersom att flera dunsar har hörts, hade det varit ett slag så hade hon väl tuppat av direkt tänker jag, (tror inte det finns blod i lägenheten) TT kämpar emot men JJ är större och starkare(?) när grannen plingar på så är det TT som sparkar för livet ( i detta skede så tror jag att TT ligger på rygg eller varför inte mage och JJ ovanpå. JJ får panik och inser att hon måste avsluta snabbt, nu när jag skriver den här texten så kan det ju vara så att dom har varit på toan JJ o TT och dörren var låst, därav ser MH ingenting. nu vet jag inte om dörren kan låsas från utsidan, det finns vissa dörrar som faktiskt gör det.
JJ går ut från toan och kollar till MH antingen sover hon vilket jag tror, fast ändå är det svårt att tro. JJ öppnar dörren och gör nånting(?) kollar/hör ifall det är någon i trappen. Mobilen och cykeln måste snabbt härifrån eftersom att TT pojkvän vet förmodligen att de är hos JJ och att polisen kanske redan är på väg. Här tror jag faktiskt att MH är oskyldig till mordet, men att hon via hot(?) tvingats 1. hålla käften om detta.
2. hjälpa till med att bära kroppen(?) tror det är ruggigt jobbigt att bära 60kg själv, men inte omöjligt.
MH har nog innerst inne inte velat gola ner JJ, och har nog suttit och hoppats på att JJ själv ska erkänna, men till slut har hon fått nog och skyller på JJ
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad ifall JJ drar en rövare och säger följande : TT var fortfarande vid liv när jag lämnade lägenheten och avliden när jag kom tbx, MH hotade mig att om jag inte hjälper till och håller tyst om saken så kommer JJ att få stora problem.
Ett annat scenario:
I början ungefär samma som du beskrev, MH hög och skitfull däckar i sovrummet. JJ och TT tjafsar, J börjar se rött och något händer (strypning/hårt slag i huvudet/knivhuggen), men om det stämmer att dunsarna är närmre runt 02.45 - 03, så tror jag dessa inte är från själva mordet utan i efterhand.
MH vaknar, alternativt att en panikslagen J går in, väcker henne och på något sätt övertalar henne till att hjälpa. Hon kan ju lika bra ljuga ”Det var i självförsvar för hon höll på att döda mig och sen skulle hon även döda dig”. MH har ju varit JJs lilla svans, det är vad alla som känner dem har sagt. Att hon ställde upp för sina vänner, vad skulle hon då inte göra för sin bästa vän?
Dunsarna är när de två försöker lyfta upp kroppen och lägga över på ett lakan eller så, men tappar greppet och kroppen dunsar i golvet 2-3 ggr (för MH fortfarande inte har nyktrat till helt och är i chocktillstånd). De försöker komma på hur de ska göra detta.
Då ringer grannen på dörren, de får panik, sparkar/knuffar undan kroppen under något/in i badrummet, sen väntar de på han ska gå. När han lämnar springer JJ ned för att få bort cykeln och mobilen men grannen hinner före - ja sen vet vi resten.
Eller så är dunsarna inte runt 03 som någon granne uppfattar, utan betydligt tidigare. Och då tror jag inte det finns någon chans MH sover igenom allt. Alla beskrivningar av dessa två pekar på att det är J som har mördat T, och M som har hjälpt. Men i vilken utsträckning återstår att se. Hon är häktad på sannolika skäl så det måste finnas bevis, som tex meddelanden mellan dem, vittnen som sett de två tillsammans, övervakningsbilder där man kan se de båda sitter i bilen osv.