2022-11-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Vi får väl se vem som gjorde bort sig till slut...du eller jag.

.

Ja, jag håller med dig då jag tror TT dog i skogen. Min övertygelse är det utan att delta i pajkastningen här i tråden, hur och var får vi troligen veta från obduktionen.
Citera
2022-11-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Så alla som säger att de är oskyldiga är det?
Du har nu skrivit ett antal gånger att du tror att MH är oskyldig, vi läste det första gången, du behöver inte tjata.

Ja i alla inlägg...
Samt att IL är skyldig.
Citera
2022-11-19, 21:09
Medlem
zugfahrers avatar
En hästtjej som dödar en annan tjej för avslöjande av involvement i droghandel? Njae? En tjej som rider på sin pappas gård efter mordet? JJ har älskat någon. TT var ivägen för det. MH is in on it. Skulle inte vara förvånad om det är hennes telefon som avslöjat rörelsemönster. MH snyftade in till första häktesförhandling. Hade man haft noll involvement hade man varit förbannad att man blivit indragen i detta. Alla sinnen hade varit på sin spets. MH borde berätta hela händelseförloppet, men hon kanske har varit med i misshandel men inte utdelat dödsstöten. Hon försöker gardera sig. Bättre att läcka och bli av med skuldfrpgan mord. Den enda som haft anledning att ha med sig sin mobil till dumpning är MH, hon skall ju hem efteråt. Hon åker ju mer än gärna hem efter denna händelse.
Senast redigerad av zugfahrer 2022-11-19 kl. 21:32.
Citera
2022-11-19, 21:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Ja just det ja. Detta hade fallit i glömska hos mig.
Tysta var dem iallafall. Inget skrattande, pratande, gapande eller ens högljutt gråt.
Bara spring i trappan och dunsande. Sprangs det uppför, nedför eller både och i trappan ?
Det enda jag läst är "spring I trappan", vilket jag reagerade på eftersom det sedan inte hörs något från lgh, bortsett dunsarna. Några spekulationer runt det har jag inte heller sett.
Jag har en idé, som jag postade för länge sedan, om att J/M knyckt Ts tfn och T jagade efter.
Citera
2022-11-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det enda jag läst är "spring I trappan", vilket jag reagerade på eftersom det sedan inte hörs något från lgh, bortsett dunsarna. Några spekulationer runt det har jag inte heller sett.
Jag har en idé, som jag postade för länge sedan, om att J/M knyckt Ts tfn och T jagade efter.

Jag försöker hitta vem som sagt att det sprungits i trappan. Minns du vart du läst det?
Citera
2022-11-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja ljuger man kommer man snurra in sig i sina lögner. Varje ord analyseras och att ljuga på rätt sätt är svårt.

Ja, med MH kan man se att hon har fortfarande inte fattat att TT blev dödad i lägenheten medan hon sov. När hon vaknade upp så kunde hon inte i sin vildaste fantasi tänka sig att TT var död, så hon antog att TT hade gått hem. Hon pratade med JJ som vanligt och anade inget. TT kan då ha varit inlåst på toaletten, eller så var hon redan borfraktad av JJ(med familj). Men MH rörde sig alltså på brottsplatsen utan att ana oråd. Hon var berusad och troligen bakfull. JJ lyckades hålla sin hemlighet från MH.
.
Nu försöker MH förstå vad som hände. När hon tänker efter så var JJ lite underlig senare på dagen. MH tror förmodligen att JJ träffade TT på förmiddagen och då kanske var inblandad i TTs död.
.
Eftersom MH sov sig igenom brotten så har hon ingen aning om vad som hände. Hon är fortfarande helt bortkommen och förvirrad och kan inte få ihop vad som kan ha hänt. Eftersom MH antog att TT gick hem så kommer hon aldrig själv kunna komma fram till vad som hände. Antagandet är fel.
.
Det är så oerhört lätt att se att MH är helt oskyldig. Hon och hennes familj har lidit något fruktansvärt, och allt detta lidande helt i onödan. Polisens beteende är inkompetent och skamligt!

.
Citera
2022-11-19, 21:18
Medlem
Nu ligger jag efter igen. Var TTs telefon med i bilen till McDonalds, men därifrån direkt vidare? Kan JJ ha lämnat över telefonen till någon vid McDonalds som sedan åkt iväg med den?
Citera
2022-11-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ja, med MH kan man se att hon har fortfarande inte fattat att TT blev dödad i lägenheten medan hon sov. När hon vaknade upp så kunde hon inte i sin vildaste fantasi tänka sig att TT var död, så hon antog att TT hade gått hem. Hon pratade med JJ som vanligt och anade inget. TT kan då ha varit inlåst på toaletten, eller så var hon redan borfraktad av JJ(med familj). Men MH rörde sig alltså på brottsplatsen utan att ana oråd. Hon var berusad och troligen bakfull. JJ lyckades hålla sin hemlighet från MH.
.
Nu försöker MH förstå vad som hände. När hon tänker efter så var JJ lite underlig senare på dagen. MH tror förmodligen att JJ träffade TT på förmiddagen och då kanske var inblandad i TTs död.
.
Eftersom MH sov sig igenom brotten så har hon ingen aning om vad som hände. Hon är fortfarande helt bortkommen och förvirrad och kan inte få ihop vad som kan ha hänt. Eftersom MH antog att TT gick hem så kommer hon aldrig själv kunna komma fram till vad som hände. Antagandet är fel.
.
Det är så oerhört lätt att se att MH är helt oskyldig. Hon och hennes familj har lidit något fruktansvärt, och allt detta lidande helt i onödan. Polisens beteende är inkompetent och skamligt!

.

Hur kan du tro MH är oskyldig? Hon sover dig igenom ett mord, sover sig igenom att en kropp försvinner och förstår ingenting dagen efter? Finns inte att hon inte har en aning eller deltagit på nåt vis. Polisen misstänker inga fler. Jag antar de har tillräckligt som binder de båda till det hela. Man kanske sover sig igenom lite tjafs men ett mord och ett bortforslande av kropp, aldrig! Dessutom tror jag inte det är möjligt för Jj att själv få bort en kropp!
Citera
2022-11-19, 21:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag försöker hitta vem som sagt att det sprungits i trappan. Minns du vart du läst det?
Inte en susning, mer än att det NOG var första intervjun med grannen under/grannen bredvid som återberättade vad grannen under sagt.
Det sades mest i förbifarten, men det etsade sig ändå fast.
Citera
2022-11-19, 21:27
Medlem
Xedomes avatar
Jag ger upp. Har redan citerat det mest relevanta för tråden ur artikeln. Resten från p4 Jönköping o Expressen får ni höra/läsa själva.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/avgorande-tidpunkten-45-minuter-mitt-i-natten/
Det sista samtalet till Toves mobil kom klockan 01.48. Den tidpunkten bekräftar Rickard Finndahl, chef för grova brott på Höglandet.

– Det var Toves pojkvän som ringde henne. Det finns inga samtal registrerade efter det, säger han.
Citera
2022-11-19, 21:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Inte en susning, mer än att det NOG var första intervjun med grannen under/grannen bredvid som återberättade vad grannen under sagt.
Det sades mest i förbifarten, men det etsade sig ändå fast.
HITTAT! I Grevens utomordentliga sammanfattning.
Uppgifter om olika ljud från JJ:s lägenhet:
- Grannar ska ha rapporterat om ”spring i trappen”. (Expressen)
Jag har inte Premium och kan därför inte referera. Kanske någon i tråden var klok att göra det medan artikeln var öppen.
Senast redigerad av sybel 2022-11-19 kl. 21:39. Anledning: tillägg
Citera
2022-11-19, 21:30
Medlem
Citat:
.
.
.

.

Hur kan du se det?
Jag säger inte att det du säger är fel, men iom att polisen svarat på frågan 'om någon av de är mer eller mindre skyldiga', att båda är lika mycket misstänkta trots att MH säger sig ha sovit, så bör de ha mer som de grundar sitt uttalande på.
Jag menar, vi har inte fått se ens en bråkdel av bevisen eller förhören att vi på något sett skulle kunna säga att "Ja på MH kan man se att hon är oskyldig eller fortfarande inte fattat..."
Så hur kan du se det så tydligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in