2022-11-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Är det sant att pappan har fått hjärtinfarkt och mamman är på psyket?

Citat:
Ursprungligen postat av grislatin
Jag läste i tråden att MHs pappa fick hjärtinfarkt och hennes mamma blev inlagd på psyk i samband med hämtningen.
Är det bekräftade uppgifter, och isåfall hur kom den informationen fram?

Användaren "skaladlok" skrev ut den frågan först och fick då olika svar från olika Vetlandabor att någon visste att pappan fått det, men inte att mamman åkt in. En annan hade hört att mamman låg inne men inte att pappan åkt på hjärtinfarkt.
Citera
2022-11-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Känns nästan som han känner MH eller att han sitter på information innanför murarna då han i alla sina inlägg sagt att MH är oskyldig och att hon (sov) igenom allt och att IL är skyldig till medhjälp.
Nu väntar han bara på DNA analyserna för att kunna visa att han haft rätt från första start.

Jag kan varken säga säkert att hon är skyldig eller ej, men för min del så kan inte poliserna hålla henne så här länge SAMT omhäkta om de verkligen inte hade bevis för att binda henne till gärningen,.

Jo tack! Jag spelar bara dum. Jag förstår att det finns ett intresse hos denne att MH är oskyldig och med sådan övertygelse som h*n har att så är fallet tror jag inte att någon bevisning som kommer att läggas fram för att bevisa MHs skuld kommer ändra uppfattningen.

Nej bara en person med väldigt låg intelligens skulle säga sig vara säker på en sådan sak

Precis, något har dom på henne annars skulle hon inte sitta där hon sitter, men hur allt gått till och vilken del hon har vet vi ju inte ännu.
Citera
2022-11-19, 21:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Jag ger upp. Har redan citerat det mest relevanta för tråden ur artikeln. Resten från p4 Jönköping o Expressen får ni höra/läsa själva.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/avgorande-tidpunkten-45-minuter-mitt-i-natten/
Det sista samtalet till Toves mobil kom klockan 01.48. Den tidpunkten bekräftar Rickard Finndahl, chef för grova brott på Höglandet.

– Det var Toves pojkvän som ringde henne. Det finns inga samtal registrerade efter det, säger han.

Nä inga samtal.
Men kan man med det absolut säga att det inte finns någon som helst aktivitet på mobilen?

Som t ex att någon stängt av den?
Eller att någon försökt öppna den men misslyckats?
Dvs att någon slags aktivitet registrerats på något sätt?
Citera
2022-11-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
All information jag skrev ovan kommer från MHs vittnesmål. Om du analyserar hennes vittnesmål så ser du den information jag skrev ovan. Det skär i mitt hjärta när jag inser hur utsatt MH är. Hon verkar inte fatta någonting av vad som händer och är totalt förvirrad och bortkommen. Helt vilse och isolerad utan att kunna ge någon förklaring eller beskrivning av något brottsligt. Mina tankar går till Guantanamo Bay lägret eller till koncentrationslägren, där oskyldiga isolerades på detta sätt. Jag hoppas Sverige stämplas av United Nations Human Rights Council för behandlingen av MH. Det är skamligt!

.

Det är inte synd om MH hon sitter bra där hon sitter hur inblandad hon än är eller inte så har aldrig Jj fått iväg en kropp utan hennes hjälp. Det finns anledningar att hon sitter häktad. Polisen vet så mycket mer än vi. De har säkert kunnat säkerställa hon var med genom övervakningskameror, mobiler mm. Tror du ens att Jj skulle åka till donken och låta MH vara hemma själv med en död kropp? Riskera att hon vaknar och berättar för polisen?
Citera
2022-11-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä inga samtal.
Men kan man med det absolut säga att det inte finns någon som helst aktivitet på mobilen?

Som t ex att någon stängt av den?
Eller att någon försökt öppna den men misslyckats?
Dvs att någon slags aktivitet registrerats på något sätt?

Min iPhone står det att den är spårbar även när den är avstängd så jag tror det går att spåra den. Ska det inte gå alls måste du nog ha sönder den eller iaf ha ut sim-kortet. Så gör ju alla brottslingar när de ska gå ur radarn plockar ur simkort för att inte riskera bli hittade.
Citera
2022-11-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
"Adam Rullman berättar att man som åklagare är skyldig att vidta alla åtgärder man kan för att bryta isoleringen med en häktad som också har restriktioner.

Kvinnan som misstänks för mordet på mannen släpptes ju på fri fot den 14 november. Kan det äventyra din utredningen på något sätt?

– Nej. Det tror jag inte, säger han och förklarar att det väger väldigt tungt att bryta isoleringen. Det är praxis.

– Häktet löser så att alla med restriktioner har någon att ha samsittning med. Det är regelmässigt."
Undrar vem Maja har samsittning med då, om häktet löser så alla med restriktioner har någon att samsitta med. Hon verkade ju må riktigt skit utifrån det media skrev om P7an.
Citera
2022-11-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Du närmar dig.. JJ är antagligen oförmögen att älska men att äga någon...

Vet någon mer om JJs och AWs relation?

Var det pga TT som det tog slut mellan JJ och H???

Varför var JJ så svartsjuk att det triggar ett raseriutbrott där hon väljer att mörda....???

Det är bara du som är fastlåst vid att det ska vara svartsjuka. LYSSNA PÅ PODDEN säger jag ju, där berättar deras vänner att det inte var någon svartsjukedrama. kan du släppa det nu??
Citera
2022-11-19, 21:58
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Vad menade du förut om kakan om du ens vill berätta.
Jag baserar det på intuition och hur det ser ut med relationer med moderna ynglingar. När rivaler kommit ivägen så har kvinnor som Schürrer och Jonna tagit till det extrema. Det sjuka är att man får känslan att de inte har ånger.
Citera
2022-11-19, 21:59
Medlem
Citat:
All information jag skrev ovan kommer från MHs vittnesmål. Om du analyserar hennes vittnesmål så ser du den information jag skrev ovan. Det skär i mitt hjärta när jag inser hur utsatt MH är. Hon verkar inte fatta någonting av vad som händer och är totalt förvirrad och bortkommen. Helt vilse och isolerad utan att kunna ge någon förklaring eller beskrivning av något brottsligt. Mina tankar går till Guantanamo Bay lägret eller till koncentrationslägren, där oskyldiga isolerades på detta sätt. Jag hoppas Sverige stämplas av United Nations Human Rights Council för behandlingen av MH. Det är skamligt!

.
Om personen ifråga analyserar så ändras informationen beroendes på bakgrunden av läsaren.
Sådant lär dom sig på dagis.. klappa snäll häst är inte samma sak som petting vilket jag tror du förstår.
Citera
2022-11-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Jag baserar det på intuition och hur det ser ut med relationer med moderna ynglingar. När rivaler kommit ivägen så har kvinnor som Schürrer och Jonna tagit till det extrema. Det sjuka är att man får känslan att de inte har ånger.

Jag tror också någon slags svartsjuka i någon form spelar in. Det är det som brukar få människor speciellt tjejer att gå över alla gränser. Att någon pysslar med knark och ska bli avslöjad räcker liksom inte. Svårt är det inte att göra sig av med knarket om man har något och blåneka.
Citera
2022-11-19, 22:01
Medlem
Citat:

.

Hon må vara vilsen och isolerad, men hon får mycket utrymme under förhören att ge sina förklaringar och beskrivningar, polisen är nog tillomed glada av å höra dom. Vad vi kan anta so far är att hennes förklaring inte håller. Misstankarna mot henne har stärkts.
Citera
2022-11-19, 22:04
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

.

Men snälla nån. Det du har läst hon har sagt det är en återberättelse på ett par rader av någon som läst hela uttalandet. Du kan väl inte på fullaste allvar tro att du eller någon annan (hur intelligenta ni än är) kan analysera trovärdigheten och fastställa MHs sinnestillstånd utifrån det?

Ni vet inte ens vad som står ordagrant eller hur hon har uttryckt sig. Oroa dig inte, de har koll på henne och hon kommer klara det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in