2022-11-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vänligen berätta nu Vetlandabor, ut med språket!

Vem låg med vem?

Hade AW och JJ en affär....???

Vad triggade JJs svartsjuka gentemot TT?

Att AW och TT flyttat ihop?

Fast nu var det ju att TT stod upp för sin vän?
Det var ju ingen svartsjuka mot TT från JJs håll?
Har du lyssnat när dom intervjuar deras vänner i podden del 5?
Där är ditt "svar" på "ut med språket".
Citera
2022-11-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Aftonbladet, Expressen och Aftonbladet har alla angett att Tove ringde till pojkvännen 02:30 och sa att hon var på väg hem.

Absolut inget som "tråden har hittat på".

Det enda jag hittar när jag letar i kronologisk ordning är en tidig uppgift i Aftonbladet om att TT hörde av sig till pojkvännen 02:30. Denna uppgift togs sedan bort från originalartikeln.

Därefter harvades det på i tråden som om det var sant, med folk som bla skrev att denna tid uppgetts i Efterlyst som ”sista kontakt med pojkvännen”. Andra sa att detta inte alls sagts i Efterlyst. Jag har själv inte sett Efterlyst.

Först när detta harvats ett tag i tråden dök info upp om ”kontakt skett 02:30, enligt uppgifter” i övriga medier än Aftonbladet.

Så ursprungskällan var Aftonbladet, som tog bort den infon från originalartikeln. Därför betraktar jag det som en trådsanning. Och jag har verkligen plöjt artiklarna för att försöka kartlägga kronologin i den uppgiften.
Citera
2022-11-19, 20:30
Medlem
[quote=Jkpg73|82467505]Du verkar faktiskt själv tro på det du skriver, hur otroligt det än låter. Jag trodde länge att du bara trollar eller desperat försöker få negressen att verka oskyldig, men börjar tvivla. Du kanske bara har dålig läsförståelse eller otur när du tänker?

Har du något mer att komma med än MH egna påståenden som talar för att hon är oskyldig? Vad vet du som inte åklagaren känner till, som gör atr du får in JJ far i händelseförloppet? Allt som är kännt hittills om man bortser från vad MGM själva säger tyder ju på att de två hjälpts åt...[/QUOTE om nu MH är oskyldig varför har hon inte öppnat truten förrän nu ??
Citera
2022-11-19, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Du verkar faktiskt själv tro på det du skriver, hur otroligt det än låter. Jag trodde länge att du bara trollar eller desperat försöker få negressen att verka oskyldig, men börjar tvivla. Du kanske bara har dålig läsförståelse eller otur när du tänker?

Fascinerande, eller hur? Jag trodde också inledningsvis att det var ett troll, men har allt eftersom omvärderat det antagandet.
Citera
2022-11-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Nu kommer jag kanske verka arrogant men från det lilla som läckt ut av MHs vittnesmål så kan man redan med 100% säkerhet fastställa att hon är oskyldig. Det kan man göra med en analys av vad hon vet. Hon vet i stort sett ingenting. Hon har inte en aning om när TT blev dödad. Hon har ingen aning om att TT blev dödad i lägenheten. Hon har ingen aning om att JJ skulle ha dödat TT när hon sov. Hon har ingen aning om att TT var död i lägenheten. Hon har ingen aning om att TT fraktades bort. Hon vet minst om Toves död i hela Sverige. Om hon hade varit inblandad så hade hon vetat mest i hela Sverige. Kontentan är att MH är med 100% sannolikhet oskyldig. Detta kan en tioåring räkna ut. Varför inte polisen?
.

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
För att polisen har räknat ut att hon med 100% sannolikhet inte är oskyldig.
Du kan aldrig någonsin i hela världen dra den slutsatsen från något som du hört ifrån media. det är helt omöjligt. och drar du den slutsatsen och är så bergsäker som du är så drar jag slutsatsen att du känner dom misstänkta gärningsmännen och enbart skriver här för att försöka övertala folk att dom är oskyldiga.

Det går att analysera vad MH vet utifrån det hon sa i sitt vittnesmål. Tro mig, jag vet vad jag talar om. En person med mycket hög intelligens kan omedelbart se att MH är oskyldig från hennes vittnesmål. Det är mycket lätt att analysera vad MH vet utifrån det hon sa. Normalintelligenta borde också se detta. Men kanske inte alla...tydligen inte polisen i alla fall.

.
Citera
2022-11-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Så alla som säger att de är oskyldiga är det?
Du har nu skrivit ett antal gånger att du tror att MH är oskyldig, vi läste det första gången, du behöver inte tjata.
Om MH hade varit oskyldig så hade hon släpps fri för längesen
Citera
2022-11-19, 20:35
Medlem
Citat:
Det går att analysera vad MH vet utifrån det hon sa i sitt vittnesmål. Tro mig, jag vet vad jag talar om. En person med mycket hög intelligens kan omedelbart se att MH är oskyldig från hennes vittnesmål. Det är mycket lätt att analysera vad MH vet utifrån det hon sa. Normalintelligenta borde också se detta. Men kanske inte alla...tydligen inte polisen i alla fall.

.
Du hör hur du låter va?
Du har dessutom inte läst MHs vittnesmål så det blir ju...omöjligt för även dig att kunna analysera...
På tal om intelligens...
Citera
2022-11-19, 20:40
Medlem
Citat:

Varför mördades TT???

Var det pga rädsla för att TT skulle avslöja och anmäla droghandeln?

Eller

Var det pga, svartsjukan och otroheten?
Citera
2022-11-19, 20:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
En person med mycket hög intelligens - enligt egen utsago.

Citat:

.

Jättebra då vet vi andra här i tråden att du är en person som vet vad du talar om samt med mycket hög intelligens.

Åklagare Rullaman och polisen vet tydligen inte vad de talar om - enligt dig. Du får ta kontakt med åklagaren och polisutredarna och erbjuda dem din mycket höga intelligens så att det bir rätt och riktigt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-11-19 kl. 20:44.
Citera
2022-11-19, 20:43
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Tror det finns en pöjk som inte varit helt ärlig! Någon som vill ha och äta kakan.
Citera
2022-11-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Varför mördades TT???

Var det pga rädsla för att TT skulle avslöja och anmäla droghandeln?

Eller

Var det pga, svartsjukan och otroheten?

Lyssna på senaste avsnittet av podden, den ger dig många svar som du frågat.
Frågan på varför TT mördades vet bara hennes mördare och ingen annan. Den frågan går inte att svara på hur mycket vi än vill.
Citera
2022-11-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
De är på Nöjet och "J" nästan bannlyst någon ja ifrån vadå
Vad menar du igentligen, vad konstigt du skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto